Hiep hieper de piep!!!!
Vandaag heb ik mijn tweede gaai erbij. Toby heet hij en het is een blauw voorhoofd amazone. Toby ken ik al een tijdje. Hij zat altijd bij het gedragscentrum van Gaus, bij de balie. Ik studeer daar gedragstherapie en volg ook workshops van dr. Hooimeijer, dus kom er bijna wekelijks. Toby is een gaai die niet echt lekker in zijn veren zit. Hij lijkt mij een beetje depri, zit altijd bol, maar reageert heel blij als ik even kom kletsen. Ik ben gaan informeren van wie deze scheet is. Toby bleek van een medewerker, waarvan haar dochtertje allergisch bleek voor Toby. Vandaar dat hij in het gedragscentrum zat. Baasje vond het zelf ook een probleem dat hij daar zo zat te kniezen. Met veel pijn in haar hart heeft ze vandaag afstand van hem gedaan. Ik hoop Toby een beter leven te geven. Toby is al bij verschillende baasjes geweest, maar bij mij blijft hij absoluut zijn verdere leven. Samen met Pino.
Pino is mijn lieve Ara Servera, die ik nu zo'n vijf maanden heb. Het gaat super met hem, terwijl hij bij mij kwam met gedragsproblemen en stereotype gedrag. Hij is helemaal opgeknapt en van een kooigaai een echte moderne gaai geworden. Dit is ook de bedoeling voor Toby.
Toby houdt niet van mannen, zou het zelf een mannetje zijn?
Voorlopig zitten mijn gaaien nu elk apart en staan hun kooien ongeveer drie meter uit elkaar. Ik laat ze rustig wennen en zal van de week hun kooien dichter bij elkaar plaatsen. Als het goed gaat dan kunnen ze misschien ook samen, buiten de kooi, en het zou helemaal super zijn als ze in de toekomst samen in een kooi kunnen. Ik wil dit echter absoluut niet forceren en het is voor mij geen pr