Auteur Topic: papegaai is stil  (gelezen 4650 keer)

michiel1981

• Gast
Re: papegaai is stil
« Reactie #15 Gepost op: oktober 05, 2005, 13:02:38 pm »
de dokter zei dat het moeilijk is voor een grijsje over te stappen op pellets en dat pellets alleen op den duur ook te einzeidig is en hij er zeker dagelijkse dingen bij hoort te krijgen dan
alleen pellets isook niet goed

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 05, 2005, 13:08:32 pm »
Dat klopt ook! Daarom moet je daar ook fruit en groentes en zaadjes bijgeven! Maar zoals je hier op het forum leest, zijn heel veel grijsjes op pellets! Dus het is niet onmogelijk!
Maar helemaal in jouw geval zal het misschien juist beter zijn voor je gaai omdat hij het lekkere uit de zaadjes pikt en de rest laat liggen. (zo is de mijne ook). Maar je moet het zelf weten uiteraard! Misschien als je het een en andere hier over leest dan kun je voor jezelf bepalen of het wat is!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: oktober 05, 2005, 13:11:40 pm »
Ik zou jouw allesje ook zeker overzetten op pellets.. Ik geloof niet in een periode van 3 dagen dat hij er zo aan toe is. Dit is al veel langer bezig. Het is ook goed om hem 1 x in de week te wegen, dan zie je het meteen als hij gewicht aan het verliezen is! Er staat op het forum genoeg te lezen over overzetten op pellets! :thumbsup:

michiel1981

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 05, 2005, 13:38:27 pm »
waar haal ik pellets dan?

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 05, 2005, 13:45:25 pm »
Bij de dierenwinkel of dierenarts!
Je kunt Nutribird kopen in de dierenwinkel! Eco bird via internet, Harrisons via de dierenarts!
Ik zou Nutribird niet aanraden vanwege de rare ontlasting die ontstaat! Eco bird is een goed merk en harrisons is daaraan gelijk of beter, maar ook duurder!

Gr Corina

pika

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 05, 2005, 14:17:23 pm »
Pffff, gelukkig weet je nu wat er aan de hand was en gaat het al een stuk beter ::) Het is meteen een goede leerschool, juist ook voor mensen die hier op het forum lezen. Verwen hem maar lekker. En.....vindt hij de Yakult lekker?

:-*Sterkte met je gaaitje :-*

michiel1981

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 05, 2005, 17:14:04 pm »
hij is dol op yakult hahahahahahahahha
als hij het flesjes ziet rakt ie al opgewonden

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: oktober 05, 2005, 21:21:19 pm »
Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Maar goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd!
Yakult is goed vvor de darmen en de spijsvertering aldaar, het is het beste dat op de nuchtere maag te doen, het wordt bij kinderen ook aangeraden na uitdrogings of ondervoedingsverschijnselen (door artsen die sympatiseren met het alternatieve)

michiel1981

• Gast
update van papegaai is stil
« Reactie #23 Gepost op: oktober 07, 2005, 13:27:26 pm »
Ok zoals jullie allemaal hebben gehoord dachten we dat het kwam omdat hij niet goed meer at maar nu werd ik gister gebelt door de dierenkliniek die ook maar gelijk even de ontlasting onderzocht heeft en dat was wel even schrikken. Hij blijkt nu dus salmonella te hebben en dat verklaard waarschijnlijk ook de snelle vermagering maar hoe ernstig dit ook klinkt valt het gelukkig nog mee doordat ik er zo ontzettend snel bij was denken ze niet dat het ernstige schade heeft veroorzaakt en nu ben ik begonnen met een antibioticakuur en hoop dat hij weer helemaal zal genezen alhoewel hij alweer bijna op zijn best lijkt te zijn hij schommelt en doet maar krijgt veel extra aandacht nu. Ze konden niet zeggen waardoor hij salmonella gekregen heeft. Zo zie je maar hoe goed je moet letten op enigerlij gedragsveranderingen van je gaaitje (vooral als ze veel slepen en stil zijn overdag).

groetjes,

michiel

Rianne

• Gast
Re: update van papegaai is stil
« Reactie #24 Gepost op: oktober 07, 2005, 13:42:34 pm »
Jeetje, hopelijk is ie snel weer helemaal de oude!  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 07, 2005, 13:47:17 pm »
Sjonge. Goed dat je er zo snel bij was!
 :thumbsup:

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 07, 2005, 14:09:32 pm »
Goed gedaan joh! Veel succes en wens je gaaitje maar beterschap :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 07, 2005, 19:31:36 pm »

zodat hij leert ze bakje leeg te eten en niet alleen het lekkers daarbij geef ik hem ook veel jakult ( op doktersadvies) en ik moet hem veel laten meegenieten van onze kookkunsten (aardappeltje met jus kippenbotjes karbonaatjes roenten etc etc.

Sorry Michel,

maar volgens mij moet je toch eens opzoek naar een dierenarts met verstand van vogels  :o ""als je wilt dat je vogel zo dood is moet je hem veel aardappelen met jus geven"".
Het klinkt misschien hard maar dit is geen voeding voor een vogel.
Dat een papegaai moelijk over gaat op pellets is hier in vele topic's al besproken, en mijn conclusie daaruit is dat elek papegaai op pellets overgezet kan worden, dus ook die van jou.
Maar alleen pellets is idd niet voldoende, daarna kan je denken aan fruit en noten, ik heb trouwens op dit forum al vele malen voerschema's gepost,

:o g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 07, 2005, 21:54:30 pm »
Inderdaad, jus is niet zo'n goed idee, en vlees ook niet echt :(
Een beetje aardappel rijst of pasta, met groente en wat gekookte kip kan geen kwaad, maar dan zou je eigenlijk geen zout moeten gebruiken ;) En let even op dat je niet te veel geeft, weinig is vaak al erg veel voor ze :)

marry

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 08, 2005, 11:23:03 am »
goh daar denk je toch niet aan ach gosj  :'( geef je gaai maar een hele dikke knuffel van ons hier en ik hoop dat ie snel weer opknapt  :-* gr marry