Auteur Topic: Dierenarts of wat anders?..YESSS GEEN KDS!!!!!!  (gelezen 9264 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Dierenarts of wat anders?
« Reactie #30 Gepost op: december 13, 2005, 13:02:04 pm »
Gelukkig dat er niets raars is gevonden!
Wel vervelend dat je zo'n naar gevoel blijft houden. Sterkte.

lineola

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 13, 2005, 14:48:15 pm »
hoi, dat ik niet helemaal gerust ben komt hierdoor:  bij onverteerd voedsel denk ik aan KDS :( , en dat kun je niet met een ontlastings onderzoek vinden, vaak zijn er dan wel wat aanwijzingen in de ontlasting te vinden, maar er is eigenlijk nog niet genoeg bekend over de ziekte, aan de andere kant heb ik niet genoeg reden om er wel aan te denken, omdat hij voor dat wormen gedoe nooit wat had, en omdat zijn ontlasting af en toe wel gewoon normaal is, en de rest er ook geen last van heeft. ook is hij niet met andere zieke vogels in contact geweest, en hij heeft ook bepaalde sympyomen niet, toch wil ik dit nog verder laten onderzoeken, dus ik moet maandag even terugbellen, over hoe en wat, de man die het onderzoek deed kon mij er ook niet meer over vertellen, dat moet de vogelarts doen, dus we zullen zien hoe het afloopt  ???
groetjes

goffini

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 13, 2005, 14:53:25 pm »
veel sterkte er mee,het is altijd zo onzeker als je niet weet wat het nu is.
gr anja

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: december 17, 2005, 13:09:56 pm »
Ik ben ook erg benieuwd wat ie te zeggen heeft.. Voorlopig zou ik me niet ongerust meer maken hoor! ;)

lineola

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 17, 2005, 13:15:12 pm »
zal proberen me niet zo druk te maken.. :)

lineola

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 20, 2006, 20:06:32 pm »
hoi, even een update over gizmo, heb weer ontlasting laten nakijken plus die van z'n partner, nog steeds geen wormen/eitjes, ook niets vreemds gevonden, en z'n ontlasting wordt langzaam aan steeds beter, het is nog niet helemaal perfect, maar ik zie gelukkig geen ontverteerd voedsel meer, ik zit nog wel te twijfelen of ik een rontgenfoto moet laten maken i.m.v. kds, zodat ik dat hopelijk helemaal kan uitsluiten, hij heeft het waarschijnlijk niet hoor, maar ik wil het wel zeker weten, dus mijn vraag is ook: is zo'n foto, ook heel vervelend voor hem? want hij moet dan eerst bariumpap, heb eens gehoord dat zoiets niet fijn is, heeft iemand hier misschien ervaring mee?

groetjes marjan

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #36 Gepost op: januari 20, 2006, 22:42:29 pm »
Ik heb er geen ervaring mee,maar bij een rontgenfoto moet hij onder narcose en dat heeft ook een klein risico.Je zal dan dus moeten kiezen tussen twee lastige dingen.
In elk geval succes en sterkte ermee  :-*

lineola

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 21, 2006, 00:29:33 am »
narcose?,  :o daar hebben ze niets over gezegd......hmm zal ik nog eerst even beter informeren, dat wil ik namelijk niet, daar kan hij in blijven, en dan ben ik m sowieso kwijt, en dat probeer ik juist te voorkomen, shxt..weet iemand anders nog wat?

groetjes marjan

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 21, 2006, 01:02:54 am »
narcose?,  :o daar hebben ze niets over gezegd......hmm zal ik nog eerst even beter informeren, dat wil ik namelijk niet, daar kan hij in blijven, en dan ben ik m sowieso kwijt, en dat probeer ik juist te voorkomen, shxt..weet iemand anders nog wat?

groetjes marjan

Hai,

hoe naar het ook klinkt heeft een vogel KDS dan gaat hij dood.
Het testen doe je alleen voor de andere vogels die je hebt of die je gaat aanschaffen.
Heb je 1 vogel dan is de uitkomst zolang mogelijk een goed leven geven , omdat hij zaden niet meer verteert pellets geven.
Heb je meerdere vogels is er maar 1 mogelijkheid ter bescherming van je andere vogels...........voor KDS is geen medicijn .

mvg Frank

lineola

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 21, 2006, 11:17:44 am »
hoi, ja, ik moet ook aan m'n andere vogels denken, dat ze geen risico lopen, (er gaat sowieso ook geen vogel de deur uit, en er komt ook niets bij, voordat ik zekerheid heb) maar als hij het niet heeft, "offer" ik hem voor niets op, en is er een leven verspild, daar zit ik dus ook mee....
ik vind het ook zeer vreemd, dat het niet door een simpele bloedtest kan worden aangetoond of niet, als het om een virus gaat moet het toch te zien zijn?
ik zal eerst nog verder met de arts overleggen of er nog andere manieren zijn om het aan te tonen/uit te sluiten, in de tussen tijd hoop ik dat iemand nog wat meer info heeft?

groetjes marjan

Wickingh

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 21, 2006, 12:10:57 pm »
Hai Marjan,

het enige wat er gedaan kan worden om KDS aan te tonen is de hier boven beschreven methode,
helaas is er niet gewoon via het bloed op te testen , daarom zie ik deze ziekte als grotere bedreiging voor onze vogels dan bijv. PBFD. Mede door KDS is het verstandig om een langere quarantaine aan te houden ( een week of 8) .
Een symptoom van KDS is onverteerd eten dus zaadjes in de ontlasting en dat komt er in de qaurantaine zeer wss wel uit,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 21, 2006, 12:41:39 pm »
Hai Marjan,

op het gezondheidsboard staat een groot artikel over KDS.
Misschien dat het beheer ff een link kan plaatsen,

mvg Frank

lineola

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 21, 2006, 13:16:39 pm »
hoi, bedankt, voor je reactie, dat artikel heb ik gelezen, ik hoopte zeg maar, op wat extra info of suggesties, het zit namelijk zo, hij heeft vlak na het wormen gedoe een paar keer onverteerde zaden gepoept, maar dat doet hij nu niet meer, (maar het is alleen niet meer zoals het er bij de anderen uitziet, de kleur is veel lichter en het is minder stevig) alle andere symptonen heeft hij ook nooit gehad, maarja, de alarmbellen zijn bij mij al wel aan het rinkelen natuurlijk, en ik wil gewoon geen enkel risico lopen, nou heeft hij gelukkig al een tijd apart van de anderen gezeten, alleen zijn vrouwtje zat er al bij, en die heeft nergens last van, alleen tijdens de wormkuur zag haar ontlasting er wat vreemd uit. ook heb ik ze expres een tijd op alleen zaden gezet om het in de gaten te houden, en er zitten geen onverteerde zaden meer in. ook waren er geen afwijkingen in de ontlasting gevonden bij het onderzoek..(dus dan vraag ik me af heeft hij het nou wel of niet?)
de rontgenfoto wil ik dus laten maken om het (kds) echt uit te sluiten.
ik ga sowieso nog met de arts in overleg, wat we nu het beste kunnen doen, misschien kan hij eerst een tijdje ter observatie er naartoe, zodat hij niet onnodig onder narcose hoeft.
in ieder geval bedankt voor het meedenken, en ik laat de afloop nog wel weten.
groetjes marjan

lineola

• Gast
Re: Dierenarts of wat anders?..YESSS GEEN KDS!!!!!!
« Reactie #43 Gepost op: februari 13, 2006, 12:42:49 pm »
hoi, even een update over gizmo, na een hoop getwijfel hebben we toch een rontgenfoto laten maken, en hij heeft geen KDS..pff gelukkig maar, alles is in orde!!! :thumsup:
die keren dat hij onverteerde zaden in zijn ontlasting had zitten, kwamen hoogstwaarschijnlijk toch door dat wormengedoe, en aangezien hij nu weer normale ontlasting heeft, was het ook wel voorspelbaar dat hij het niet heeft, maarja, je wilt toch zekerheid
en die hebben we nu dan ook, ben eindelijk gerustgesteld, en gizmo wordt al weer wat levendiger na zijn avontuur bij de vogelarts, en is nu aan het bijkomen van z'n narcose...dus toch nog een happy end...... :thumsup:

groetjes marjan

Wickingh

• Gast
Re: Dierenarts of wat anders?..YESSS GEEN KDS!!!!!!
« Reactie #44 Gepost op: februari 13, 2006, 12:43:27 pm »
 :thumsup: