Sinds 2004 een begrip!
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Index
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Parkieten Land.NL
»
Papegaaien Forum
»
Gedrag en Verzorging
(Moderators:
Loes
,
180sonic
) »
Nagels groeien scheef
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nagels groeien scheef (gelezen 2288 keer)
Bonnie
Gast
Nagels groeien scheef
«
Gepost op:
oktober 10, 2005, 21:38:24 pm »
Mijn grijsje heeft twee moeilijke pootjes. Een aantal jaren terug had ik alleen maar houten ronde stokken en daar kreeg ie hele scherpe nagels van. Dan knipte ik ze en bleven ze mooi. Maar op een gegeven moment ben ik overgestapt op andere stokken. Een betonnen stok/schommel, een touwstok en een halve wilgenboom. Zodoende kon hij zelf door alle variatie zijn nagels mooi houden. Nu is het probleem eigenlijk dat zijn nagels niet scherp meer zijn maar wel behoorlijk lang. En nu beginnen ze dus een beetje zijwaarts te groeien. Dat kan je voelen als je zn pootje vast hebt. Net alsof er een soort spiraal ontstaat, zo rond.
Is dit heel erg? Of is het misschien beter om ze toch wat korter te knippen? Ik ben zo bang dat ik in zijn leven knip.
Aaranâ„¢
Gast
Re: Nagels groeien scheef
«
Reactie #1 Gepost op:
oktober 10, 2005, 21:40:31 pm »
Ipv. knippen kun je ook vijlen
of naar de dierenarts heen gaan om ze daar te laten wegknippen/branden
Bonnie
Gast
«
Reactie #2 Gepost op:
oktober 10, 2005, 21:46:58 pm »
Ja, de laatste tijd ben ik bezig om hem op de standaard op tafel te laten zitten. Dan wil ik dat ie zijn poot geeft en dan vijl ik rustig een beetje. Dat laat Pino een tijdje toe maar dan gaat hij in mijn vingers zitten bijten. Hoe langer ik doorga des te harder gaat ie bijten. Maar ik zie het niet zitten om zijn nagels bij de dierenarts te doen... Dan kan ik het volgens mij ook best zelf weer gaan doen. Wegbranden is toch alleen maar nodig als het bloedt? Of zie ik dat verkeerd?
Aaranâ„¢
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
oktober 10, 2005, 21:49:33 pm »
Ik zou niet zelf gaan knippen hoor.
Als het mis gaat bij de dierenarts kunnen ze gelijk ingrijpen
Heb bij lolly ook een puntje willen knippen toen ze te lang waren, alleen
lolly heeft dus bloedstroom door de hele nagel
Bonnie
Gast
«
Reactie #4 Gepost op:
oktober 10, 2005, 21:56:56 pm »
Hmmm.. ja precies... ik heb dat dus ook 1 keer gehad. Trok beessie zijn poot weg precies op het moment dat ik knipte. Bloeden natuurlijk en ik schrok me rot. Liet van schrik het dier los dat met een bloedende poot door de kamer ging vliegen. (leuk... overal bloedspetters door de kamer... geen aanrader hoor
)
Ik heb toen een mes gepakt en die verhit in de vlam van het gasfornuis en de bloedende nagel gestelpt door het dicht te schroeien. Maar dat vond ik nou niet zo'n geweldige ervaring. Niet voor niets dat ie sindsdien andere stokken heeft en dat ik niet meer knip en alleen nog veil zo af en toe.
Cosch
Gast
«
Reactie #5 Gepost op:
oktober 11, 2005, 22:07:47 pm »
Dat soort dingen kan een vogelarts dus allemaal bijwerken! Net als een snavel enzo!
Gr Corina
Tommy
Gast
«
Reactie #6 Gepost op:
oktober 11, 2005, 22:35:06 pm »
Zou vijlen wel goed lukken bij zulke lange nagels?
Ik knipte laatst ook perongeluk tot bloedens toe
Heb Tommy in een bak meel gezet en t was weer over
Plumeau
Gast
«
Reactie #7 Gepost op:
oktober 12, 2005, 10:44:05 am »
Een makkelijkere manier om het bloeden te stoppen dan dichtbranden is bloem. Dat versnelt het stollen. Bij Macha heeft het goed geholpen! Als we haar knippen hebben we daarom altijd een bakje klaar staan (al is het bloem gelukkig maar 1x nodig geweest).
Dierenartsen hebben overgens ook een metalen stokje waarmee ze het bloeden kunnen stoppen. Dat werkte heel snel bij mijn cavia (die door mijn da te kort was geknipt
).
Wickingh
Gast
«
Reactie #8 Gepost op:
oktober 12, 2005, 10:45:58 am »
Hai,
wat ik me afvraag, zijn de stokken wel van de juiste dikte?
Te dik of te dun is niet goed ,de klauw moet de zitstokken ca 3/4 kunnen omspannen,
mvg Frank
miekje
Gast
«
Reactie #9 Gepost op:
oktober 12, 2005, 22:13:44 pm »
Bij de hondentrimsalon waar ik stage heb gelopen, hadden we een potje met poeder voor het dichtbranden van bloedende nagels, want zelfs de beste knipper knipt wel eens in het leven.
Dat poeder bestond uit een soort ijzer wat het bloedvat dichtbrande.
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Parkieten Land.NL
»
Papegaaien Forum
»
Gedrag en Verzorging
(Moderators: