Auteur Topic: Groenten en Fruit  (gelezen 4356 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groenten en Fruit
« Reactie #15 Gepost op: oktober 16, 2005, 20:48:42 pm »
Te veel is nooit goed, maar mijn aga's eten er niet zo veel van. Een paar hapjes sla is meer dan genoeg voor ze.
Dat zal bij de meeste zo zijn denk ik

ABgirl

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:14:20 pm »
Maar ik mag ze qua fruit dan bijv. ook geen hele appel geven? Want dat vinden ze vaak juist weer erg leuk om te doen, allemaal gaatjes in de appel maken en hem van daaruit opeten. Haal hem trouwens na 2 dagen wel weg omdat hij anders gaat rotten.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: oktober 17, 2005, 11:06:50 am »
Ja hoor, tuurlijk. Ik zou dan bevoorbeeld een halve appel geven en die dezelfde dag nog welhalen. En dan de andere helft een dag later.
 Vaak rot het hier binnen een halve dag alwel wat en dat haal ik er wel uit, smerig.

patriciae

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 19, 2005, 23:44:27 pm »
Bedankt voor alle reacties!

Sla is iets wat mijn aga niet eet. Gisteren geprobeerd hem een stukje te geven, maar dat was geen succes.
Inmiddels heeft hij wel een halve (kleine) aardbei op en appel valt ook wel in de smaak.
Ik wou morgen eens proberen of hij een stukje druif lust. Ben benieuwd wat hij daar mee doet.
Tot nu toe is alleen de aardbei er zonder enige twijfel in gegaan.
Bij het stukje appel werd dat al anders. Daar heeft hij eerst minstens een uur naar zitten kijken voordat er heel voorzichtig een gaatje in gepikt kon worden. Toen had hij door dat het lekker was en was het ook zo op.  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2005, 14:10:26 pm »
Sla ook lekker in de kooi hangen  ;)

ABgirl

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 20, 2005, 19:35:29 pm »
Die van mij eten het ook gewoon niet als ze het niet willen. Ik kan het in de kooi blijven hangen, maar sommige dingen laten ze gewoon liggen, zoals bijv. wortel, aarbei, paprika enz.
Af en toe zijn het wel eigenwijze beesten ook zeg  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2005, 13:55:46 pm »
Ja ik ken het, de mijne zijn ook moeilijk. Maar ik merk dat als ik de sla ophang, dat ze na een poosje toch eens gaan kijken en als ik geluk heb een paar hapjes neem  ;D

ABgirl

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 26, 2005, 19:17:11 pm »
Die van mij niet. DIe laten het gewoon hangen. Desnoods tot het helemaal verdroogd is en dan blijven ze er nog steeds vanaf :CENS

patriciae

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 10, 2005, 17:16:25 pm »
Zo te zien heb ik hier een klein fruitliefhebbertje.
Koko eet al het fruit dat je hem voorschoteld nu netjes op. Appel, peer, banaan, aardbei, mandarijn, druif, kiwi, het gaat er allemaal in.
Groenten zijn een ander verhaal. Dat vindt hij meestal maar niks.
Maar goed, gewoon volhouden. Of misschien eerst zelf groente eten en hem dan een hapje van mijn bord geven misschien.
Wat ik eet is namelijk altijd heel interessant. Ik kan niet rustig eten als hij los is.  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: november 10, 2005, 17:18:03 pm »
Hier ook: ales wat ik eet is interessant en vooral als het een beetje voorgekauwd wordt! :)

denise1968

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 26, 2005, 14:11:45 pm »
Die aga van mij eet echt alles! Maar ik moet het wel in de kooi hangen aan touwtjes (dat heb ik hier ergens gelezen op dit forum toppie) en dan eet ze appel, brocolli, banaan, mandarijn je kunt het zo gek niet bedenken of ze eet het  :thumsup:. Het gekke is als ik het eten tussen de tralies doe dan eet ze niets dus wellicht een goede tip! Bij mij werkt het super spelenderwijs.

Faraday

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 16, 2005, 20:52:21 pm »
Appel zijn ze hier helemaal gek van. Mandarijn lusten ze ook wel. Ooit stak ik er een kriek in en die pit heb ik later gevonden. Sla en een schijfje wortel aten ze beetje in, druif rollen ze gewoon door het vuil. :)

Maar vaak smijten ze het gewoon in hun 'toilet' :-P