Auteur Topic: Douchen  (gelezen 24645 keer)

Xtreme

• Gast
Re: Douchen
« Reactie #60 Gepost op: februari 20, 2005, 19:56:59 pm »
Mijn grijsje gaat altijd 1 keer per week mee douchen, ze vind dat super ze is dan ook helemaal aan het wegdromen  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: februari 20, 2005, 20:02:41 pm »
Als je dan geen shampo gebruikt is het helemaal prima mijn kaketoe vindt het ook heerlijk

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: februari 20, 2005, 20:06:13 pm »
Mijn grijsje gaat altijd 1 keer per week mee douchen, ze vind dat super ze is dan ook helemaal aan het wegdromen  ;)

Heerlijk als dat zo makkelijk gaat!! Sjakko vindt het nog steeds een beetje :'( eng!

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #63 Gepost op: februari 20, 2005, 22:09:30 pm »
Mijn grijze gaat 1maal per week in de afwasbak.
eerst een klein straaltje en als hem dat niet aanstaat een wat hardere straal.Wil nog wel eens schelen.Dan "pakt" hij eerst met zijn pootje de straal vervolgens even snel met zijn kop eronder om vervolgens helemaal los te gaan.Vleugels wijd en steeds ineen duiken.
Opdrogen moet vervolgens boven op zijn kooi en maar vladderen met die vleugels.
Het hele huis is dan ook weer aan een beurt toe.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #64 Gepost op: februari 20, 2005, 22:14:54 pm »
Mijn kleine brutus(de beruchte naakte edel die lekker doorgroeit nou)wil ik ook eens gaan badderen.Vanaf waneer douchen jullie eigenlijk een papegaai?Ik weet niet of zo`n kleine al gedouched mag worden?
Jong geleerd is oud gedaan of kleven hier bezwaren aan?

Wickingh

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: februari 21, 2005, 00:22:23 am »
Hai ,

In het algemeen is de mening dat je pas moet gaan douchen als de vogel al zijn veren heeft,
normaal gesproken moeten ze dan toch wel minstens 4 maanden oud zijn .
Zeker geen baby's gaan badderen.

mvg Frank

ps goed om te horen dat het goed met Brutus gaat

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #66 Gepost op: februari 21, 2005, 07:41:08 am »
Ok dan laten we dat nog maar ff achterwegen.
Schoonmaken met een natte tissue na het eten dan maar,want dat is wel nodig om hem schoon te houden.

Riboet

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: februari 21, 2005, 10:43:32 am »
Het wil wel helpen als je voor het voeren een doekje om de buikpartij en de nek van de vogel houdt. Net onder de snavel. De uiteinden houdt je dan achter op de schouderpartij dicht.De vogel zit zo ook stevig en vrij stil en blijft ook nog schoon. De eigenaar van mijn broedkoppel voerde Favo en Middel zo een keer. Heel netjes ging dat.

Ik kon er echter niet zo erg mee werken. Bij mij hielp het door de vogel het tempo van voeren aan te laten geven. Ze werden bij mij eerder viezer omdat ik door het voeren de pap aan mijn handen had en de vogel wilde aansporen om te komen eten dan dat ze zelf aan het knoeien waren. Hoewel ze soms als ze vol zaten, maar niet wilden toegeven, wel eens aan het zwaaien met een volle snavel gingen. Dan zaten vogel, voederplaats en ik zelf ook onder de pap :).

Groeten,

Barbara

Riboet

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: februari 21, 2005, 10:48:00 am »
Oh en wat betreft het douchen verhaal. Riboet heeft er nog steeds een hekel aan. Maar ik pas nu een nieuwe methode toe.

Ik laat de gootsteen halfvol lopen en neem een bekertje bij de hand. Zet vervolgens de onwillige Riboet in de gootsteen. Die heeft het vervolgens zo druk met angstschreeuwen dat ze vergeet om pogingen te ondernemen om te bijten. Bovendien denkt ze nog steeds dat de hand die haar in het water zette ook de hand is die haar redt haha :) dus hoe dan ook. Riboet blijft min of meer in de gootsteen ondanks paniekerig gefladder. Ik zeg niets. Pak het bekertje, steek het naast haar in het water, schep het bekertje vol en laat dat over de gaai vallen.
En zo krijg ik Riboet gedouchet.

Favo en Middel hebben iets nieuws. Als ik halverwege de dag de waterbak in de kooi, waar ze dan net op of in verblijven, nog eens wil verschonen, dan reageert er altijd eentje door het nieuwe drinkwater meteen als badwater te gaan gebruiken. Wel typisch, dat water is vele malen kouder als waar ik ze normaal mee douche!

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: februari 21, 2005, 11:18:54 am »
Barbara, al je Riboet in de gootsteen doet, maakt hij dan ook zo'n geluid van angst een beetje als een kio? :)

Riboet

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: februari 21, 2005, 17:37:10 pm »
Een kio? Daarvan ken ik het geluid niet, maar het is niet zo heel erg. En het is ook niet zo oorverdovend als de schreeuwen die Pappa- en Mammagaai kunnen geven als ze vinden dat je niet welkom bent.

Groeten,

Barbara

mama van Naomi

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: februari 21, 2005, 17:59:26 pm »
Ik heb net met mijn grijsje JoJo voor het eerst gedouched, het ging best wel goed, ze vloog af en toe wel even weg, maar echt een strijd was het niet en heb ik lekker met haar gedouched. en heb ff met de föhn over haar heen geblazen zodat ze wat droger is. Nu zit ze heerlijk te poetsen. dus het ging goed voor de eerste keer :thumbsup:

Groetjes Reina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: februari 21, 2005, 19:32:36 pm »
Een kio? Daarvan ken ik het geluid niet, maar het is niet zo heel erg. En het is ook niet zo oorverdovend als de schreeuwen die Pappa- en Mammagaai kunnen geven als ze vinden dat je niet welkom bent.

Groeten,

Barbara

Haha! typfoutje, KIP bedoelde ik...  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: maart 04, 2005, 12:04:44 pm »
Nou eindelijk heb ik de beste manier van douchen gevonden voor Coco! Wat een drama zeg!
Vanalles geprobeerd maar niks ging rustig en gemakkelijk enzo!
Nu sinds hij gekortwiekt is zet ik hem eerst op de rand van de wasbak in de douche! Dan ga ik het water lekker warm maken. Dat ziet tie allemaal. En ik vertel wat ik doe!  ;D
Dan zet ik Coco op de grond en leg ik de douche kop op de grond zodat het water omhoog spuit! Daar wil hij zelf nog niet onder door lopen maar als ik het dan boven hem richt gaat hij proberen de druppels te vangen! En soms is hij zo omhoog aan het kijken dan hij omvalt maar hij schut zich dan lekker uit. Dus ik denk dat dit de beste en leukste manier is voor Coco. Helemaal omdat hij de veren niet meer zo straks tegen zich aan drukt maar ook lekker uitschut onder het water!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #74 Gepost op: maart 04, 2005, 12:41:08 pm »
Haha, leuk en inderdaad een goed teken dat hij zijn veren niet strak houdt, maar lekker uitschudt!!! Dat komt vast doordat je hem alles vertelt...  :)