Auteur Topic: Douchen  (gelezen 24657 keer)

Iris

• Gast
Re: Douchen
« Reactie #90 Gepost op: mei 19, 2005, 22:35:06 pm »
Plantenspuit gebruik ik nu juist om hem te douchen... als ik wil voorkomen dat zijn vleugeltjes weer gaan bloeden...
Hij vind het af en toe fijn, maar ook héél vaak niet!! En maar fladderen... haha!!
Groetjes!!!

henkenlinda

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: mei 29, 2005, 12:16:28 pm »
Hoi, ik heb haar gistern voor het eerst onder de douche gedaan en ze vond er niet veel aan maar ze liet het toe.
Alleen tijdens het douchen drinkt ze heel veel water en is daarna flink aan de dunne. De volgende dag is het wel weer over maar kan dat geen kwaad??
gr. Linda

Wickingh

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: mei 29, 2005, 12:30:47 pm »
Hoi, ik heb haar gistern voor het eerst onder de douche gedaan en ze vond er niet veel aan maar ze liet het toe.
Alleen tijdens het douchen drinkt ze heel veel water en is daarna flink aan de dunne. De volgende dag is het wel weer over maar kan dat geen kwaad??
gr. Linda

Hai,

ik denk het niet zolang de diaree maar wel snel stopt, wat je wel kan doen is om dan voedsel aan te bieden dat een stoppende werking heeft, zoals banaan,

mvg Frank

henkenlinda

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: mei 29, 2005, 13:03:33 pm »
Dat wil ze niet eten, ze houd helemaal niet van fruit. Wel van groenten, is daar ook iets van dat stoppend werkt?
mvg Linda

Nanda

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: mei 29, 2005, 13:33:27 pm »
Ik denk dat iets stoppends geven niet echt zinvol is.
Hij drinkt tenslotte meer dan normaal en dat moet er ook weer uit.
Tatoo heeft dat ook, die drinkt zichzelf ook altijd helemaal vol onder de douche. Hij heeft dan inderdaad waterige poep, maar dat is meer vaste ontlasting met veel vocht erbij dan echt slappe poep.

Maar heeft jouw vogel echt diarree, dus slappe poep of is het vaste ontlasting met veel vocht???

henkenlinda

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: mei 29, 2005, 14:27:57 pm »
slappe poep

Nanda

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: mei 29, 2005, 15:05:23 pm »
 ;D

Maar toch denk ik dat je er beter niets aan kan doen om het te stoppen hoor.

Gewoon laten gaan en zoals je zelf al zegt is het de volgende dag over ;)

nathalie

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: mei 29, 2005, 15:13:53 pm »
Hoi

Mijn witkuifkaketoe vindt douchen ook heerlijk en is daarna ook even aan de dunne.
Het is wel na ongeveer een uurtje over.
En hij drinkt ook veel tijdens het douchen.

Groetjes Nathalie :thumbsup:

BirdmAster

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: mei 29, 2005, 15:33:11 pm »
Als je vogel na een bad of douche veel water heeft gedronken, is het normaal dat hij/zij waterige ontlasting heeft voor een tijdje. Dit moet echter wel weer overgaan na een aantal keren poepen. Als het echt langdurig waterig blijft, kan er iets aan de hand zijn.

Marijn

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: mei 30, 2005, 21:34:06 pm »
Mijnes ging vroeger altijd in bad maar nu wil hij niet meer ???, dus nu spuit ik hem nat met de plantenspuit. Hij heeft daar niet echt bezwaar tegen, maar lekker is iets anders.

Iris

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juni 01, 2005, 22:40:03 pm »
We hebben 2 plantenspuit: een normale, en een die doet het water vernevelen...
Dit vernevelen vind hij dus helemaal NIKS!!
Zodra hij de plantenspuit ook maar ziet, breekt hij de hele kooi af!!!!!!
Hij wordt helemaal gek, vliegt van schommel naar schommel (terwijl de kooi hier eigenlijk te klein voor is), valt naar beneden (kan ik weer gaan stofzuigen...)... En KRIJSEN!!! pffffff.... Alsof er -ik weet niet wat- gebeurt!!
 :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: juni 02, 2005, 09:30:53 am »
Als hij zo in paniek is, moet je misschien proberen om op een andere manier te douchen! In de douche zelf ofzo!

Gr Corina

Iris

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: juni 02, 2005, 13:43:49 pm »
Hey Corina!

Ik heb hem al eens vaker in de douche gezet, maar dan vliegt hij (om weg te komen) zijn vleugeltjes stuk!!
We hebben wel een groene plantenspuit (die niet vernevelt), en daar is ie niet bang voor... Dus we gaan lekker verder met de groene!!

xxx

miekje

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: juni 21, 2005, 16:31:00 pm »
Rick vind het heerlijk om gesproeid te worden, hij gaat er ook echt even goed voor zitten.
Zijn veertjes zet hij ook helemaal uit en soms gaat hij er ook lekker bij fladderen, een mooi gezicht is dat!  :thumbsup:
Yakkoe vind het minder leuk, ze houd haar veertjes strak tegen dr lijf en probeert steeds weg te lopen en te klimmen.

dylantjuh

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: juni 21, 2005, 16:35:30 pm »
ik ben laatst met ze onder de douche geweest...
Whoopie vond hety heerli9jk maar goofy...