Auteur Topic: Douchen  (gelezen 24626 keer)

Aaran

• Gast
Douchen
« Gepost op: december 13, 2004, 17:00:00 pm »
Bij mij worden de gaaitjes om de dag gedoucht, en 1x in de week worden ze gewassen met euqualiptus reiniger.
Ik heb onlangs een kinderbadje op standaart gekocht via marktplaats voor 5 euro, dit werkt overigens prima omdat ze er niet zo makkelijk uit kunnen als b.v. de wasbak  ;D
Ze vinden het trouwens niet fijn hoor. Lolly begint het meer te waarderen maar dat is meer om de fohn wat ik erna gebruik  :D dat vind hij heerlijk.

Hoe zit dat hij jullie en jullie gaaitjes??
« Laatst bewerkt op: december 13, 2004, 17:14:16 pm door BirdmAster »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Douchen
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2004, 17:15:58 pm »
Meestal doe ik Sjakko met de plantenspuit, maar hij baddert ook wel eens in een schaal onderin de kooi. En heel af en toe mag hij mee onder de douche (maar dat vind ik zo'n gedoe!!!!). ;D
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2005, 08:40:46 am door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2004, 10:20:46 am »
Douchen is een drama bij mij!  :o
Maar dat weten jullie ook ondertussen  ;D

Voor de plantenspuit is tie bang. In de douche is hij bang.
Nu doe ik hem tegenwoordig elke week in de afwasbak! Is de snelste manier maar hij klimt er net zo hard weer uit. Ik heb ook het idee dat hij minder nat word.
Daarna krijgt hij een handje zaadjes en dat weet die slimmerd al wel! Gisteren had ik hem in bad gestopt en daarna is zijn kooi. Maar hij liep gelijk naar de kant waar ik zijn zaadjes neer hang!  ::)

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2004, 10:38:30 am »
Hey cosh, Lolly klom hier ook altijd uit de wasbak als ik ze met euqualiptus wou badderen, maar ik heb vd week een baby badje gekocht en dat is lekker hoog, Aaran komt er zowiezo niet uit, Lolly nog wel maar het kost hem iets meer moeite, Ook wrijf ik het water er echt in, met je vinger toppen de veren doordringen. worden ze behoorlijk nat mee.

Ze worden niet nat omdat ze juist de veren tegen zich aan drukken, daardoor worden ze water dicht. Ik moet eerlijk zeggen dat Lolly ook kwaad word van de planten spuit, maar hij zet zijn veren uit van kwaadheid en word dus automatisch nat.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2004, 10:43:05 am »

Ze worden niet nat omdat ze juist de veren tegen zich aan drukken, daardoor worden ze water dicht. Ik moet eerlijk zeggen dat Lolly ook kwaad word van de planten spuit, maar hij zet zijn veren uit van kwaadheid en word dus automatisch nat.

;D Dat is niet zo slim van hem!

Ik krijg alleen de kans niet om het water er in te wrijven. Ik moet idd nog een betere oplossing vinden voor de afwasbak.
Ik heb het idee dat hij wel weet dat tie daarna zaadjes krijgt.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2004, 11:05:41 am »
Dat zal hij idd. wel al weten!! Slim, slim. Nog een reden om er zo snel mogelijk van af te willen zijn!!  :D
Ik heb Sjakko pas ook in de aanrechtbak gestopt, hij kakelde als een kip!! Wist ook niet hoe snel hij er weer uit moest komen iedere keer! En idd. het water liep gewoon langs hem weg, omdat hij niet ontspannen was. Dan is de plantenspuit toch beter hoor! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2004, 11:34:58 am »
Ja voor Sjakko misschien wel. Maar Coco vlucht/klimt de hele kooi door om maar niet nat gespoten te worden. Duurt langer en is stressvoller volgens mij!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2004, 11:40:02 am »
Tuurlijk is het voor ieder grijsje anders, Sjakko is er blijkbaar mee opgegroeid, vond het meteen lekker!! Je hoort het wel meer dat ze er niets van moeten hebben!! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2004, 11:53:52 am »
Riboet moet er ook niets van hebben. Ik doe Riboet nog met de plantenspuit. Ze klimt de hele kooi door en schreeuwen natuurlijk. Niet dat ik me daar wat van aantrek, maar het is wel vervelend zo.

Middel en Favo heb ik geleerd om mee te gaan naar de douche en ze vinden het steeds prettiger. Niet dat ze staan te springen, maar het is geen problemen om ze onder de douche te houden.

Pappagaai buiten wacht altijd een regenbui af. Geen gezicht om de doorweekte gaai in de regen te zien zitten. Vooral ochtendregenbuien worden op prijs gesteld. Ik heb het idee dat Mammagaai, die niet zo graag buiten komt, nog wel eens een duik in de waterbak neemt.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2004, 12:50:28 pm »
Grappig dat pappagaai zo'n regenbui prettig vindt! Sjakko heeft het niet zo op regen, hoewel dat wel steeds beter gaat. In het begin was ie panisch als het ging regenen, maar ik bleef zeggen, oh lekker douchen!! En nu gaat ie al met zijn veertjes fladderen....
Maar je ziet dus aan het kweekkoppel dat ze gewoon naar behoefte toch wel badderen of nat worden in de natuur.... :)

Aaran

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2005, 13:35:26 pm »
Niemand doucht verder de vogel?

Eefjuh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2005, 17:05:14 pm »
Jawel, ik ook, ze gaat mee onder de doesj waar ik speciaal voor haar een doesjgordijnstang heb hangen.

Soms vind ze het heerlijk en gaat ze zelf bedelend met dr vleugels wijd klaar zitten, en soms dan wil ze niet en gaat ze zittne suffen!

Daarbij gaat ze wel 3/4 keer in de week mee, zelfs als ik alleen even ga doesjen, dan gaat ze heerlijk mee zonder nat te wordne, en dan heeft ze (vooral 's ochtends) de meest grootste verhalen naar me ;D

Dat is ook vooral wat papegaaien leuk vinden om een beetje bij de rituele dingen te horen ;D

Bianca

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2005, 13:18:29 pm »
Douche staat voor HEL bij mij!!!!
Zodra meneer 1 druppel voelt gaat ie helemaal uit ze paasei!!
Ik heb dan ook alles geprobeerd tot gewoon douche in de douche tot met de plantespuit! Niks gaat goed
De enige manier hoe ik hem zover kan krijgen is in de wasbak een laagje water en dan over hem heengooien en lief praten. Dit gaat nog het beste!
Tis niet alles maarja hij vind het gewoon echt verschrikkelijk

manuel

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2005, 18:04:46 pm »
toen ik nog een amazone had die ging echt vragen om gesproeit te worden en dan ging hij zingen whaalaa laa en met zijn vleugels wijd en dansen vondt het heerlijk!

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 08, 2005, 15:31:43 pm »
Ik ben er zonet achter gekomen, dat er voor Middel een verschil is in douchen en douchen. Douchen zoals ik hierboven beschreven heb, en douchen als je het zelf eerst aangeeft!

Ik zag Middel net een bad in zijn drinkwater nemen, maar dat wil ik niet, dus ik snel de douche in de badkamer aangezet en de gaaien er heen gebracht. Middel ging helemaal uit zijnd dak! En fladderen en nog een keer zijn kop onder de straal steken en nog eens fladderen. Het was een prachtig gezicht (zeker na de onwillige Favo die het na twee keer onder de straal doorhalen wel gehad had). Tot op zijn huid toe nat was hij en nog wilde ie doorgaan. Ik vond het met zo'n druipende gaai eigenlijk wel welletjes.

Tsss, die Middel, net zijn vader ook al zo'n waterrat.

Groeten,

Barbara