Auteur Topic: Douchen  (gelezen 24695 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Douchen
« Reactie #15 Gepost op: januari 08, 2005, 15:43:09 pm »
Daar reageer ik ook altijd op, als ie in het drinkbakje wil douchen!! Dan hebben ze er echt zin in!!

Gauw een schaal in de kooi gezet...  ;D

Aaran

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2005, 14:34:05 pm »
Wie nog meer, doucht de gaaien nog meer zoja hoe vaak wanneer en hoe!

dreumus

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2005, 18:27:49 pm »
Hier gaan Simba en Coco mee onder de douche af en toe ze vinden dat heerlijk :)
Voor de rest de plantenspuit en in het begin was het een ramp maar nu gaat het perfect.
Ze baderen ook wel een in het waterbakje maar als ik er dan een schaal inzet willen ze er niks van weten

fujimo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2005, 18:38:40 pm »
Luna wordt 2 keer in de week gedouched of zwemmen in het ligbad en de rest wordt met de plantenspuit gedaan

dreumus

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 13, 2005, 08:03:47 am »
Luna wordt 2 keer in de week gedouched of zwemmen in het ligbad en de rest wordt met de plantenspuit gedaan

Hier raken ze helemaal in paniek in het ligbad dus dat doen we maar niet

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2005, 10:02:59 am »
Eric, je deed dat met Rico ook in het ligbad. Ik neem aan dat Luna het niet gewend was, ging dat meteen goed?
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet geprobeerd heb met Sjakko. Als ik de tafelstandaard van Natas hebh, zal ik hem eerst eens mee naar de badkamer boven nemen (hij doucht in de badkamer beneden) om te wennen. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: januari 18, 2005, 16:06:19 pm »
Heb Sjakko net gesproeid met die Eucalyptusreiniger! Ik vertelde zondag aan Natascha dat Sjakko nooit zo door en doornat wordt: het water gleed altijd van zijn verenpak af. En wat schetst mijn verbazing:: Nu is ie dus eindelijk een keer donker van de nattighjeid!!  ???

Aaran

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 18, 2005, 16:08:42 pm »
zei ik je toch  ;)

Miscchien komt dat door de equaliptus, misschien vergelijkbaar met olie vogels  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 18, 2005, 16:10:17 pm »
Hahaha. Die eucalyptus is een uitkomst! Voor de volgende meeting maar weer inkopen! Hihi

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 18, 2005, 16:15:28 pm »
 :D Ik heb hier nu 3 volle flessen staan en 1tje 3 kwart nog vol  :o

Infeite zijn het best prijzige flessen, maar je doet er lang mee hoor!

Misschien nu groot schalig speelgoed kopen en zo korting bedingen!  :D

fujimo

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 18, 2005, 22:07:57 pm »
Eric, je deed dat met Rico ook in het ligbad. Ik neem aan dat Luna het niet gewend was, ging dat meteen goed?
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet geprobeerd heb met Sjakko. Als ik de tafelstandaard van Natas hebh, zal ik hem eerst eens mee naar de badkamer boven nemen (hij doucht in de badkamer beneden) om te wennen. ;)

Ik zag hem nu pas Loes  :o

ja dat ging meteen goed , de 1ste keer wilde ze er wel uit maar ze vindt het niet erg hoor
Ik laat een laagje water in het bad en daar zet ik ze in en daarna nog met de sproeier over haar heen , geen probleem

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: januari 19, 2005, 08:35:13 am »
Geeft niet Eric, ik wil het nog steeds ook proberen met Sjakko, maar denk dat ie gaat vliegen.. ;D

amacera de pera

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 25, 2005, 21:22:44 pm »
lora raakt ook helemaal inpaniek met de plantespuit gaat het goed, pedro sproei ik ook met de plantespiut die komt nog niet op mijn hand zitten maar ik zal het ook eens proberen met een schaal water in de kooi.

Ann

fujimo

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 25, 2005, 21:30:36 pm »
Geeft niet Eric, ik wil het nog steeds ook proberen met Sjakko, maar denk dat ie gaat vliegen.. ;D

Daar kom je ,maar op 1 manier achter Loes
Voor Sjakko is de douche vreemd terrein en het kan goed zijn dat hij jou vertrouwd met het ligbad.
Ik zou hem in een leegbad zetten en dan zachtjes de kraan open draaien en voorzichtig met het water gaan spelen en kijken hoe hij reageert.
Hij kan niet ver vliegen neem ik aan in de badkamer.
of je zet er een cm water in.
Kun je hem met 2 handen oppakken zou ik dat proberen en hem zo in het water zetten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: januari 26, 2005, 09:08:14 am »
Oh Eric, net te laat, ik heb het zondag al geprobeerd! Ik ging zelf in bad (vrij vol) en Sjakko op mijn hand mee.. Hij voelde zich veilig toen hij in mijn nek kroop... toen ik hem in het water ging zetten op mijn hand, vloog hij meteen op het handdoekenrek.. Weer teruggepakt en toch een stukje in het water gelaten. Hij probeerde steeds weg te komen, maar ik bleef vol houden. Hij vluchtte wel weer steeds naar boven, maar als ie daar dan was fladderde hij toch lekker met zijn vleugels van : toch wel lekker. Als ik hem onder de straal hield, gleed het water er meteen weer af. Hij is toch nog vrij iep onder water geweest, maar was nog te angstig. Al met al, ging het niet eens zo heel verkeerd... Een fotoreportage volgt nog, heb geen tijd nu, ben jarig...
Natascha heeft hem al gezien... :)