Auteur Topic: ontsnappen  (gelezen 3184 keer)

jeske5

• Gast
ontsnappen
« Gepost op: oktober 14, 2005, 11:28:18 am »
Mijn aga heeft sinds een tijdje door hoe hij zelf zijn etensbakje open kan krijgen  >:(
Gevolg was dat hij steeds door de kamer ging vliegen wanneer het meneer zelf uit kwam.
Heb de bakjes nu met plakband vastgemaakt, zodat hij zijn kooi niet meer uit kan, maar dit is niet echt handig met schoonmaken en nieuw voer geven. Ben al bij een aantal dierenwinkels geweest, maar ben nog geen voerbakje tegengekomen die wel geschikt zijn. Iemand een tip?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: ontsnappen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:39:02 am »
Nee, geen tips, alleen dus de plakband. Op de kooi die ik heb passen geen andere voerbakjes, dus ik moet wel met plakband werken. Bij mij ontsnapten ze dus ook via de voerbakjes  ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:39:18 am »
Kan t gat van de bakjes niet dicht? Dan kun je misschien andere bakjes IN de kooi hangen? :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:41:02 am »
Nee, bij mij niet in ieder geval, daar zijn de gaten weer te groot voor.
Ik plak gewoon plakband, want het probleem is, als ze er eenmaal uit zijn, kunnen ze niet meer terug. Zitten ze daar buiten de kooi, tot ik thuis ben  :CENS geen goed idee  ;)

pika

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:43:16 am »
Hmmmmm :CENS Kun je misschien een foto van de kooi plaatsen, want dan kunnen wij onze creativiteit beter de loop laten.

Ik heb misschien wel een idee. Misschien kun je een plaatje van pleksie glas (hoe schrijf je dat) plaatsen. Die kun je dan steeds om hoog schuiven als je erbij moet. Zo heb ik het zelf ook. Ik weet natuurlijk niet of het bij jouw ook zo kan. ???

Succes en groetjes van Anjes

jeske5

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 14, 2005, 11:48:58 am »
Wil best een foto plaatsen, maar ben net nieuw hier, weet allemaal nog niet hoe het werkt. Weet ook niet hoe ik een foto kan plaatsen bij mijn profiel van mijn aga  :-[
tsja...ik ben blond zullen we maar zeggen  :'(

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:19:10 pm »
Heb je de foto al op internet geupload?

Dan hoef je alleen maar de link van de foto tussen [img] te zetten en hij doet het  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:20:07 pm »
Ik heb 4 voerbakjes in die kooi, dus ook 4 gaten, dus ik kan alleen maar met plakband iets doen

ingrid

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2005, 12:54:34 pm »
Hoi,

bij mijn parkiet zijn alle 4 de voerbakjes-gaten dicht.
Hij heeft een hamsterdrinkflesje aan de tralies hangen.
Op de bodem in de kooi (NIET onder zijn zitstokken wat dan drolt ie erin)
heeft ie zo'n terra cotta hamster voerbakje.
Deze is hoog met een randje wat iets naar binnen staat,
zodat brassen met zaad ook een stuk minder wordt.
Mijn parkiet stopt nu dus ook al zijn eten in zijn wangen, hij denkt dat
ie een hamster is.  :CENS

Ingrid

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2005, 13:15:33 pm »
Ik heb in onze parkietenkooi ok de voebakgaten dichtgemaakt. Heb het vastgebonden met binddraad en de "uitsteeksels" aan de buitenkant zitten zodat hij zich er niet aan kan bezeren.

In de kooi heb ik 2 losse bakjes hangen. Dat gaat prima zo.... :thumbsup:

Koko

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2005, 13:33:11 pm »
eventje de klepjes met een ijzerdraadje vast maken, zodat ze het niet open kunnen krijgen en dan andere voerbakjes in de kooi hangen.
probleem op gelost

Groetjes
Boudewijn

jeske5

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 14, 2005, 14:48:57 pm »
Allemaal bedankt voor de tips. Ga denk ik inderdaad gewoon bakjes in de kooi zetten/hangen. Vind dit gedoe met plakband helemaal niks.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: oktober 14, 2005, 16:33:25 pm »
Bij ons vorig parkietje hadden we ook de bakjes weggehaald. Toen afgesloten met klein plexiglaasjes, daarin gaatjes geboord en met een sjorbandje vastgezet. Vervolgens een soort silo's aan de buitenkant gehangen; maar toen we dit bij Joda ook wilden doen, waren die silootjes niet meer in de handel. Dan gewoon een soort ophangbakjes.

ABgirl

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 14, 2005, 17:17:20 pm »
Wat voor kooi hebben jullie dan dat ze kunnen ontsnappen?
Ik heb ook een kooi met 2 voerbakjes die je van buitenaf eruit kunt halen, maar eigenlijk nooit problemen. (behalve als het bakje er even uit is om te voeren :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: oktober 14, 2005, 17:42:09 pm »
Ik heb een kooi waar 4 gaten in zitten waar de voerbakjes doormoeten. Op elk voerbakje zit een deksel die je dichtklikt.

Nu zijn er aga's die in het voerbakje gaan zitten en met hun kop tegen het deksel gaan knallen net zo lang tot het dekseltje open knalt  ;D