Hoi allemaal
Ik ben pas sinds een paar dagen 'lid' van dit forum. Heb veel topics doorgelezen en las dat veel van jullie de vogels kortwieken. Ik heb dit met mijn aga in het begin ook gedaan, om hem tam te krijgen, maar op dit moment is hij gewoon weer in staat om te vliegen. Dit gaat ook goed, hij is nog steeds erg tam, vliegt steeds op en neer tussen mij en mijn vriend.
Ik begin op dit moment toch een beetje te twijfelen. las dat zonlicht belangrijk is (dus niet alleen door het raam) dus wil hem elke dag een uurtje buiten laten. Nu moet dat dus in zijn kooi. Vind het jammer dat ik niet lekker met hem op pad kan gaan, maar vind het ook zo zielig als hij niet zou kunnen vliegen.
Donut was in het begin erg onzeker. Sinds hij kan vliegen werd dit steeds wat minder. Het is nu echt een beestje met een sterke persoonlijkheid en hij heeft gewoon, naar mijn idee, veel meer zelfvertrouwen. Dit kan misschien ook komen omdat hij nu wat ouder wordt?? (hij is nu bijna een jaar)
Van de ene kant wil ik hem veel meenemen, veel verschillende omgevingen, lekker mee gaan wandelen enz. maar van de andere kant wil ik de vrijheid van het kunnen vliegen niet wegnemen. Vind het moeilijk om te beslissen wat het beste voor hem is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wordt hij niet veel ongelukkiger als hij niet meer kan vliegen? of maak ik dat goed doordat ik meer met hem kan gaan doen?
Wil binnenkort nog een aga erbij nemen, dus ook met dat oogpunt kan ik wel wat tips gebruiken. Weet echt niet hoe hij daar op gaat reageren. Misschien tijdelijken wieken een idee?
Nou, dat zijn heel veel vragen geworden.....

Groetjes Jeske