Auteur Topic: Klimboom  (gelezen 9020 keer)

fujimo

• Gast
Re: Klimboom
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2005, 16:47:09 pm »
Het is gelukt Ann en de klimpaal is ook goed gelukt, daar kunnen ze zich lekker op uitleven  ;)

Aaran

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 28, 2005, 17:13:14 pm »
Leuk idee man!.

Van het zomer wil ik ook weer lekker buiten en in de schuur aan de gang, ik ben al druk aan het uittekenen, in de planning zit, een honden huis voor achterthuis  :D
Niet dat de honden achterthuis blijven als ik weg ga hoor, maar de oudeste van mij wil nogal graag in het donker zijn TERRIER he  :P
Ook wil ik iets van een speeltuin voor de gaaien maken ik heb al een oude tafel en daar gaan we op verder bouwen en boren  :P

Dit topic kan mij alleen maar meer op ideeen brengen  :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: januari 28, 2005, 17:39:57 pm »
Wat een leuke klimboom Ann! Echt goed bedacht!  :)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 28, 2005, 17:46:04 pm »
nog even wat wilgen takken tussen het jizervlegtwerk door steken en het ziet er nog wat leuker uit . hij is gemakkelijkte verplaatsen wand hij staat op wieltjes zo kan hij naar de badkamer en ook naar het balkon en dan hang ik er nog een touw lader boven maar eerst moet pedro tammer zijn hij kan nu teminste niet hoger zitten  gr ann

dreumus

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 31, 2005, 09:16:29 am »
Wij moeten weer aan de gang voor een klimboom ook ik had geinformeerd bij villa falou maar ja wij gaan hem toch maar zelf maken want pfff.
Moet alleen eens op zoek naar wilgen hier in de buurt kan ze tot nu toe niet vinden.
De oude klimboom die hebben Coco en Simba helemaal gesloopt hihihihi

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: januari 31, 2005, 09:32:45 am »
Je vindt vast wel weer wat Gisella! Want ja, haha, je zult op zoek moeten als ze hem helemaal gesloopt hebben...  :D

Riboet

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 31, 2005, 09:43:34 am »
Wij gaan de papegaaienspeelplaats weer uitbreiden. Ik vond een trappetje voor vogels in de voorraadkelder en we hebben sisaltouw en een bezemsteel gekocht en in de hobbyzaak houten ringen, balletjes en schijfjes. We zijn nu de trap met het sisaltouw aan het omwinden, zodat ie langer meegaat (wel handig, een partner die bij de Marine heeft gewerkt en bekend is met knopen hihi) en dan bouwen we nog een schommelachtig iets erbij met daarin de schijfjes, de balletjes en de ringen verwerkt. Nah, weinig middelen, weinig geld uitgegeven en toch en een hoop lol (ik hoop de gaaien ook).

Ik zal zodra er wat af is, wat foto's maken.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: januari 31, 2005, 11:17:31 am »
Ben benieuwd, klinkt leuk!!

Liek

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 19, 2005, 19:49:45 pm »
Jammer dat er zo over Astrid gepraat wordt.  :-[
Jullie vragen info over de prijzen en jullie vinden dat duur en gaan hier op forum je "gal" erover spugen.
Wat netter zou zijn als jullie dat met Astrid gaan over discusseren.

Maar wie werkt er tegenwoordig voor niks dan en wie kan zulke goede en kwalitatief speelbomen/kooien maken?

Even voor de duidelijkheid hoe je aan zulke prijzen kan komen.
De speelbomen van Astrid zijn gemaakt van Onbespoten knotwilgenhout !!!!
Alle matriaal zijn van RVS en Sisaltouw/ hennptouw
De onderplaat is watervast en zitten 4 zwenkwieltjes onder.
Alle RVS schroeven zijn weggewerkt in het hout.
Zitten geen scherpe randen aan, geen scherpe voorwerpen.
Wat dacht je dat Hun de speelbomen in hun woonkamer maken.
Nee ze hebben daarvoor een pand, en daar moet ook huur voor betaald worden.
Met een Speelboom is Astrid dik 6 uur mee bezig, als ze de takken ook nog kaal moeten maken dus de barst eraf moeten halen zijn ze daar ook zekers 7 a 8 uur mee bezig. ( dus Intotaal 15 uur werken ze aan een speelboom)
Klimmen jullie in de bomen om de mooiste en beste takken te zagen.
Let wel Astrid kijkt ook naar de dikte van de takken voor jou gaai.
En wat denkt je dat Sisaltouw/hennptouw kost, en nee niet dat prut uit de winkel hé!!
Dus waar het op neerkomt, Kwaliteit dat moet betaald worden en ook de uren die Astrid aan de speelbomen besteed.
Denk eerst na voordat je oordeelt  ;)
En niet Onbelangrijk, de speelbomen van Astrid gaan jaren mee  :thumbsup:

[edit NP]Reclame maken kan in een andere sectie, daarom deze regels met URL verwijdert[/edit]
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 21:32:57 pm door Liek »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #24 Gepost op: februari 19, 2005, 20:20:15 pm »
je "gal" erover spugen.

Heb ik iets gemist?
Lees alleen dat er geinformeerd is naar een prijs, verder niets, geen afkeuring, geen 'gal spuwen', niets.

Liek

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 19, 2005, 21:25:20 pm »
Jawel er wordt geklaagd over de prijzen van Villa Filou.
Hoe ze aan zulke prijzen komen.

fujimo

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: februari 19, 2005, 21:30:50 pm »
Ik vind dit een ongepast bericht Lieke.
Ten 1ste niemand zegt iets negatiefs over die speelbomen van hun, in tegendeel het zijn goede bomen want ik heb ze ooit eens ontmoet en de speelbomen mogen aanschouwen en het zijn een paar prachtexemplaren en de prijzen die hier gegeven worden zijn niet overdreven want ik heb zelf navraag gedaan wat ze kosten of ze moeten in een jaar tijd hard gezakt zijn met de prijzen

Vele van ons kunnen die hoge prijs die ze er voor vragen niet betalen of vinden het zonde van hun geld om zoveel voor een boom uit te geven.
Ik ook , en heb er veel meer plezier aan om als het moet elk half jaar een andere te maken, is veel goedkoper , je hebt eer van je werk en het wordt geen verveling voor je gaai als hij regelmatig een ander exemplaar krijgt.
Mijn bomen binnen en buiten kosten me respectievelijk 20 en 30 euro en gaan al een tijdje mee , mijn gaaien hebben er plezier van en ik ook, zijn ze kapot geknaagd , wat overigens de bedoeling is maken we voor een prikkie weer een andere en het ritueel kan wwer op nieuw beginnen.
Met kooien hetzelfde vehaal, iedereen wil wel een RVS kooi , maar wie kan 2000 euro neertellen voor zo'n kooi, dat is maar voor weinige weggelegt.
dus vele kiezen elke 5 jaar voor een andere of nemen een kwalitatief ook goede kooi die het 20 jaar uithoud en betaalbaar is.

Dus niemand spuugt hier gal , er werd alleen maar gezegt dat het kostbare bomen zijn en als je dat niet meer mag zeggen dan is het recht van vrijheids van menings uiting heel ver gezakt in aanzien.

Ik hoop dat je de volgende keer dat je post wat tactischer omgaat met je teksten.

groeten eric

« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 21:34:26 pm door fujimo »

Liek

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: februari 19, 2005, 21:40:18 pm »
Er wordt duidelijk gevraagd hoe VF aan de prijzen komen.

En er wordt ook duidelijk gezegd van - Ik heb hier op de veluwe klimbomen genoeg.
Als ik die prijzen zo zie dan denk ik dat ik maar eens in die handel moet gaan.-

Men denkt dat VF grof geld verdient aan die speelbomen en ik heb alleen ff duidelijk gemaakt dat dat niet zo is.

Ene zelf een boom maken dat is idd prachtig :thumbsup:

« Laatst bewerkt op: februari 19, 2005, 22:01:24 pm door Liek »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: februari 20, 2005, 11:08:52 am »
Heb ook even teruggelezen en vind de reacties heel normaal, het is gewoon duur! En de opmerking van Polytelis is meer een grapje in mijn ogen. Ik weet uit ervaring hoe het is als mensen denken dat je heel veel verdient aan iets (parketvloeren), terwijl het niet zo is...
Ik ga zelf ook nooit van mijn leven zoveel geld uitgeven voor een klimboom terwijl je zelf van wilgentakken ook iets in elkaar kunt zetten....en uiteraard ook van onbespoten hout  ;) Dat de kwaliteit vna FV beter is, zal best, maar mijn klimboom kostte me niks...  ;)
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2005, 12:45:00 pm door Loes »

amacera de pera

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: februari 21, 2005, 21:07:45 pm »
ik weet niet hoe die klimbomen er uit zien en hoe duur die zijn,maar het maakt toch niet uit wat je er aan besteed als jou papegaai maar genoeg ruimte en beweegings ruimte heeft . ik zelf zit hier in de buurt van veel fruit bomen die binnekort plaats moeten maken voor nieuwbouw ,ik ga kijken of daar een boom is in een leuke vorm die ik kan gebruiken en ik heb er nog lol in ook om zoiets zelf te doen ook al kon ik veel betalen voor een klimboom  zelf maken vind ik leuker en je kan zelf bepalen hoe hoog en hoe breed hij word