Auteur Topic: opgezette en zwart uitziende krop!!  (gelezen 2691 keer)

sck20

• Gast
opgezette en zwart uitziende krop!!
« Gepost op: oktober 16, 2005, 22:00:23 pm »
mijn aga heeft een grote zwart gekleurde bult direct onder zijn snavel. wet niet of het de krop is, maar heb dit de bult nog nooit eerder gezien.

we zien dat het bijna zwart i omdat hij door stress van vorige eigenaar bijna kaal is, al krijgt hij zijn veren wel weer langzaam aan terug.

verder is hij gewoon actief, spelen, klimmen. eet heel erg goed zoals altijd. hij heeft het nu zo'n 4 dagen.

wat kan dit zijn??

heb al yoghurt gegeven, heeft hij enkele piepkleine hapjes van genomen.

ik hoor nu ook dingen over een verbrande krop, weet iemand hier iets meer van?

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: opgezette en zwart uitziende krop!!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2005, 22:06:40 pm »
een verbrande krob komt vaak voor bij jonge vogels die met handvoeding groot gebracht worden de mensen geven dan te hete voeding dus verbrand de krop.

Ik zou het wel even laten controleren door de dierenarts

sck20

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2005, 22:09:21 pm »
maar hij krijgt helemaal geen heet voer, hij is 2 of 3 jaar trouwens. gekke is ook dat hij verder nog zo vrolijk is en er geen last van schijnt te hebben. morgen dierenarts ja, kramer in rdam schijnt een vogelarts te zijn.

sck20

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:01:11 pm »
op de foto zie je het een beetje

jokesfokes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:34:58 pm »
als ik het goed ziet op je foto is dat pal onder de snavel en beetje op de wang, dus niet in de buurt van de krop,
kan het geen abces zijn, zit inderdaad op een rare plek, had ie dit al toen je hem kreeg? of is dit van nu?

sck20

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:42:14 pm »
nee heb hem 3 maanden, toen had hij dit niet. heeft het sinds een paar dagen, gister begon het iet donkerder te kleuren en nu is het inmiddels zwart. las ook ergens over een tumor of kropverzuring (hij is trouwens 2 of 3 jaar oud), dat laatste kan door verkeerd eten, misschien i dat het, ik geef parkietenvoer en soms tropisch zaad. nadat de vorige eigenaar alleen zonnepitten gaf, was het namelijk even uitproberen wat hij lustte. weet ook niet of het de krop is, dan had ik de krop toch al eens eerder gezien (in normale gedaante dan) neem ik aan. en op zijn borstkas zit wel een beetje een verdikking, dat zal de krop dan wel zijn.

jokesfokes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:45:14 pm »
ja precies de krop zit op de borst en niet op het kopje, dus misschien heeft ie zichzelf ergens aan open gehaald of is het iets inwendigs in zijn mond of keel beter ff gauw naar laten kijken want vogels laten pas zien dat ze wat mankeren als het meestal al te laat is dus eerst eten ze nog enzo, en merk je weing aan ze, maar denk niet dat het zijn krop is hoor, maar meer een onsteking of zo

jokesfokes

• Gast
foutje
« Reactie #7 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:46:03 pm »
dubbel bericht
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2005, 23:49:15 pm door jokesfokes »

sck20

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:49:31 pm »
jeetje ja ergens aan opengehaald! hij is natuurlijk haast kaal, en vorige week had hij zich ook opengehaald. hij begon ineens te krijsen en te fluiten, en net onder zijn vleugel zat wat bloed. op die plek heeft hij zich al een eerder opengehaald. maar misschien is het 's nachts of wanneer ik niet thuis was ook wel een keer gebeurd onder zijn snavel. voorlopig eet hij nog steeds heeeel veel gelukkig.

jokesfokes

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:55:05 pm »
ja ik hoop dat je morgen wat wijzer word bij de dierenarts. laat even wat weten ik ben ook benieuwd wat het nu is hoor
je moet er niet te lang mee wachten.

veel sucses

sck20

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 17, 2005, 00:01:40 am »
ik laat het zeker even weten, morgenochtend om 9 uur gelijk bellen en dan kan ik dezelfde dag nog langskomen bij de dierenarts.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 17, 2005, 08:39:35 am »
Succes.Echt niet te lang meer wachten hoor.

Rob

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 17, 2005, 09:14:16 am »
Succes, en laat het even weten he ;)

sck20

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 17, 2005, 10:14:34 am »
nou we komen net van de dierenarts. het is geen abces, het voelt vrij stevig aan en de dierenarts prikte erin maar er kwam niets uit. Flamingo (zo heet onze aga) kreeg een spuitje met antibiotica en vitamines. hij heeft het namelijk ook wat benauwd nu, maar als het morgen niet veranderd is is inslapen volgens de dierenarts het beste. maar  er zit in rotterdam-alexander ook een vogelarts, en dan wil ik in dat geval daar nog even langs. hij zit er nu sinds gisteravond ook enigszins versuft bij, maar net bij de dierenarts wou hij zn hokje al uitklimmen. hoe hij eraan komt, kan vitaminegebrek zijn. maar dan vraag ik me wel af hoe hij het een paar jaar bij de vorige eigenaar heeft uitgehouden op alleen zonnepitten. vind het zo zielig  :'(, hoop echt dat het goedkomt.
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2005, 16:03:15 pm door sck20 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: oktober 17, 2005, 10:39:19 am »
In laten slapen?  ??? Maar hij was toch vrij vief, zei je? En het is geen abces zegt ie, maar wist ie wel wat het d