Auteur Topic: kropverbranding?  (gelezen 1296 keer)

sck20

• Gast
kropverbranding?
« Gepost op: oktober 16, 2005, 23:20:01 pm »
weet iemand iets meer over kropverbranding? mij is nu verteld dat het door verkeerd voedsel ontstaat, waarbij sterk zuur ontstaat. is het ernstig?

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: kropverbranding?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:29:36 pm »
Ik heb mij laten vertellen dat kropverbranding hetzelfde is als kropverzuring. Dan blijft er teveel voeding in de krop zitten. Dit zie je bijv. vaak bij handopfok, toch voeden terwijl de krop niet leeg is. Bij oudere vogels schijnt het ook te kunnen dat zij zich een soort van overeten, dus eten terwijl de krop niet leeg is, waardoor de oude voeding verzuurt. Dit schijnt heel ernstig te zijn. Dit is mij verteld door de vorige eigenaar van Joda (die was handopfok, kwam uit moederloos nest).
Maar ik weet niet of jou vogel dit heeft, dat kan ik niet beoordelen. Maar alle info helpt nietwaar?
Neem morgen toch maar zsm contact op met de dierenarts, je weet maar nooit.
Sterkte! 

jokesfokes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:30:19 pm »
wel gehoord over  te heete pap geven maar goed is het zeker niet, geloof zelfs dat ze er aan kunnen sterven :'(

sck20

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:32:23 pm »
een soort overeten? ik ga morgenochtend naar de dierenarts, michien kan ik nu zijn eetbakje even weghalen? want hij eet best veel, maar dat doet hij eigenlijk altijd wel.

jokesfokes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:39:21 pm »
is dat die plek die ik op de foto zie? zoja daar zit zijn krop niet hoor, dat is zijn kin/wang en lijkt er op ook al is het onduidelijk dat er iets van een abces zit daar, beter ff na laten kijken

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:41:12 pm »
Ik weet eigenlijk niet precies wat je moet doen.
De vorige eigenaar vertelde ons dit toen ik leerde hand te voeden en hij vertelde toen waar ik op moest letten. Maar dit was niet van toepassing, wij hadden een heel jonkie.
Weet je trouwens zeker dat het de krop is?
Sterkte!

sck20

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2005, 23:45:32 pm »
dank je wel voor de reacties allemaal. zo kom je steeds weer ietsje verder. ik ga nu inderdaad twijfelen of het de krop is, dan had ik die wel eens eerder gezien en dat is niet zo.

Nanda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2005, 09:11:20 am »
Volgens mij is kropverbranding dat je te hete pap geeft, kropverzuring wordt veroorzaakt door te snel opnieuw pap te geven terwijl de krop nog niet leeg is.
Maar ik kan het helemaal fout hebben :D