Auteur Topic: overwennen van slecht dieet  (gelezen 2646 keer)

Ron

• Gast
Re: overwennen van slecht dieet
« Reactie #15 Gepost op: oktober 21, 2005, 15:20:30 pm »
Ik weet bijna zeker dat de "fastfood" dagen dan de enige worden waarop hij gaat eten....
Ik zou eerder een heeeeel langzame overzetten dan maar proberen.
Misschien moet ik nu idd maar even volhouden en als ie schreeuwt gewoon het nachthok in, da's dan in dit geval 24 per dag in het nachtverblijf maar hij heeft net 6 jaar in een kooi van dezelfde afmeting gezeten dus het kan geen kwaad als ie dat nu weer een tijdje moet.
Ben benieuwd naar andere reacties  :CENS

Groetjes, Ron

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: oktober 21, 2005, 15:32:02 pm »
Ik weet bijna zeker dat de "fastfood" dagen dan de enige worden waarop hij gaat eten....

Dat denk ik dus ook ja  ???

huub

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 25, 2005, 12:09:19 pm »
Een volgens mij betere methode is diegene die ik op mus(mijne bl-gele ara) heb toegepast, je voorziet hem van een bakje zaadvoer en een bakje pellets en langzaam aan verminder je de hoeveelheid zaad, nu  eet hij zaad en pelets omdat ik mijn gaaien graag beide geef.

Maar als je gaai uit een slechte voeding omgeving komt dan kan het wel zijn dat hij met het plots verbeteren van de voeding  aan ademnood aanvallen gaat lijden, deze komen voort uit van een te weinig voedingstoffen en vitaminen naar plots een overvloedige gezonde voeding.

Dus aanvallen van ademnood en het stoten van veel kleine en grote veren buiten de rui,het beste is dan om bij de dierenarts een vitaminenspuit te laten zetten  en een 2
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2005, 12:12:54 pm door huub »

Ron

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2005, 02:55:36 am »
Hoi

De vogels eten inmiddels goed van hun voermix, het is 50% premium papegaaienvoer met weinig zonnepitten samen met 50% pellets, dat zijn de 4 merken pellets samen afgemeten op 50%

Alles gaat nu schoon op maar ik moet nog wel even hun juiste behoefte bekijken, ze eten er nu waarschijnlijk te veel van want de groenten en fruit gaan minder.
Nog even dus de juiste balans vinden maar verder helemaal toppie nu  ;)

Ik merk sinds vandaag wel dat het gedrag aan het veranderen is, ze gaan zich weer als een koppel gedragen en de man voert sinds vandaag de pop! Eerst was hij een beetje bang van haar want ze gedroeg zich niet echt sociaal, elke keer zijn zitstok inpikken en als de man zich vergiste en op een van haar plekjes zat dan werd ie met huiselijk geweld even op z'n plek gezet. Nu is het weer alles delen en samen op stok.
Ik update dit topic als er weer iets te melden is!

Groeten, Ron

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 29, 2005, 10:30:54 am »
 :thumbsup: :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: oktober 29, 2005, 10:56:59 am »
Door mijn vakantie heb ik dit gemist! Wat goed zeg Ron! Echt helemaal top. Meestal is het inderdaad even tobben voor de vogels en voor het baasje, maar ook nu is het weer goed gekomen!! :thumbsup:

huub

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 29, 2005, 15:55:46 pm »
 :thumbsup: