Auteur Topic: Roken met papegaaien in huis  (gelezen 12076 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Roken met papegaaien in huis
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2005, 18:43:48 pm »
He Loes ,

Een verslaafde gaai? Maar goed dat hij niet bij de drank kan komen.

Tja ik rook in huis en voel me daar best wel een beetje schuldig over.
Zou een goede reden moeten zijn om te stoppen maar ja ben een echte junk wat dat betreft.
Ooit wel diverse malen geprobeert te stoppen werd daar zo narrig van dat mijn vrouw me dringend verzocht weer te beginnen.

Mvg Frank

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2005, 18:44:11 pm »
Toen ik stopte met roken in huis, had ik zelfs het idee dat Sjakko chagrijnig was een tijdje. heb jij dat ook gemerkt? Ben erg benieuwd want het kan ook zijn dat het door overschakelen op pellets kwam, want dat was in dezelfde tijd!!  :)

Loes,

Orrie was ook wel een beetje stil en wilde geen aandacht van mij. Maar dat kan ook geweest zijn omdat hij in een vreemd huis kwam in een ander ritme omdat er niet altijd iemand in huis was waar hij aangewend was. Ook Japie kwam er nog eens bij waar hij niet aan gewend was. Dus al met al moeilijk in te schatten of het kwam door nicotinebehoefte.

Sjakko kan natuurlijk ook gevoelsmatig aan jou gemerkt hebben dat jij het gevecht was aangegaan om te stoppen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2005, 18:49:19 pm »
Nee, ik ging niet stoppen, ik stopte alleen met in huis roken. Dus ik had geen last van afkickverschijnselen!!! ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #18 Gepost op: februari 15, 2005, 19:59:14 pm »
Nee, ik ging niet stoppen, ik stopte alleen met in huis roken. Dus ik had geen last van afkickverschijnselen!!! ;D

Oops.  ;D

dreumus

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2005, 07:29:09 am »
wij roken ook nog steeds maar we hebben wel een luchtververser in huis gehaald zodat het toch wat minder is
Maar ook bij andere papegaaien liefhebers zie ik dat ze gewoon roken terwijl we met zijn alle weten dat het slecht is.
We proberen het wel zoveel mogelijk niet voor te doen maar achter zodat ze er niet heel veel last van hebben

Sofie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 16, 2005, 08:07:58 am »
Mijn vader rookte vroeger! Ik had dit echt niet graag en verluchtte dus zo vaak mogelijk!
Ook zei ik hem niet in de buurt van de kooi te roken!

Eens met Kerst was heel de familie bij ons: natuurlijk veel mensen roken daar! Ik was dan door de drukte vergeten te verluchten en ja hoor:de volgende dag hadden als m'n aga's een grijze kleur rondom hun neusgaatjes!

Sofie.

senna

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: februari 16, 2005, 10:53:40 am »
Hoi allemaal,

Wij roken met zijn drieën gewoon in huis. ;D

En ook visite kan/mag gewoon roken. Weet je wat ik vind, er zijn zoveel dingen slecht. Er is zoveel leed, zoveel slechte dingen in het leven. Een sigaretje haald hier niet bij. En tuurlijk is het slecht. Dat zal ik niet ontkennen.

Wat dacht je van keiharde muziek voor vogels.  Of de buurman is flink aan het verbouwen. Stof. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Buiten dat vogels waarschijnlijk meer last en ellende oplopen van vieze bakjes en vuile kooien.

Nee, ik ga zeker niet zeggen dat roken okè is, maar er zijn dingen waar ik me drukker over maak. Bij ons wordt alleen in de vogelkamer en Babyvogelkamer absoluut niet gerookt. Dit omdat ik vind dat de ruimte te klein is en dat de vogels daar dan inderdaad last van hebben. Zou je zelf ook last van hebben.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: februari 16, 2005, 11:15:03 am »
Dat vind ik ook, dat soort kamers moeten echt wel een totaal verbod hebben, stel je voor zeg, die babyvogeltjes, als ze zo klein zijn, moet het toch wel heel slecht zijn...
Als er hier visite is wordt er ook gewoon gerookt. Toch scheelt het heel veel als ik zelf niet binnen rook. Ik ben er eigenlijk wel blij mee, het scheelt me in schoonmaakwerk, sauswerk, gordijnen wassen etc...  ;D En ik heb toch al zo'n hekel aan huishoudelijk werk...  :-[
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2005, 20:09:21 pm door Loes »

pebbels

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 16, 2005, 12:17:53 pm »
wij roken ook gewoon in huis, 2 kakariki's (over kleine lichaampjes gesproken :CENS ) staan in de woonkamer. Ik heb er wel eens bij stil gestaan dat het slecht is voor ze, maar stoppen kan ik nog niet, ben wel al een heel stuk geminderd, dus heb nog wel hoop dat het me eens gaat lukken.  :)
Als wij visite hebben zet ik ook vaak die 2 in de bijkeuken als er meer gerookt wordt.
wij zijn gelukkig in de zomer jarig en kunnen dan met veel visite buiten gaan zitten.

Bij mijn andere 2 kakariki's die al in de bijkeuken staan wordt niet gerookt.
Marcel heeft daar zijn dart bord hangen en gaat er met vrienden wel eens darten, vind ik prima maar wel eerst ff de kooi weg zetten, en de achterdeur open. Als er weer jongen zijn gaat hij bij een van zijn vrienden darten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: februari 16, 2005, 14:11:13 pm »
Haha, dus toch al wijken voor de vogels!!  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 16, 2005, 14:32:50 pm »
Hai alle rokers,

Misschien kunnen we via dit forum elkaar stimuleren te stoppen met onze ongezonde gewoonte.

mvg Zeer verstokte roker

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: februari 16, 2005, 14:35:51 pm »
Pfff...   Corina (Cosch) is iemand die gestopt is..  Verder zitten er hier inderdaad veel rokers, raar eiigenlijk! :CENS

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #27 Gepost op: februari 16, 2005, 15:19:51 pm »
Ughe uggghhh ;)

pebbels

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: februari 16, 2005, 20:04:56 pm »
hoest goed  ;)
ja idd wijken voor de vogels, misschien wel een goed idee om er vaker bij stil te staan
ennuh het zou idd ook schelen met schoonmaken ja
geen bruine aanslag meer op de ramen en de tv  :D

papegaai

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 28, 2005, 18:38:04 pm »
hoihoi,
Lijkt me een heel goed idee om elkaar te stimuleren om te stoppen met roken. Maar ik geloof dat de meeste mensen hier op het forum al wel rekening houden met hun papegaai. Roken is voor vogels (en dus papegaaien ook) nog slechter dan voor mensen. Dit komt omdat ze andere longen hebben dan de mens. De mens heeft als je 't simpel bekijkt allemaal luchtzakjes en als er door het roken een paar verstopt raken/niet meer functioneren is dit vervelend maar de rest kan nog wel wat overnemen. Bij de vogels is dit niet zo want deze heeft luchtzakken. Het is dus echt een aanrader om te stoppen met roken want je voorkomt er veel leed voor de papegaai mee.

groetjes Shalina