Auteur Topic: Roken met papegaaien in huis  (gelezen 12099 keer)

fujimo

• Gast
Roken met papegaaien in huis
« Gepost op: januari 06, 2005, 01:30:10 am »
Nu hoor je vaak dat roken heel slecht is voor je papegaai maar wie houd hier rekening mee
ik geef eerlijk toe dat ik in huis gewoon rook maar niet in de buurt van onze luna, ik weet het, het is ook niet goed

Zijn er nog meer rokers met gaaien en hoe gaan julie hier mee om of zijn er leden die bewust gestopt zijn met roken voor het welzijn van je gaai

Aaran

• Gast
Re: Roken met papegaaien in huis
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2005, 01:56:26 am »
 ;D ik ben bewust gestopt met roken voor 99% voor mijn dieren, vind het verschrikkelijk die verjaardagen en die arme gaaien die appart gezet worden juist om alle rook  :'(, maar goed het is niet anders. Nee er werd hier behoorlijk gerookt, nog wel als er vrienden komen maar niet meer elke dag.

Kan nu ook lekker op de bank hangen met mijn grijsje zonder dat ik hem weg moet zetten omdat ik weer een peuk wil op steken, nee lekker zo rook vrij  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2005, 10:29:08 am »
Ik rook in huis onder de afzuigkap. Zomers buiten. Een hele grote reden hiervoor was Sjakko. Maar ook voor de jongens en Ton is dit veel prettiger natuurlijk. Maar ik keek naar het kleine lijfje van zo'n vogel. In verhouding kunnen ze toch minder hebben dan een mens....
Hoop wel ooit te stoppen met roken :-\

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2005, 14:32:02 pm »
Kom op mensen geef je mening!

marianne

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2005, 11:21:11 am »
ik rook niet meer omdat ik zwakke longen heb, maar ik rookte zelf maar heel af en toe en niet over de longen,
Maar bij ons binnen wordt er vanwege mij en de vogels niet meer gerookt en het bevalt mij prima.
Nu moet ik er wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat een van mijn gaaitjes een slecht werkende long heeft, dus dat komt er nog bij.

marianne.

marleen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2005, 23:28:08 pm »
eerlijk heids halfe moet ik melden dat er bij ons nog wel volop gerookt word mijn man en ik zouden ook dolgraag willen stoppen maar tot nogtoe is dat niet gelukt
ondanks dat de dokter al honderde keren mijn man gewaarschuwd heeft in verband met zij brochitis
groetjes marleen

anja

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2005, 00:09:23 am »
Ik rook gewoon in huis........maar ja, k heb geen vogels ín huis ;D

Sandra

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2005, 11:24:52 am »
Wij zijn sinds september gestopt en we zijn ook niet meer van plan te beginnen, wat Natascah al zegt je gaat je vogel opzij zetten omdat jij moet roken nee dat ging niet en er zijn zo nog wel een paar andere redenen.
In ons nieuwe huis word helemaal niet meer gerookt ook niet door vrienden of familie, dat word nu in dit huis nog wel.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2005, 19:13:43 pm door Sandra »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2005, 11:48:03 am »
Gelijk heb je... Bij mij mag het op zich dat roken van vreemden, maar er zijn er ook die gezellig met mij onder de afzuigkap gaan staan uit solidariteit.. en 's zomers is het natuurlijk helemaal makkelijk, dan gaan ze gewoon naar buiten, doe ik ook...

Swansonii

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2005, 09:27:34 am »
 ??? Ja nu weet ik neit wat ik lees  ???

Stoppen met roken omdat het ongezond zou zijn voor je vogel.

VOOR JEZELF NIET DAN. IS TOCH ZEKER EEN GROTERE REDEN?

:o

Aaran

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2005, 10:17:49 am »
??? Ja nu weet ik neit wat ik lees ???

Stoppen met roken omdat het ongezond zou zijn voor je vogel.

VOOR JEZELF NIET DAN. IS TOCH ZEKER EEN GROTERE REDEN?

:o

Idd, maar stoppen met roken is moeilijk, en die arme dieren in die kooi bedwelmd door mijn rook was een behoorlijke goede reden om het door te pakken en maar eens echt te stoppen met roken

amacera de pera

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2005, 20:45:25 pm »
mijn man en ik roken alle twee maar dat doen we nu in de keuken zodat de vogels er geen last van hebben en natuurlijk met een raampje open ,voor ons is dat niet z,n opgaven we hebben namelijk een hele grote keuken en daar staat onze  eethoek ook,en als het niet zo koud meer is roken wij op het balkon. stoppen zou beter zijn ,spaart ook een smak geld ik zal er toch eens goed over denken.

ann

Aaran

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2005, 20:52:32 pm »
pfffffffff, en of je je een hoop bespaart  :o

Ik kan het weten  :D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2005, 18:24:46 pm »
Ik ben een niet roker, maar Orrie heeft altijd bij ons thuis in een rokerige huiskamer gestaan. Mijn moeder rookte sigaretten en mijn vader rookte zware shag.

Toen ik Orrie mee nam naar mijn eigen huis, heb ik eerst de hele kooi nicotine vrij gemaakt. Dit was een behoorlijke klus, maar wat het ergste was, was dat Orrie zelf ook helemaal naar de sigarettenrook rook. Op een gegeven moment leek dat weg te zijn, maar na iedere douchebeurt rook je toch de nicotine nog. Het heeft zeker meer dan een half jaar geduurd voordat Orrie rookvrij was. Het arme beest.

Ik kan me voorstellen dat als dat in zijn veren zit en hij was zich, dat hij het ook binnenkrijgt. Lijkt me toch niet echt gezond. Net als cafeine zal ook nicotine niet echt gezond zijn voor een gaaitje.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: februari 15, 2005, 18:36:35 pm »
Toen ik stopte met roken in huis, had ik zelfs het idee dat Sjakko chagrijnig was een tijdje. heb jij dat ook gemerkt? Ben erg benieuwd want het kan ook zijn dat het door overschakelen op pellets kwam, want dat was in dezelfde tijd!!  :)