Auteur Topic: Palmnoten  (gelezen 23948 keer)

Cosch

• Gast
Re: Palmnoten
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2005, 10:43:38 am »
Jippie ik heb ze gisteravond op gehaald! De eerste lust Coco al niet!  >:D  >:D  >:D
Die tip van warm maken is een goeie! Zal ik gaan proberen!

Gr Corina

Benno/Coco

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2005, 11:42:13 am »
Gister heb ik benno en Coco voor het eerst een palmnoot gegeven Coco moest er niks van hebben maar Benno wel.
Zo mooi om te zien zijn zijn pupillen gingen van groot naar klein en klein naar groot tyerwijl hij steeds zij van lekker lekker ooooohhhhhh :hart:
Ik zal het ook nog e4ens proberen om ze warm te geven mischien dat Coco het dan ook lust

Anne

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 03, 2005, 12:20:52 pm »

Ik zal het ook nog e4ens proberen om ze warm te geven mischien dat Coco het dan ook lust

Anne

Hai,

Het is waarschijnlijk een kwestie van , wat de boer niet kent eet hij niet, gewoon volhouden zeker als hij ziet dat de ander het wel eet .

mvg Frank

marianne

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2005, 17:00:09 pm »
Hier ook, vol verwachting kwamen ze vorige week aan, nog bevroren, een paar dagen laten voor het eerst geprobeerd, nou van de 9 gaaitjes waren er maar twee dol op de rest liet het meteen vallen op de grond.

Inderdaad zullen ze eraan moeten wennen....

Marianne.

fujimo

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 04, 2005, 23:27:07 pm »
Probeer het eens om water te koken en de palmnoot recht uit de vriezer 10 minuten in heet water te leggen.
Dan wordt de vrucht zacht en warm en meestal gaat het er in als zoete koek

dreumus

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: maart 05, 2005, 10:41:11 am »
hier zijn ze er dol op:):) Jacco wist in het begin net wat ze er mee moest doen maar nu smullen maar:):)
Ik haal ze bij de kweker in Sonega op hihihi

remi

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 05, 2005, 16:21:29 pm »
Nee palm noten eigenlijk nog nooit geprobeert, juist omdat ze er zo onbreekbaar uitzien. Waardoor ik zeker weet dat mijn grijsjes al niet eens meer de moeite nemen om ze los te krijgen.

Offtopic,
Wel veel, walnoot (schillen) die slopen ze dan verder, ze willen niet de inhoud maar alleen de buiten kant,
Ook van die N.O.P nootjes, geen idee hoe ze heten maar ze hadden ze bij N.O.P ook, dus noem ze maar zo, maar die eten ze eigenlijk niet ook weer omdat het ze denk ik te lang duurt voor ze kapot zijn.

Met palm noten heb ik ook nog geen ervaring, maar even over de nootjes bij het NOP, dat zijn cedernootjes en die zijn gewoon te koop in de dierenspeciaalzaken, en daar is mijn dwergara gek op :thumbsup:.

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: april 25, 2005, 14:30:45 pm »
Jippie ik heb ze gisteravond op gehaald! De eerste lust Coco al niet!  >:D  >:D  >:D
Die tip van warm maken is een goeie! Zal ik gaan proberen!

Gr Corina

Nou ik heb dus alle moeite voor niks gedaan. Coco hoeft het niet! Ik heb het warm gegeven. Ik heb het koud gegeven. Ik heb het in stukjes gegeven! Hij hoeft het niet! Hij wil het ook niet eens meer proeven!

::)

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #38 Gepost op: juni 19, 2005, 17:04:45 pm »
Doordat Coco ze niet wil eten heb ik gisteren een bakje Palmnoten van Corina gekregen.

Met wat overtuigingskracht heeft Japie gisteren een halve opgegeten. Orrie rende hard weg.  :CENS

Vanochtend heeft het me een kwartier gekost om Orrie ervan te overtuigen dat hij de palmnoot moet eten en dat de palmnoot zeker HEM niet op gaat eten.  ;D

Uiteindelijk rende hij niet meer weg voor de noot en heeft hij hem uiteindelijk aangepakt. 10 Minuten later had hij hem in zijn geheel op. Missie geslaagd zou ik zeggen.  :thumbsup:

Hier zijn wat foto's van Orrie al smullend van een palmnoot.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: juni 19, 2005, 17:54:50 pm »
Oef! Die derde foto!! Het doet gewoon pijn zo mooi is Orrie... :hart: :hart:

Wickingh

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 19, 2005, 18:04:18 pm »
Oef! Die derde foto!! Het doet gewoon pijn zo mooi is Orrie... :hart: :hart:

Hai Loes,

alleen als hij bijt hoor, ;)

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 19, 2005, 18:58:52 pm »
Oe, dat is smullen!  :)
Komen ze toch nog goed terecht!  :thumbsup:

Gr Corina

senna

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 19, 2005, 20:36:13 pm »
Leuk geschreven van je !

En natuurlijk superfoto's........ :thumbsup:

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 20, 2005, 17:55:01 pm »
Hier eten zowel Jodie als de andere Grijze Dino het heel smakelijk.

Ik had gewoon hun voer weggehaald en in het zelfde bakje de palmnoten gezet. Na een paar uur zag ik alleen maar van die oranje slierten.

Trouwens, ik heb ze geproeft en ze smaken niet slecht ;)

miekje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 20, 2005, 18:36:06 pm »
Rick en Yakkoe krijgen geen palmnoten, maar cedernootjes.
vinden ze heerlijk!