Auteur Topic: Palmnoten  (gelezen 24001 keer)

Ronald

• Gast
Re: Palmnoten
« Reactie #75 Gepost op: september 09, 2005, 22:03:02 pm »
Bij mij is het waarschijnlijk fout gegaan om 2 dingen. Ik woon in een nieuwbouwwijk wat nog niet echt op de kaart staat. Moeilijk vindbaar dus voor de onbekende. Plus dat ik ook nog eens overdag nooit thuis ben.

Ik vermoed dat daar ergens iets fout is gegaan. Ik moet dan ook zeggen dat ikzelf te laks ben geweest om er achteraan te gaan.

Vooraf betaald? :( Doe ik trouwens gewoon via een eenmalige machting. Wel vooraf dus.

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: september 10, 2005, 10:38:39 am »
Hey Loes. Wat goed  :thumbsup:

Leuk he om zo je gaai toch te laten doen wat JIJ wilt.  ;D

Gorinchem is toch wel wat dichterbij voor de palmnoten dan Veldhoven is. Ik denk dat ik volgende week maar eens een kijkje ga nemen. Kan ik gelijk de Ecobird meenemen. Via Ecobird zelf heb ik het eerder al een keer besteld, maar toen is het nooit aangekomen.  :CENS

Ja leuk, ik ken Sjakko precies. Ze wordt pissig als ik iets vasthoud wat zij weg wil gooien en r

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #77 Gepost op: september 10, 2005, 11:03:16 am »
Ja leuk, ik ken Sjakko precies. Ze wordt pissig als ik iets vasthoud wat zij weg wil gooien en r

Wickingh

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: september 10, 2005, 11:14:49 am »
Hai Pascal,

vergeet mij niet he  ;) ,

;) g Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: september 10, 2005, 11:42:09 am »
De palmnoten van Vogeljungle zijn bij mij ook aangekomen, in begin keek Tika er na van wat moet ik hiermee, ik heb ze warm gemaakt en daarna nog geen succes.

Gisteren weer geprobeerd en ik deed net of ik ze zelf ook aan het opeten was, mevrouw werd zo nieuwsgierig dat ze ook wel een hapje er van wilde, na wat geschudder met haar hoofd gooide ze de palmnoot op de grond dus ik weer pakken en overdreven zeggen Hmmmmmmmmmm lekker en ja hoor ze wilde de palmnoot terug hebben en wat denk je helemaal opgepeuzelt  :) :) :)

En lekker dat ze het vond !!!!

Groetjes Rika

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #80 Gepost op: september 10, 2005, 11:53:54 am »
 :thumbsup:

Weer zo'n voorbeeld van "Hoe leid ik mijn gaai om de tuin"  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: september 12, 2005, 10:06:58 am »
Waarschijnlijk heeft niemand hier ervaring mee, omdat bijna alle gaaien palmnoten lusten! ::)
Maar hoe lang kan ik een ontdooide palmnoot laten liggen? Hangen in mijn geval! ;D
Het gaat hier eigenlijk ook heel goed wat betreft de palmnoten. Als ik er een ophang dan bijt hij er in en haalt er stukje vanaf! Maar hij smikkelt het nog niet echt op!

Dus hoe lang kan ik het laten liggen?

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #82 Gepost op: september 12, 2005, 10:13:47 am »
Ik zou toch zeggen max 2 dagen Corina.

Japie eet hem altijd direct helemaal op. Orrie laat hem altijd liggen en gaat er later pas mee aan de slag.

Wanneer een noot dicht is lijkt het me nog niet zo'n probleem, maar wanneer hij er al een keer aan heeft gebeten en de noot dus heeft opengemaakt dan zou ik oppassen. Ten eerste voor het rottingsproces, maar wat minder erg is het uitdrogen van de noot. Het draderige vruchtvlees droogt altijd uit, de vogel heeft er dan volgens mij niet zoveel meer aan.

Cosch

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: september 12, 2005, 10:19:42 am »
Je ziet het niet verrotten ofzo! Daarom vroeg ik het me af!
Maar uitdrogen kan natuurlijk ook ja!   :CENS

Gr Corina

Rika1963

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: september 13, 2005, 05:58:13 am »
Als jullie papegaai een palmnoot eet zit hij of zij dan ook zo onder de rotzooi?? En het geeft een gele kleur af?

Groetjes Rika

Cosch

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: september 13, 2005, 08:52:09 am »
Ja klopt. Als je het alleen al de buitenkant aanraakt, zitten je vingers al onder het vet/olie!

Gr Corina

Nick

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: september 13, 2005, 13:00:00 pm »
waarschijnlijk een domme opmerking  :-[, maar ik dacht dat vet helemaal niet goed was voor papegaaien...?!
hoe komt het dan dat palmnoten wel mogen als dat zo vettig is?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #87 Gepost op: september 13, 2005, 13:02:34 pm »
Het vettige is palmolie. In de palmnoten zitten heel veel voedingsstoffen die erg goed zijn voor de papegaai.

Cosch

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: september 13, 2005, 13:19:40 pm »
De Palmnoot
In de natuur eten papegaaien vooral zaden, noten, insecten, vruchten en bloemenprodukten. Nu is er ook in Nederland de palmnoot voor handen die door vele papegaaien zoals Ara' s, grijze roodstaarten, diverse amazones en sommige pionussoorten gegeten wordt in hun natuurlijke leefgebied. De palmnoot is vanwege zijn hoge voedingswaarde uitstekend geschikt om dagelijks aan het menu van uw papegaai toe te voegen. Het oranjekleurige vruchtvlees is rijk aan provitamine A, vezels,olie,colloiden,eiwitten,pectine,suiker en minerale zouten. Grijze roodstaart papegaaien eten in de natuur voornamelijk het vruchtvlees terwijl de Hyacint ara de noot verorbert. De hybridische vari

Cheetah

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: september 15, 2005, 15:23:53 pm »
Hahha, Dino, 1 van mijn grijsjes, breekt zelfs de noot en eet het gedeelte erin ook op!

Zelf bestel ik het bij www.grijzeroodstaart.nl en ook nog nooit problemen ermee gehad.