Auteur Topic: worden jullie soms ook gek van je papegaai?  (gelezen 1272 keer)

michiel1981

• Gast
worden jullie soms ook gek van je papegaai?
« Gepost op: oktober 31, 2005, 07:23:00 am »
Mijn grijsje doet soms zo irritant als hij bijv bij mij boven op de kamer zit en ik achter de computer zegt ie soms iedere 5 tellen "Owww" en Als ik beneden tv kijk en hij wil zijn kooi graag uit of we zitten aan tafel gaat ie met 1 pootje de tralies op en neer rammellen en dat kan hij 1 uur lang volhouden  ;D Maar al met al hou ik natuurlijk ontzettend van hem maar ben gewoon benieuwd of jullie kraaien soims ook zo vervelend kunnen zijn en wat ze dan doen?  ???
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2005, 07:31:00 am door michiel1981 »

Cosch

• Gast
Re: worden jullie soms ook gek van je papegaai?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2005, 08:52:00 am »
Oh ja, regelmatig!  ;D
Ik moet altijd oppassen als Coco stil is als hij buiten de kooi is. Dan weet je dat hij weer wat aan het uithalen is. Aan de gordijnen bijten of sneaky richting de planten.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2005, 09:41:02 am »
Zelden. De laatste tijd eigenlijk nooit meer... :thumbsup: Vroeger wilde ze nog wel eens gaan klepperen met het deurtje (er keihard aan trekken en dan terug laten ketsen en dat achterelkaar door). Door er totaal niet op te reageren is dat helemaal over. Ik merkte vorig jaar toen ze een week ging logeren, dat de mensen toen wel aandacht gegeven hadden aan dit gedrag. Ze kwam toen thuis en begon er weer mee. Ook dat was gauw over. Ik heb dit jaar dus verteld aan die mensen dat ze er geen aandacht aan moesten schenken en ook niet als ze met de glasplaat ging klieren. En het heeft gewerkt, ze hebben goed geluisterd, want dit jaar deed Sjakko het absoluut niet meer! :thumbsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2005, 10:02:51 am »

Poekie kan nog wel eens in de plant gaan hangen in de vensterbank.
Maar ook dat is nu opgelost want ze heeft hem compleet vernield :)
Soms als ik een programma op tv wil gaan volgen,dan zit Poekie weer eens lekker te kleppen.
Ik zet dan het geluid harder,maar dat heeft eigenlijk weinig nut.
Mevrouw wilt namelijk altijd overal boven uitkomen >:(

Jacko is eigenlijk nooit irritant en Appie hebben we pas,die is ook erg lief :hart:

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2005, 11:47:59 am »
Nee, eigenlijk nooit...maar als er 1 vervelend en aandachttrekkerig doet, dan zijn dat de handopfok vogels ::) Nml Chico en Vlinder :)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2005, 11:59:52 am »
ik heb chico pas 2 dagen dus aandacht te kort zal ze nu niet hebben  :) eerder te veel

ze gaat de hele tijd liggen en dan moet ik haar aaien     :)  oke dat is aandacht trekken maar dat vind ik niet vervelend juist leuk ik vind haar zo lief :hart:

gr kelly

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2005, 13:55:30 pm »
Oke, nu vind je dat leuk, maar de komende tig jaar ook nog? ;) Hou er rekening mee dat wat ze gaan verwachten tot eisen kan leiden.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2005, 20:33:16 pm »
Hm ik heb niet veel waar ik gek van word, van mijn kleine eigewijzen.  :)

Het enige waar ik gek van word is het vechten, soms is het zo erg dat ik denk dat ze elkaar afslachten  >:(
Verder vind ik ze allemaal helemaal  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #8 Gepost op: oktober 31, 2005, 20:52:27 pm »
Ja,soms hebben mijn aratinga's van die heftige schreeuwbuien. >:Dtjes zijn het soms
Niet de vaste-tijd buien maar ik denk gewoon aandacht trekken ofzo.
Ik probeer ze wel te negeren maar het moet niet te lang duren anders geef ik weleens een schreeuw terug of gooi even een onbekend knuffeltje op de kooi.
Maar verder ben ik dol op al m'n kromsnaveltjes.

Cheetah

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2005, 16:58:53 pm »
Ja heel soms bij Dino. DIe schreeuwt soms zo hard tijdens het spelen dat ik denk dat wij 3 koppels molukken kaketoes hier hebben zitten.

angelique_23

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2005, 19:52:30 pm »
De aga's zijn hier rustiger als de grasjes... haha..  ;D

Zo was het gisteravond weer kletsuurtje voor de grasjes , en wat zo leuk is dan proberen de aga's lekker te slapen... Nu heeft Chicky de gewoonte om alles na te doen  :) Dus toen Chicky gisteren Twixy het grasje nadeed begonnen ze allemaal door elkaar heen te schreeuwen en te kletsen..

Tegenwoordig word ik ook gestalkt door Coco en chicky haha ze fluiten de hele tijd fiet fieuw haha..  ;D Tja ik word daar helemaal verlegen van..  :-[  :hart:

En idd Janina de ruzie's hier kunnen ook aardig oplopen en dan word ik daar weleens gek van, Tommy de hond die komt dan altijd gelijk "to the rescue" 8)

Maar ik zou ze geen minuut willen missen..  :hart:
Gr angelique