Auteur Topic: papegaaien drive inn  (gelezen 3245 keer)

Koko

• Gast
papegaaien drive inn
« Gepost op: september 04, 2005, 20:51:24 pm »
nou vandaag was dus de grote dag van de paoegaaien drive inn in rotterdam
Om een uur of 11 vertrokken met 4 gaaien, daar aan gekomen Proppertje in zijn tuigje gehesen, Koko op de op stap stok samen met Proppertje, oude Coco in zijn vervoers hokje(hij kan zich niet goed vast houden, door zijn moeilijke benen) en Rico op het hokje.
na effe rondgelopen te hebben, heb ik Koko, Proppertje op een klimboom geplant, Rico ook en deze klom direct richting een andere Panama Amazone, deze 2 gingen gelijk zitten kroelen met elkaar en waar de een ging ging de andere (ik vondt dit op zich vrij frapant) de gaaien kende elkaar niet, toen ik later op de dag zag dat ook Koko direct met een andere Blauwe voorhoofd Amazone zat te kroelen, ging ik mij afvragen of soort zoekt soort op of dat in de gaaien wereld zo zou werken.
Zeker toe er een grijze roodstaart direct verjaagt werd door Koko en de andere blauwe voorhoofd Amazone.

we hebben ook nog een workshop bij gewoond van Hooimeijer, en tja wat moet ik hier op zeggen, hij is heel gedreven in het vertellen over het hoe en waarom, maar hij vertelde op zich voor mij niets nieuws.
Wat hij vertelde vindt ik dat elke gaaien eigenaar dat behoort te weten voor dat ze een gaai aanschaffen, dan zullen er heel wat problemen voor komen kunnen worden
dus dit vondt ik duidelijk niet spectaculair, hij gaf nog een voorbeeld van een geplukkende Grijze roodstaart, deze zat bij een man op zijn hoofd, en aan het gedrag kon je merken dat deze gaai zeer onzeker was, hij legde dat ook goed uit het hoe en waarom.
Persoonlijk zou ik daar dus echt geen gedragstherapeut voor nodig hebben, kijk en denk zelf eens na van wat je fout doet.

nee ik vindt het een soort Martin Gaus , en ook daar ben ik niet weg van.
verders was het leuk om te zien al die gaaien bij elkaar, alleen ik vondt dat er weinig gekrijs was :), bij mij thuis maken ze meer herrie ;D

foto's volgen later

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
Re: papegaaien drive inn
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2005, 21:20:15 pm »
de foto's

Rianne

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2005, 21:26:47 pm »
Ik zie geen foto's... ;)

Leuk verslagje trouwens! Ik vond het ook een hele leuke dag! :thumbsup:

Koko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2005, 23:04:34 pm »
Ik zie geen foto's... ;)

Leuk verslagje trouwens! Ik vond het ook een hele leuke dag! :thumbsup:

was je er ook, had je een gaai bij

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2005, 23:46:09 pm »
ik wordt niet goed, er gaat van alles fout >:(

de laatste keer >:D

Rico stalt de andere Panama :)

Koko moet op Proppertje letten

Proppertje he wat gebeurt daar ?

en na de hele middag met ze rond gesjouwt te hebben, dacht ik wandel nu zelf maar naar de auto

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2005, 23:50:26 pm »

Rianne

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2005, 08:38:33 am »
was je er ook, had je een gaai bij

Groetjes
Boudewijn

Ik was er ook. Ik had zelf geen gaai bij me, want die heb ik niet... :-[ ;D Ik was samen met Janina, en die had Blue bij zich... :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 05, 2005, 09:42:59 am »
He wat jammer Boudewijn. Ik was er ook! Maar heb je niet gezien!

Wij waren er rond 11.00 -11.30 uur. Konden het eerste niet vinden  ::). Maar uiteindelijk is dat goed gekomen. Het was erg mooi weer en behoorlijk druk nog!
Als eerste zagen we gelijk al allemaal bekenden staan! Janina en Rianne, Jefta, Fransje en nog wat leden van andere forums. Dus dat was erg leuk weer.
Francisca had haar Aga's mee genomen en Janina Blue.
Coco vond het ook leuk. Ik heb gelijk een opstaptouw gekocht. En daar moest hij eerst ook even aan wennen.
Het was erg warm en de gemaakte bomen stonden ook in de felle zon. Ik heb Coco maar vaak in de schaduw gehouden. Hij vermaakte zich wel. Als ik hem op de grond zette, ging hij gelijk op onderzoek uit.
Op een gegeven moment zat tie lekker te dutten op een bankje. Want het is natuurlijk best vermoeiend voor zo'n beestje. Dit heeft tie nog niet meegemaakt!
Ik ben niet naar een workshop geweest. Had het al in Dordrecht gehoord.
En ik was liever buiten dan in zo'n warme tent.

Het was inderdaad leuk om al die gaaien bij elkaar te zien. Het was zeker de moeite waard.

Gr Corina

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2005, 09:50:17 am »
Lieffies, Hier staan mijn foto's!

http://www.papegaai.demon.nl/images/gaaien_drive_inn/

Even de blauwe linkjes een voor een aanklikken.

Die Timneh en die amazone (Oma, hahaha) op de rollator zijn van Jefta, de andere grijzen en de rollator zelf zijn van Bianca.

Verder veel foto's van mijn aga's met Blue van Janina. Tussen Blue en Tammy was het real love!   

Er stond een grote tent waar Hooijmeijer zijn workshop gaf. Echter tijdens de workshop was er een grijze die leuk wilde doen en de tent op klom! Daar zie je ook een foto van. Uiteindelijk hebben ze met een grote ladder en een stok de vogel van de tent gekregen...

Corina, ik vond het leuk je weer te zien! En Coco!.... Wat issie prachtig!!

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 05, 2005, 09:52:24 am »
De foto's zijn niet echt geweldig geworden.  :-[  Coco staat er over het algemeen op!
Maar dan hebben jullie toch een idee!

Lekker in de boom:

Op het gras lopen. Coco ging er constant vandoor.

Met zn nieuwe opstaptouw. (handig ding trouwens)

Het was een picknick, dus ja dan moet je ook lekker op het gras zitten.

Overal waren mensen creatief geweest en een 'birdmobiel' in elkaar gemaakt. Deze is van Bianca (lid geweest van Parkietenland). Heb Coco er maar even bijgezet.

Hier hebben we Jefta. Met zn 2 gaaien. De amazone en Timneh.

Even in de schaduw uitrusten.

Algemeen plaatje van de wandeldag met de kraampje van de verschillende stichtingen.

En ja, je word moe van zo'n dag.

Coco en Lolly.

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 05, 2005, 10:05:25 am »
[quote author=

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2005, 10:25:08 am »
Hmmmm.... spijt dat ik Coco niet heb gejat........ gheghegheghe
Lekker ding! :hart:

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2005, 10:27:00 am »
Oh je postte net voor mij!
Janina heeft daar een leuke foto van! Die zal ze denk ik nog wel posten.

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2005, 10:36:22 am »
Het ziet er allemaal heel gezellig uit! En jullie troffen het met het weer! Ben benieuwd naar nog meer foto's!

miekje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 05, 2005, 10:53:59 am »
Oooooooh wat ziet het er gezellig uit!  :thumbsup:  :hart:  :thumbsup:
Ik vond het echt jammer dat ik niet kon.  :(
Hopelijk is er volgende keer iets, dat wat meer bij mij in de buurt ligt  ;)
Ik ben blij dat iedereen, de baasjes, vogels en toeschouwers het ontzettend naar hun zin hebben gehad  :thumbsup:

Groetjes Marieke