nou vandaag was dus de grote dag van de paoegaaien drive inn in rotterdam
Om een uur of 11 vertrokken met 4 gaaien, daar aan gekomen Proppertje in zijn tuigje gehesen, Koko op de op stap stok samen met Proppertje, oude Coco in zijn vervoers hokje(hij kan zich niet goed vast houden, door zijn moeilijke benen) en Rico op het hokje.
na effe rondgelopen te hebben, heb ik Koko, Proppertje op een klimboom geplant, Rico ook en deze klom direct richting een andere Panama Amazone, deze 2 gingen gelijk zitten kroelen met elkaar en waar de een ging ging de andere (ik vondt dit op zich vrij frapant) de gaaien kende elkaar niet, toen ik later op de dag zag dat ook Koko direct met een andere Blauwe voorhoofd Amazone zat te kroelen, ging ik mij afvragen of soort zoekt soort op of dat in de gaaien wereld zo zou werken.
Zeker toe er een grijze roodstaart direct verjaagt werd door Koko en de andere blauwe voorhoofd Amazone.
we hebben ook nog een workshop bij gewoond van Hooimeijer, en tja wat moet ik hier op zeggen, hij is heel gedreven in het vertellen over het hoe en waarom, maar hij vertelde op zich voor mij niets nieuws.
Wat hij vertelde vindt ik dat elke gaaien eigenaar dat behoort te weten voor dat ze een gaai aanschaffen, dan zullen er heel wat problemen voor komen kunnen worden
dus dit vondt ik duidelijk niet spectaculair, hij gaf nog een voorbeeld van een geplukkende Grijze roodstaart, deze zat bij een man op zijn hoofd, en aan het gedrag kon je merken dat deze gaai zeer onzeker was, hij legde dat ook goed uit het hoe en waarom.
Persoonlijk zou ik daar dus echt geen gedragstherapeut voor nodig hebben, kijk en denk zelf eens na van wat je fout doet.
nee ik vindt het een soort Martin Gaus , en ook daar ben ik niet weg van.
verders was het leuk om te zien al die gaaien bij elkaar, alleen ik vondt dat er weinig gekrijs was

, bij mij thuis maken ze meer herrie

foto's volgen later
Groetjes
Boudewijn