Ja, dat was best verrassend dat ze dat deed. Dit helemaal omdat dit de 3e keer is dat ik haar zie. De eerste ontmoeting heb ik haar laten zien dat niet zij de baas is. Ik heb haar tegen haar wil uit de kooi gehaald. Daarna was ze heel onderdanig, maar tegen haar wil in. Ze strubbelde tegen met gebrom.
De 2e keer stapte ze gewoon bij me op, wederom met gebrom. Deze keer heb ik haar op haar rug gelegd en met haar gekroeld. Heb overigens aan die keer wel een paar kleine lidtekens overgehouden.

Gisteren dus de 3e keer. Ze zat al onder het doek om te slapen toen ik binnenkwam rond 21.00 uur. Ze had echter door dat ik er was en ging op haar manier zitten kletsen. Loes haalde haar uit de kooi en nam haar mee naar de bank. Daar ging ze er ff lekker voor zitten om gekroeld te worden. Oogjes gingen dicht en zat heel duidelijk te genieten van het kriebelen op de kop. Toen ik het kroelen overnam van Loes (zij bleef nog bij Loes zitten) liet ze dit zonder tegenspraak toe. De 2e stap was haar overlaten stappen naar mij toe. Met het zelfde gemak ging ze bij mij zitten en liet alles toe. Tot ik merkte dat ze aan het kokhalzen was om voer aan mij te geven.
Verbazingwekkend gewoon.
Na 3 ontmoetingen kan een gaai dus al laten zien bij wie ze op hun gemak zijn. Heel apart.