Auteur Topic: Wie is er favoriet bij de gaaien waarom?  (gelezen 3080 keer)

Cosch

• Gast
Re: Wie is er favoriet bij de gaaien waarom?
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2005, 20:38:44 pm »
PAscal was gisteravond bij ons en Sjakko met zijn voorkeur voor mij (ook wel omdat de andere drie gezinsleden nog steeds huiverig zijn voor haar snavel) gaf zich helemaal aan hem over. Ze ging zelfs voer opgeven.. :)

:o

Zo hee!  ;D

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: november 01, 2005, 20:49:05 pm »
Ja, dat was best verrassend dat ze dat deed. Dit helemaal omdat dit de 3e keer is dat ik haar zie. De eerste ontmoeting heb ik haar laten zien dat niet zij de baas is. Ik heb haar tegen haar wil uit de kooi gehaald. Daarna was ze heel onderdanig, maar tegen haar wil in. Ze strubbelde tegen met gebrom.

De 2e keer stapte ze gewoon bij me op, wederom met gebrom. Deze keer heb ik haar op haar rug gelegd en met haar gekroeld. Heb overigens aan die keer wel een paar kleine lidtekens overgehouden.  :)

Gisteren dus de 3e keer. Ze zat al onder het doek om te slapen toen ik binnenkwam rond 21.00 uur. Ze had echter door dat ik er was en ging op haar manier zitten kletsen. Loes haalde haar uit de kooi en nam haar mee naar de bank. Daar ging ze er ff lekker voor zitten om gekroeld te worden. Oogjes gingen dicht en zat heel duidelijk te genieten van het kriebelen op de kop. Toen ik het kroelen overnam van Loes (zij bleef nog bij Loes zitten) liet ze dit zonder tegenspraak toe. De 2e stap was haar overlaten stappen naar mij toe. Met het zelfde gemak ging ze bij mij zitten en liet alles toe. Tot ik merkte dat ze aan het kokhalzen was om voer aan mij te geven.

Verbazingwekkend gewoon.

Na 3 ontmoetingen kan een gaai dus al laten zien bij wie ze op hun gemak zijn. Heel apart.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2005, 14:27:07 pm »
Ja, maar het ligt dus duidelijk aan hoe iemand er mee omgaat, ze heeft zich overgegeven toen ze merkte dat er niets tegenin te brengen was en je bleek toch wel een toffe gast te zijn...  :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 20, 2005, 20:32:47 pm »
Dat is ook wat Jefta je bijbrengt, jij bent de baas en hij moet doen wat jij wilt. Ook je houding (zelfverzekerd is heel belangrijk) Wat ook heel belangrijk is dat je niet bang bent, ook al bijt hij. We zijn dus zaterdag bij Jefta geweest en ik ben al 3x vandaag opstap met Gino geweest. Het hele huis door, naar buiten enz. Het gaat echt geweldig! Bijten doet hij mij al helemaal niet meer.

marry

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 25, 2005, 11:37:13 am »
djarno gaat steeds meer naar mij trekken. terwijl mijn zoon hem ook alle aandacht geeft maar djarno gaat hem steeds harder bijten. :angry: richard mijn man daar gaat ie ook steeds moeilijker bij doen zoals opstappen en zo. niet dat rich zich er wat van aantrekt gaat gewoon door met het proberen djarno uit zijn kooi te halen :thumsup: maar ik kan alles met hem hij geeft alleen een beetje raar kusjes de laaste tijd. :( dan doet hij zijn tong uit zijn snaveltje vind ik minder :CENS hij krijgt dus van mij alleen een kusje terug als ie zijn snavel op mekaar houdt :o hij gaat nu ook heel erg fluiten en brabbelen op zijn manier als ik binnen kom maar praten doet ie nog niet echt.gr marry  

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2005, 14:00:13 pm »
 :o Wie er favoriet is ?
Ik natuurlijk  ;D
Ik heb nu zeven gaaitjes,en het vreemde is dat ze allemaal het meest naar mij trekken.
De kids doen ook lief tegen ze maar kunnen ze waarschijnlijk nog niet de baas.Zij zijn ook banger om gebeten te worden.Best logisch.
                                                    ;)   

jeske5

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2005, 21:46:24 pm »
Hier is het eigenlijk heel verschillend. Donut trekt de ene keer meer naar mijn vriend toe en vervolgens ben ik weer een paar weken favoriet! Heeft nog iemand dit? En weet misschien iemand waarom dit is?