Auteur Topic: papegaaien hoogtezonkuur wie weet hier meer van????????  (gelezen 1373 keer)

roodrunner

• Gast
papegaaien hoogtezonkuur wie weet hier meer van????????
« Gepost op: december 30, 2005, 14:47:33 pm »
vraag onze papegaaien waren langzaam aan het veranderen .Weet niet hoe ik het moet zeggen speelde wel eten minder het ververen nou nou .net als de mens zeg maar een soort van zon te koort wij naar de vogel-dierenarts alle gaaien mee vette pret toen wel.eenmaal bij de arts aangekomen de gebroeders veder op een klimpaal wij met de dokter kijken kop koffie in de hand .Daar zit je dan gaat hij weg komt terug met een infra rood lamp instellen en ze begonnen lekker te poetsen. hij zei niets geen spuiten ga een infra lamp halen .En gevonden bij een tweedehand,s zaak nu krijgen ze de ene dag een warme douce en de andere dag allemaal de lamp niet te dichtbij.maar ze zijn een stuk vrolijker.mijn vraag is wie weet dit en wie past het ook toe het helpt met rui ook schilvers hoop dat iemand wat meer weet mvg jeanette

carlito

• Gast
Re: papegaaien hoogtezonkuur wie weet hier meer van????????
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2005, 19:31:06 pm »
in de zomer zon en in de winter licht is belangrijk voor vitamineaanmaak

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2005, 01:29:08 am »
Ik weet alleen dat bij zieke vogels de rode lamp wordt gebruikt om ze extra warmte te geven.
of het licht zelf ook echt wat doet, dat weet ik niet.

roodrunner

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2006, 23:59:55 pm »
Hallo,de gaaien knappen inderdaad op. het wordt gedaan tegen inderdaad vitamine tekort.Zomers staan ze altijdt buiten lekker in de zon als ze zin hebben .Maar daar kunnen ze ook weer uit als het te warm is.Ook hebben we het voer aangepast extra fruit en maak een papegaaien salade klaar waar alles inzit .we waren overgegaan op harrison maar dat beviel ze niet dus dat moeten we langzaam opbouwen met mengen met het oude voer wat we hadden.Maar zo een lamp dat werkt bij ons goed.ik ben hier bij een edel papegaaien kweker geweest en ook hij gebruik zo een lamp in de donkere dagen .ik zeg maar zo het helpt ook de vetlaag op de huid dus vogels tevreden wij ook .Intussen weer een papegaai er bij van 30 jaar .een amezone erg lief praat maar zijn vleugel is zo gebroken geweest dat hij niet kan vliegen.En wat we niet gezien hadden ook nog geleewiekt dat vertelde de dierenarts .waarom al die breuken en geleewiekt dat snappen we niet . ze staat nog in carretaine Als alles goed is mag ze bij de andere. deze mensen hebben ook nog 2 roodstaarten in de kelder staan ze kreigen weinig aandacht en zitten daar maar silletjes .Het gaat me aan me hart dit te zien Maar ze vragen voor de 2.-- 800,00 euro met kooi eerlijk gezegd ik kan ze kwijt maar heb er nu 5 een ara die gaat naar de n o p .want die is zo kaal en schreeuwen die gaan we ophalen en niet meer in de handel.maar die twee zitten me niet lekker heb ze zien zitten.maar kan niet alles op me nemen eens moet ik de rem erop zetten.maar als ik kijk op marktplaats oooooooo wat moeilijk hebben jullie dat ook wel eens. :google:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2006, 19:34:55 pm »
Ja hoor,
Ik probeer me te bedwingen niet meer te vaak op mp te kijken (lukt me niet),en als ik het geld en de ruimte had had ik er al heel wat meer gehad,alleen al uit medelijden. :cry:

En wat betreft die grijze die ze nog hebben;waarom staan die in een kelder ?Ik vind trouwens dat ze durven zeg om er