Auteur Topic: Mr Darcy en Lizzy Bennet  (gelezen 6242 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Mr Darcy
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2006, 14:58:00 pm »
Bij mijn jongens op school is er een vogelproject. Dit is vooral tijdens de uren NME (natuur, milieu en educatie).
Nu had Jelmer, de oudste, op dierendag al eens Joda (aga) meegenomen en dat was heel leuk geweest. Dus nu had Jelmer het er al een paar weken over dat hij Mr Darcy mee naar school wilde nemen. En maandag 4 december was het dan eindelijk zover.

Ik ging met Mr Darcy in zijn kleine kooitje in de auto naar school. Jelmer bracht ons alvast naar het NME-lokaal, zodat Mr Darcy even kon acclimatiseren. Jelmer zit maar in een kleine klas, 8 kinderen in totaal. Een leuk, gezellig en rustig groepje.
Jelmer mocht vertellen over de papegaai en daarna mochten er vragen gesteld worden aan Jelmer en mij. Dat leverde ook grappige dingen op: Meester Piet: waar komt deze soort papegaai eigenlijk vandaan? Jelmer: uit Flevoland!  :)
Een ander kind durfde Darcy ook op de arm en dat mocht. Daarna mochten alle kinderen die dat durfden Darcy een zonnepitje geven. Nou, dat vond Mr Darcy natuurlijk wel het leukste onderdeel van de les. ;)
Vervolgens hebben we Mr Darcy op zijn kooitje in het midden van de kring gezet en heeft meester Piet er een paar opgezette vogels naast gezet. En toen ging het over verschillende soorten snavels en het hoe en waarom daarvan.
Mr Darcy deed ook ontzettend zijn best. Hij ging uitgebreid zijn vleugels strekken. Het leek wel vuurwerk door alle aaaahh's en oooohh's van de kinderen als ze het blauwe en rode van de vleugels zagen.
Kortom het was zeer geslaagd. :thumsup:

Wat schetst mijn verbazing, 's avonds wordt ik opgebeld door de juf van Elric (mijn jongste). Juf had gehoord van de leuke middag in Jelmer's groep. Jelmer's juf en meester Piet waren zo enthousiast! Enne nu had Elric (zit in groep 4) ook dat vogelproject enne morgen... Je raadt het al! Daar kon ik geen nee tegen zeggen. Maar, zei juf, groep 3 had het ook gehoord en die vonden het ook zo leuk. Nu hadden ze bedacht, als ik dat tenminste goed vond, om voor een keer groep 3 en 4 samen te voegen voor een gezamenlijke papegaaienles! Ja, en wat doe je dan?
Dus ging ik de volgende dag met Mr Darcy en nu ook Harry (manlief) weer naar school.
Meester Piet had nu van alles voorbereid. De kinderen (het waren er nu 20) konden niet meer in een kring en meester Piet had een soort standaard gemaakt waar ons ministandaardje oppastte, zodat alle kinderen het konden zien. Ook zat er een opvangblad voor de poepjes onder en kregen we het verzoek vooral geen poepjes op te ruimen, want vogelpoep is leuk voor een les van groep 3 en 4. :)
Elric mocht helemaal vooraan zitten en samen gingen wij vragen beantwoorden. Meester Piet legde tussendoor ook nog van allerlei vogeldingen uit.
Nu mochten de kinderen geen zonnepitjes geven (waren een stuk jonger natuurlijk), maar Elric mocht dat wel laten zien. Gelijk uitleg van meester over de snavel en het tongetje.  Daarna mocht Mr Darcy wel bij de kinderen die dat durfden op de arm. Mr Darcy vond het prima. Er zaten nogal wat kindjes met zwartepietenmutsen op erbij en dat vond Darcy helemaal geweldig, al die lange veren om aan te knabbelen!
Na afloop leerde meester Piet de kinderen nog een Indonesisch liedje over een papegaai. Speciaal een Indonesisch liedje ivm de afkomst van Mr Darcy. Dat vond ik zo leuk!

bij Jelmer:

bij Elric:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: december 19, 2006, 23:03:20 pm »
Het gaat nog steeds heel goed met Mr Darcy!

We hebben nu wel 2 bijtincidenten gehad, dat was wat minder. Ineens vanuit het niets leek het wel ging hij zomaar vreselijk in mijn handen bijten, ook de hand waar hij op zat. De ene keer was hij al buiten de kooi, de andere keer zat hij nog in de kooi. Echt, ik schrok vreselijk want normaal bijt hij niet. Behalve dan wat hardsnavelig in je oor pakken, maar dat reken ik niet als bijten. Beide keren heb ik stoicijns niet teruggetrokken hoewel dat erg moeilijk was. Een keer heb ik maar snel de opstapstok gebruikt, want ja je moet toch wat. En maar denken wat er anders was dan anders. En bij beide keren kon ik daar wat op verzinnen. De eerste keer haalde ik m uit zijn kooi nog geen 5 minuten nadat ik aan het stofzuigen was geweest. De tweede keer stond de kerstboom er net. Beter opletten dus de volgende keer. Maar aldoende leren wij elkaar steeds beter kennen.

Mr Darcy stapte altijd heel goed op. Maar sinds 2 dagen heeft hij iets van: opstappen? nog nooit van gehoord! En dan met zo'n onschuldig bekkie he?  :)
En in de kooi zetten wil meneertje ook niet meer. Of hij stapt niet af of hij is sneller bij het deurtje terug dan ik m dicht heb. ::) En het is ook al een keer gebeurt dat ik m niet kon laten afstappen omdat hij met zijn 2 poten en zijn snavel mijn vinger bleef vasthouden, hij hing zowat ondersteboven aan die vinger! t monstertje  :P

Hieronder een reportage van de pikorde tussen Mr Darcy en Midas

HEE wie zit daar uit MIJN bakje te eten?!

Wegwezen jij!!!!!

Aah alsjeblieft mag ik ook wat?
Nee!

Denk erom ik blijf je in de smiezen houden!

Want dit bakje is ook van MIJ!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2007, 14:43:48 pm »
Het is even een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. De feestdagen zaten er tussen en Mr Darcy heeft slecht gereageerd op het vuurwerk, kortom geen ideale periode om gezellig een dagboekje bij te houden. ;)
Maar nu gaat het weer helemaal okee!

Vlak voor de feestdagen ben ik begonnen om met Mr Darcy te gaan oefenen , of trainen, of hoe je het wilt noemen. Ik heb nog even overwogen een clicker te gaan gebruiken, maar zag daar niet genoeg voordelen in in onze situatie en in ons gezin. (clicker raakt kwijt, meerdere clickers nodig, handen tekort, jongens die clickeren als speelgoed enz enz) ;)
Tijdens de feestdagen raakte het oefenen wat op de achtergrond en ook Mr Darcy zelf zat er niet aldoor op te wachten en het moet natuurlijk wel leuk en gezellig blijven. Dus zo'n 5 dagen geleden hebben we het oefenen weer opgepakt.

Wat ik al voor de feestdagen deed en nu dus weer heb opgepakt, was linkerpootje, rechterpootje en vervolgens met het genoemde pootje laten opstappen. Ik begin door 10 zonnepitjes klaar te leggen, ik wijs en benoem de pootjes en dan beginnen we. Soms gaat het helemaal geweldig en heeft Mr Darcy goed scores van wel 80 en 90%! Goed he? Een goede score noem ik als hij het direct in 1 x goed heeft en niet zichzelf heeft verbeterd. Ik vind dat zo knap van Darcy! Maar een dag later laat Darcy me vol frustratie staan met een goedscore van 10%! Hoe kan dat nou????? denk ik dan. ??? Nou, daar ben ik nog niet achter. Maar eergisteren scoorde hij 80% en gisteren 90% + 2 x dat hij zichzelf direct corrigeerde.

Voor de feestdagen heb ik het ook geprobeerd met kleurtjes, nl met gele en rode duploblokjes. Maar dat ging niet zo goed. Af en toe wil Mr Darcy helemaal geen kleurtje aanraken. Waarschijnlijk is dit net een stap (of 2) te snel en te veel voor hem. Ik ben ook zo geduldig he. :-[

Sinds 5 dagen oefenen we nu (ipv de kleurtjes) het zwaaien. Dat gaat niet zo snel als bij sommige andere gaaien hier op het forum, maar Mr Darcy is nog jong en we komen er heus wel.
Ik ben begonnen met het commando te geven en vervolgens nog een x met mijn hand ervoor alsof ik hem wilde laten opstappen. Zodra Mr Darcy een poging ondernam en zijn poot optilde, trok ik onder luid gejubel  :-[ mijn hand terug en kreeg Darcy een zonnepitje. Maar Mr Darcy vond het maar erg raar allemaal.
Op de derde dag had Mr Darcy wat door. Hij stak flink zijn pootje omhoog! Maar wel alleen als hij met zijn snavel mijn vinger kon vasthouden! :)  :hart:
Op de vierde dag wilde ik dat voorkomen en deed mijn vinger dan onder zijn snavel en dus "zwaaide" Darcy alleen als mijn vinger tegen zijn ondersnavel aan lag. ;D
Gisteren, de vijfde dag, heeft Mr Darcy ook af en toe zijn pootje omhoog gehouden zonder dat ik hem aanraakte! (okee, wel mijn vinger vlak bij hem, maar dat maakt nog even niet uit) Jaja er zit vooruitgang in!

En wat een lol hebben Mr Darcy en ik in het oefenen! Mr Darcy weet al hoe laat het is als hij zijn mini-standaardje op de grote tafel ziet staan met het blauwe doosje ernaast! Een haast dat hij dan heeft om op dat standaardje te komen. :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2007, 11:16:53 am »
Het oefenen gaat weer heel goed en lekker! We doen het nu sinds 8 dagen weer dagelijks. Niet te lang hoor, want ik wil niet het risico lopen dat Mr Darcy het ineens niet meer leuk vindt, want ik wil het aldoor leuk afsluiten. Dus het is hooguit zo'n 15 a 20 minuutjes per dag. Hij geniet volgens mij enorm van de aandacht, maar vooral van de zonnepitjes. :)
Het rechterpootje en linkerpootje gaat heel goed, de afgelopen dagen alleen maar scores van 80%, maar meestal van 90%. :thumsup: Maar we gaan voor de 100% ;)
Het zwaaien vordert ook gestaag! Ik kan nu al halverwege zo'n halve meter van hem af gaan staan en dan met het commando en het handgebaar zwaait Mr Darcy! :thumsup: Het is nog wel zo dat hoe verder weg ik ga staan, hoe minder hoog het pootje. :) Maar ook dat komt wel goed!
He, dit zijn leuke dingen van het hebben van een gaaitje he? ;) Ik geniet hier echt van!

Gisteren, zondag, was het zo lekker weer, het zonnetje scheen en hoewel het wel waaide, ben ik toch lekker met Mr Darcy naar buiten geweest. Het was de eerste keer na de feestdagen, dus hebben we ons beperkt tot de tuin en het speelveldje daarachter. Mr Darcy keek heel raar toen er een aantal veertjes van hem omhoogwaaiden. ;)
Ik had Mr Darcy even op de schommel gezet en dat zag er zo lief uit, dat ik maar gelijk mijn camera heb gepakt.

Mr Darcy zat wel lekker, maar toen kwam er een windvlaag en ineens begon de schommel uit zichzelf te schommelen en toen wilde Mr Darcy ERAAAAAFF!!!!  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2007, 19:17:27 pm »
groot nieuws groot nieuws groot nieuws!

Vanmiddag heeft Mr Darcy zijn eerste woordje gezegd! Zomaar vanuit het niets ineens een helder en duidelijk "hallo"!
Wij zaten met zijn drietjes in de kamer en we keken eerst eens naar elkaar, maar nee hoor het was toch duidelijk Mr Darcy! En oh oh wat heeft Mr Darcy een lief en grappig stemmetje! :hart: Dat hoor je dan ook pas bij dat eerste woordje he?
Mr Darcy was al een tijdje lieve en leuke geluidjes aan het maken en de laatste weken begon het verdacht veel op woordjes te lijken. Als je wilde kon je horen wat hij probeerde te zeggen; de toontjes, de intonatie, alles klopte, maar toch waren het nog geen echte woordjes. Die klanken klinken als "wakker worden" (ja echt waar, zijn eerste bijna woordjes zijn uitgerekend wakker worden :)), "hallo" en "kiekeboe". En je merkt ook dat deze klanken elke week duidelijker worden. Maar nu weten we hoe een echt woordje hoort! :a036:
Ik ben zo blij en trots! Net als toen mijn jongens hun eerste woordjes zeiden. :-[ :cool: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
(voor de geinteresseerden, of om te vergelijken, Mr Darcy is vandaag 6,5 maand oud)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: februari 28, 2007, 16:27:26 pm »
Eindelijk weer eens een update van Mr Darcy.
Het gaat lekker.  :thumsup:
Mr Darcy en ik hebben veel geoefend, maar nu er een aantal trucjes onder de knie zijn, houden we het op "onderhoudsniveau". Mr Darcy stapt (bijna) altijd foutloos op bij het linker- en rechterpootje; Mr Darcy kan zwaaien (houdt zijn pootje niet heel hoog, maar is toch zwaaien) en Mr Darcy kan op commando een rondje draaien! :thumsup: Nou, zijn wij niet goed en hard bezig geweest? ;) Soms wil Mr Darcy nog wel even zijn eigen schema uitproberen: dan vindt hij het zo onnodig om eerst van alles te doen voordat hij een zonnepitje krijgt. Is toch ook nergens voor nodig? Hij vindt de zonnepitjes ook lekker als hij geen opdracht doet. :) En soms denkt hij met het vrouwtje mee voor haar gemak. Dan gaat Mr Darcy, als hij op het standaardje zit, snel snel linkerpootje omhoog, rechterpootje omhoog, even zwaaien, snel rondje draaien en binnen 6 seconden klaar! Kom maar op met al die pitjes! :) En als het vrouwtje zegt dat dat niet de bedoeling is, zie je Mr Darcy denken: jawel, dat was wel de bedoeling, dus ik doe het nu maar vast in 1x! :shipwrecked:

Mr Darcy heeft het ook niet altijd even makkelijk hoor.

Hieronder zie je dat Mr Darcy zijn kooi niet altijd voor zichzelf alleen heeft. Misty heeft er een mooie uitkijkplaats van gemaakt. Dan moet Mr Darcy Misty verjagen en dan pikt hij haar in de vacht. Misty kijkt verstoord op en gaat even verliggen. Vertosie, dan moet Mr Darcy verder klimmen en nog een keer pikken. Misty kijkt de kamer eens is met een blik van:wie doet dat? Mr Darcy heeft zwaar werk om Misty er af te pikken. ::) :)

Ook met Midas verloopt het niet altijd naar de wens van Mr Darcy. Hieronder zie je hoe Mr Darcy zijn takje zwaar moet bewaken, zodra Darcy zijn hielen licht, is Midas er met zijn takje vandoor!
(Wat Mr Darcy niet wil, is dat jullie weten dat Darcy zelf eigenlijk een dik takje had gekregen en dat dit dunne takje eigenlijk van Midas was. Maar Mr Darcy vindt dat hij het alleenrecht op takjes heeft en heeft de 'vergissing' van het vrouwtje zelf maar rechtgezet door eigensnavelig Midas zijn takje maar af te pikken!)

Op de foto's hieronder is het 'grotekooienschoonmaakdag'. De kooi van Mr Darcy was die dag toevallig als laatste aan de beurt en dan komen de kleine neefjes op bezoek. Mr Darcy heeft het dan erg druk, hij moet de kleine neefjes bezig houden en ook nog zien te voorkomen dat Cody stiekum zijn kooi binnenglipt. Niet dat Mr Darcy of Cody dat erg vinden, nee, want zij zijn 'dikke lievelingsneefjes', maar het vrouwtje he? Die krijgt zowat een rolberoerte als zij Cody in de kooi van Mr Darcy ziet zitten, hoewel het nog maar 1x gebeurt was!  :o :nailbiting:

En ja, dan moet je ook bij je kleine neefjes op tegenbezoek. Dat hoort zo.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: maart 07, 2007, 15:52:45 pm »
Mr Darcy is in de rui. Dat mag ook wel, per slot is hij al 7 maanden nu. Ik had alleen de rui anders verwacht. Mr Darcy verliest een aantal kleine veertjes en krijgt nu kalige plekken, vooral achter in zijn nekkie. Was ie eerst helemaal groen, nu zie je daar een fikse grijze plek. Ik had niet verwacht dat er zulke plekken zouden zijn. De agaatjes nl ruien heel weinig, af en toe een veertje, valt nauwelijks op. Het valkje, Skye, ruit explosief; bom! en ineens de hele kooi onder de veertjes! Maar Skye blijft mooi tijdens de rui, geen plekje te zien ofzo.
Nou okee, 3 soorten kromsnavels en 3 soorten van rui. :CENS ;)
Ook oefenen we regelmatig met naar buiten gaan. Eerst was het alleen in de tuin, daarna een rondje om ons blok en nu al om 3 blokjes. In onze wijk kan je lekker lopen zonder een straat over te hoeven steken. Maar vandaag kwamen we onze eerste rijdende auto tegen, het was zo'n 'werkbusje'. Ik stond met iemand te kletsen toen ie voorbij kwam rijden, ik schermde Mr Darcy en mezelf wel ietsje af. En ja hoor, daar vloog Mr Darcy van mijn hand af. Precies in de richting waar ie eventueel heen mocht fladderen, dat wel. Hij landde in het gras zo'n 2 meter verder. Eigenlijk niets aan de hand. Maar je schrikt wel een beetje. Oefenen op een stoep met een straat erlangs wordt nu toch wel wat enger. Maar voorlopig hou ik me maar aan deze 3 blokjes om, daar kan niet zo heel veel misgaan.
Ik prees me zelf wel gelukkig dat Mr Darcy niet in een sloot kon springen of 50 meter verder. ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: maart 22, 2007, 23:29:42 pm »
Het gaat goed met Mr Darcy. Hij is een lief en rustig edelmannetje. Kletst lekker veel, vooral onverstaanbaar, 1 echt woordje en een heleboel bijna-woordjes waaruit je aan de klank al kan afleiden welk woordje het moet worden. Mr Darcy speelt af en toe lekker. Wij vinden het een rustig gaaitje, niet te vergelijken met ons adhd-kippie Joda (het agaatje).
Het afgelopen weekend zijn wij een weekendje weggeweest naar Drenthe. Ontzettend lekker en we boften enorm met het weer, 2,5 dag stralend met veel zon! Een vriendin verzorgde onze beestjes en Mr Darcy hadden we meegenomen. Het was Mr Darcy's eerste weekendje weg. Mr Darcy was ontzettend lief! Een voorbeeldig gaaitje. Van een vriendin hadden wij haar hondenbench geleend om te kijken of ons dat beviel als vakantiekooi voor Darcy. Het was echt heel handig en nu willen we er zelf eentje aanschaffen.

Onderweg zat Mr Darcy in een heel klein transportkooitje. Dat paste precies tussen de jongens in op de achterbank.

Hier de hondenbench die zo prima beviel voor een paar dagen. Wel klein, maar Mr Darcy mocht er ook veel uit.

Ook hebben we lekker gewandeld en veel van het zonnetje genoten:

En Mr Darcy is nogal op het vrouwtje zoals jullie misschien wel weten. Maar als Mr Darcy op vakantie is en alles, alles is anders dan thuis; tja, dan houdt Mr Darcy toch ook wel een beetje van het baasje hoor! En dat laat ie dan merken ook, of baasje dat nou leuk vindt of niet...

Dun shirtje he Har?  :)

Gelukt! Goed en lief is ie he? :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: april 06, 2007, 00:06:40 am »
De afgelopen week hebben we weer erg om ons edelmannetje moeten lachen.
Mr Darcy zat op de bodem van de kooi en ineens zag hij een eng, groen ding achter zich. Alert sprong Mr Darcy opzij en hee, dat enge, groene ding ook! Mr Darcy wilde een stap richting dat enge, groene ding doen en hee, dat enge, groene ding bewoog ook! Toen ging Mr Darcy maar eens flink grommen en hee, dat groene ding niet! Toen durfde Mr Darcy wel in de aanval te gaan. Al rennend en rondjes draaiend ging hij er fanatiek achteraan, maar dat groene ding was ook snel. Na meer dan een kwartier had Mr Darcy hem eindelijk te pakken: hij beet en trok en......AU!!! 3 x raden wat Mr Darcy te pakken had. :)

Verder gaat Mr Darcy steeds meer brabbelen. Het woordje dat hij echt helemaal goed uitspreekt (en articuleert) is hallo, maar je herkent steeds meer klanken. Visite herkent de klanken ook, dus het zijn echt bijna woordjes: wakker worden, koppie krauw (hoewel hij dat nooit graag wil), en kiekeboe. En tot grote vreugde van de jongens kan Mr Darcy nu ook een politie-auto nadoen! En heel soms ook als antwoord! Dan vragen de jongens of ik: wat doet de politieauto dan? En Mr Darcy: daaduu daaduu. :) Goed he? :)

Tijdens het mooie weer heb ik wat foto's van Mr Darcy gemaakt. Ik kan het niet laten, Mr Darcy is nl zo mooi. Hij is zo mooi in het bos, en op zijn kooi enz enz. Dus vond ik hem nu ook heel mooi buiten in de tuin, vooral tussen de viooltjes. En ik ben echt niet bevooroordeeld hoor! :cool:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: april 26, 2007, 17:36:29 pm »
Sinds een poosje is de woordenschat van Mr Darcy uitgebreid met "miauw"! Leuk he? ;)

Nog steeds houdt Mr Darcy niet van badderen. Vooral onder de douche vindt ie niet leuk. Maar ook in de keuken met een plantenspuit behoort niet tot zijn hobbies. Ik heb al van alles geprobeerd, vernevel stand, zachte stand, wat minder zachte stand, lauw water, warm water, echt ik heb geen idee meer! ??? Nu las ik ook nog dat de fam de Moor, die toch echt veel verstand van gaaien hebben, zeiden dat elke edel van water hield, zoniet dan ligt het aan het baasje! :( (dat was erg goed voor mijn zelfvertrouwen) Ik denk dat ik ze maar eens een vraag per mail ga sturen.

Ik ben deze week begonnen om Mr Darcy te leren iets ergens in te doen. Ik heb een (aardewerken) schaaltje en een aantal gekleurde plastic doppen. De bedoeling is dat Darcy een dop in het schaaltje doet. Elke keer als het lukt krijgt hij een zonnepitje.
Het is ook de eerste keer dat we iets oefenen terwijl hij op (plat) op de tafel staat. Daar is ie niet zo dol op, daarom oefenen we gewoonlijk als hij op zijn standaardje zit.
De eerste keer had Mr Darcy geen idee wat er van hem verwacht werd. Dat is zo schetig eigenlijk, dan zit ie je maar met een scheef koppie aan te kijken, met zo'n blik: je praat wel veel, maar ik heb geen idee wat je wil. :hart:  (Ik deed het dopje tegen zijn snavel aan en af en toe pakte hij het aan en dan hield ik snel het bakje onder zijn snavel. Dus als Darcy dan los liet, dan viel het dopje in het bakje en ik maar jubelen  :) )
Gisteren, aan het einde van de oefening leek hij het ineens door te hebben. Ik heb 2 rode dopjes, 2 blauwe dopjes, 1 gele en 1 witte. De rode dopjes werden snel in het bakje gemikt. Jaah!  :thumsup: Toen keek Darcy me een tijdje aan en ja hoor toen deed hij het gele dopje. Even wachten en toen het witte dopje. Weer even wachten, toen pakte hij het blauwe dopje en mikte dat met een zwier de hele kamer door!  :o En toen het andere blauwe dopje ook!  :o Ik verzamelde alle dopjes en begon weer opnieuw. Eerst de 2 rode dopjes. Jawel, goed he? Even wachten en toen de gele en de witte. Even wachten en toen smeet hij de 2 blauwe dopjes weer rap achter elkaar de hele kamer door!  :o Is dit nou toeval? Of heb ik een edel die gewoon niet van blauwe dopjes houdt?   :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: april 29, 2007, 23:12:20 pm »
Het gaat goed met de dopjes die in een schaaltje moeten! Mr Darcy mikt ze er nu allemaal in, ook de blauwe. De volgende stap was dat Mr Darcy er iets meer moeite voor moest doen. Dus heb ik het dopje en het schaaltje wat verder uit elkaar gelgd, zodat Mr Darcy wel 2 stappen moest doen. De eerste 2 x deed hij dat prima! Maar de 3e x: Mr Darcy kijkt eens om zich heen, strekt zich vervolgens uit en laat zo het dopje in mijn hand vallen!  :) Wat een droppie he? :hart:

Toen we in het bos waren, heb ik een paar (nou ja, paar.... :cool:) foto's gemaakt, die ik jullie graag laat zien.

Mr Darcy in het Noord Hollands Duinreservaat:

Mr Darcy is net een echte roofvogel he, zo op die boomstronk.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2007, 15:03:27 pm »
Gisteren, op koninginnedag, heb ik met de kids en Har op de vrijmarkt hier in het dorp gestaan. Omdat Har al heel vroeg ging en wij wat later, ging hij tegen half 10 even naar huis. Toen Har om half 11 terug kwam, had hij tot mijn grote plezier Mr Darcy bij zich! Wij stonden vrij rustig, ahw aan een inhammetje van de grote looproute, dus kwamen er wel veel mensen langs, maar hadden we geen last van het gedrom. Har had Mr Darcy in zijn (kleine) transportkooitje mee en Darcy mocht er gelijk uit natuurlijk. Het transportkooitje hadden we in de kofferbak van de auto gezet, was ook uit de wind, (de auto stond achter ons kleedje). Maar je dacht toch niet dat Mr Darcy op zijn kooitje wilde zitten, terwijl ik om de auto heenliep? ::) Hij fladderde zo de auto uit.  :) Hij heeft vnl bij mij gezeten en ook zo lekker rustig! En mijn jas kon na afloop zo de wasmachine in...  :cool: Mr Darcy keek zijn ogen uit. En het publiek ook! Ik had mij niet zo snel gerealiseerd dat we nu een heuse publiekstrekker hadden! En wat een opmerkingen we gehoord hebben! Ik moest echt aan veel van jullie denken en aan het topic daarover. ;) Heel veel complimentjes, dat als eerste. Maar ook: ben je niet bang dat ie wegvliegt? Is ie echt? Mag ik m aaien? Zoeentje is er bij "R" de winkel uitgevlogen (nee hoor, die heeft geen edels in de winkel) Is die snavel zijn echte kleur of heb je dat voor koninginnedag gedaan?  doh
Mr Darcy is bij verschillende mensen opgestapt. Nu denkt Jelmer dat hij een goudmijntje voor de volgende koninginnedag heeft ontdekt, nl voor 50 cent Mr Darcy op je arm en een foto maken!  :)   
Van half 11 tot zo half 3 heeft Mr Darcy zich prima vermaakt met rond kijken. Toch heeft hij nauwelijks gegeten. Ik had voor ons allemaal gesneden meloen mee, dat vindt Darcy ook lekker, maar hij heeft amper 1 stukje gehad. Bij thuiskomst ging hij niet bunkeren zoals ik verwacht had. Nee, Mr Darcy ging zich uitgebreid poetsen en stortte toen in slaap! 
Ach, het is ook nog zo'n lekker dingetje he.  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: januari 11, 2009, 14:17:45 pm »
Het is lang geleden dat ik aan dit dagboekje gewerkt heb. Schandalig van mij!
Maar ik ben van plan het vanaf nu weer bij te houden. Mijn goede voornemen zeg maar!  ;)

Er is in de tussentijd heel wat verandert.
Mr Darcy is niet meer de enige edel in huis. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten hebben wij er van de zomer een prachtig edelpopje bijgekregen!
En met een edelman als Mr Darcy kon het natuurlijk niet anders dan dat het edelpopje Lizzy Bennet zou heten! :)
Er staan op het forum al wat foto's van Lizzy, dus misschien plaats ik een paar foto's dubbel, maar zo wordt het wel een mooi overzichtje.

Lizzy:

nog heel klein:

net thuis:

Op schoot is de enige plek waar het samenzijn goed gaat. Edelpopjes zijn normaal erg dominant en bitcherig, maar onze Lizzy is echt nog een lief babietje die nog helemaal niet voor zichzelf opkomt! Mr Darcy daarentegen is het tegenovergestelde van de gemiddelde edelman lijkt het wel, hij is wisselvallig en bazig! Mr Darcy heeft erg de houding van MIJNMIJNMIJN. De kooi is van hem, natuurlijk, maar de standaard is van hem, de andere standaard ook, de bank ook en zelfs de vloer is van mr Darcy! We zullen zien of dit zo blijft of dat er veranderingen zullen gaan plaatsvinden als Lizzy wat ouder en volwassen wordt!

Mr Darcy en Lizzy samen op schoot:

Mr Darcy:

Lizzy:

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Mr Darcy en Lizzy Bennet
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2009, 17:54:18 pm »
Het is lastig bijhouden als je zo'n gat hebt. Ik kan het gat nl niet zo goed dichten. ;) Maar ik pak het anders aan, ik ga gewoon nu verder zoals het hier nu is. Misschien dat ik af en toe wat vertel over eerder, maar ik ga gewoon verder in het hier en nu.

En dan nu voor jullie het verslag van een "stom idee".   ;)
Er wordt regelmatig verteld dat het zo goed is om een papegaai bezig te houden. Een van de manieren waarop zou kunnen zijn wat eten of wat lekkers te verstoppen, zodat de gaaien lekker kunnen fourageren. Je hebt er zelfs hele ingenieuze speeltjes voor waarin je nootjes kan verstoppen en dat je gaai moet leren hoe hij dat speeltje eruit kan halen.
Okee, wij zijn wat minder ingenieus (en wat goedkoper), want wij verstoppen regelmatig wat lekkers voor Mr Darcy in een leeg doosje of in een speeltje omwikkelt met wat sisal oid. Soms vindt Mr Darcy dat heel leuk en uitdagend.
Nu was het onderhand tijd dat Lizzy ook eens zo'n speeltje kreeg. Ik had een paar lege cup-a-soup doosjes bewaard, een paar idd want ik wilde hetzelfde een paar dagen achter elkaar doen voor een goed begrip en inzicht. Ik neem Lizzy bij me en laat haar het lege doosje en een amandel zien, want Lizzy is dol op amandel. Ik laat zien hoe ik de amandel in het doosje stop en het doosje dicht doe. Lizzy zit met een schuin koppie geinteresseerd toe te kijken. Ik haal als voorbeeld de amandel weer uit het doosje en wil hem er weer in doen. Maar ondertussen heeft Lizzy wel zin in die amandel gekregen. Ik geef haar dus het doosje met amandel en al. Maar Lizzy wil geen doosje, Lizzy wil een amandel! Ik laat het nog een keer zien. Maar Lizzy maakt geen aanstalten om iets met het doosje te doen. Ik zet Lizzy met doosje en al even weg en neem Darcy en maak voor hem een zelfde doosje klaar. Leuk! Mr Darcy valt er vol enthousiasme op aan. Lizzy zit naar Mr Darcy te kijken. En blijkbaar valt ineens het kwartje! Ineens heeft lizzy door dat haar amandel IN het doosje zit! Woest is ze! Woest! Ze wil haar amandel en ze wil hem wel NU! Ze gromt en snauwt en gooit met het doosje! Maar de amandel valt er niet uit. Ze kijkt naar mij en is woest! Ze grauwt en snauwt en gromt mijn richting op! Lizzy straalt helemaal uit dat ze het een belachelijk en stom idee vindt dat haar amandel is verstopt!  :)
En Lizzy is de hele dag woest gebleven! En hoe meer ik moest gniffelen, hoe woester ze werd! Uiteindelijk heeft ze het doosje te grazen genomen, niet mooi meer! Het lege doosje werd de hele dag door nog aangevallen! Woest is ze op dat doosje!
Had ze nu een slechte dag? Of niet? Dus de dag daarop kreeg Lizzy geen doosje en ze was een engeltje (behalve dan dat ze mijn knoop sloopte en aan mijn bril hing ed  ). De dag daarop kwam er weer een doosje en daar ging weer een amandel in. Lizzy zag het gebeuren en nu wist ze wat het was en wat het inhield. Ze wist nu ook dat dat het stomme idee weer was! want nu werd ze al woest terwijl ze er naar keek! Lizzy vindt dat verplicht fourageren naar een amandel STOM STOM STOM!!! Het allerstomste idee ooit!
Woest is ze! De hele dag al! :)