Auteur Topic: Ontlasting van onze edelpop.  (gelezen 2988 keer)

senna

• Gast
Re: Ontlasting van onze edelpop.
« Reactie #15 Gepost op: mei 04, 2005, 20:28:17 pm »
Dat heb ik ook al een paar keer gezegd, eric..............

Ik vind het vreemd en het baart me zorgen. Maar ik ben helaas geen arts en kan hem verder niet helpen als "huismiddeltjes" niet helpen.

Ik voed mijn baby's ook op met Nutribird. Ze doen het hier heel erg goed op en maakt samen met de trosgierst dat ze al heel snel zelf beginnen te eten. Dus eerst via de mix en later in droge vorm. Heeeel soms kan een vogel van Nutribird dunne ontlasting krijgen. De pap en de fruit maken het al dunner dan bij anderen en misschien dat zij één van de uitzonderingen is die het hebben van Nutribird. Wat je kan doen is ipv de B14 de P15 geven maar in droge vorm en niet meer door de pap. De pap en het eivoer (al dan niet met gepelde trosgierst) kan je dan geven en het even aan kijken.

Het kan zijn als ze van de pap af is dat het probleem voorbij is, maar het hoeft niet............het kan vele oorzaken hebben. Het enige is dat je dingen kan uitproberen en kijken of het werkt voor haar. Maar je moet hier ook weer heel voorzichtig mee zijn. verandering van voedsel kan ook weer diaree opwekken. Het afbouwen van de nutribird b14 kan op zich geen kwaad. Ze krijgt ook nog andere pellets.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 04, 2005, 23:48:03 pm »
Hai,

Wat me opvalt is dat steeds weer de naam nutribird voorbij komt als er iets mis is met ontlasting van onze papegaaien.
Probeer eens een ander merk, ik heb al langer een wantrouwen ten opzichte van Nutribird,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2005, 09:00:22 am »
Me too... ;)

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 05, 2005, 09:45:00 am »
Heb ik gereageerd heb ik het weer niet verzonden,  >:D

Er is niet gezegd dat Nutribird deze problemen veroorzaakt. Je kan alleen proberen dmv verandering om te kijken of het enig effect heeft. En volgens mij kan het niet door de Nutribird veroorzaakt zijn want dan had ik er ook last van moeten hebben gehad en dat is niet zo.

De verhouding Nutribird is klein. Ze krijgt in droge vorm meer pellets w.o. eco-bird en harrison. Dus ander merk proberen? Ze krijgt al 4 soorten. En geloof me eco-bird en harrison zijn ook niet zaligmakend. Dierenarts de Toren vind eco-bird niets omdat het geproduceerd wordt door een eenmansbedrijf waardoor er weinig onderzoek naar kan worden gedaan. En hij is zeker niet de enige die bedenkingen heeft. Bij Harrison ontdekken ze op langere termijn ook steeds meer zaken die niet kloppen.

Nutribird wordt ook gebruikt door NOP. En zeker niet alleen omdat ze gesponsord worden. De vogels zien er allemaal tip top uit. En zelf heb ik ook de ervaring dat mijn vogels het er goed op doen. Dunne ontlasting is anders dan stinkende diaree.

De tijd zal het leren......... ;)

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 05, 2005, 11:39:18 am »
Hai Ronald,

ik zou zeker een monster van de ontlasting bij een arts op kweek laten zetten, het heeft bij 2 van mijn gaaien waar uiterlijk alles goed mee ging aangetoond dat ze een schimmelinfektie hadden. Het is nooit verkeerd om daar zekerheid over te krijgen.

Sorry Corina,

over nutribird zullen we het denk ik niet eens worden [ hebben we ook eens een meningsverschil  ;D ], ennuh de papegaaien die niet in orde zijn bij het NOP zitten in de ziekenboeg en die krijgen wij niet te zien.Ook hierom zeg ik in dat andere topic dat pellets  niet als complete voeding gezien mag worden,

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2005, 11:56:02 am »
Oke hoe gaat dat in zijn werk dan dat opsturen? Gewoon in een envelop en hoppa in de rode bus ondere overige bestemmingen? :thumbsup:
Nee maar ff serieus. Haal ik dan iets op bij de plaatselijke dierenarts om het op te sturen naar een kliniek ofzo?
Wel eerst ff bellen met een kliniek natuurlijk. Wie raden jullie mij aan? Hooimeijer, Verstappen, Anton Beijer? Zeg het maar.

Groetjes, Ronald.

senna

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2005, 22:58:28 pm »
Hahahahaha Frank,

Over één ding zijn we het zo en zo eens. Géén 100 % zaden of 100 % pellets, en dat is denk ik het belangrijkst. Enne.....ook Walsrode en Loro parc zitten op de Nutribird :) Ik vind géén van alle merken zaligmakend. Vandaar dat wij gewoon allerlei soorten geven.

Ronald,
Kijk gewoon welke arts voor jou dichtbij zit en in het topic over dierenartsen staan ook stukjes over dierenartsen. De ervaring van de mensen hier. Ik ben toch blij dat je het overweegt............

gr corina