Ik dacht zal me inmengen of niet

Volgens mij zijn de meeste reacties op Hooimeijer even ongenuanceerd als hij zelf is.
"Jij ben of met ons of tegen ons"
Inclusief mijzelf, maar dat komt later.
Of hij duur is of niet - is een persoonlijke opvatting. Professionele hulp kost geld.
Bij alle goede raad als je een papegaai wilt aanschaffen staat er: let op, papegaai maakt rotzooi,
papegaai maakt lawaai, papegaai kan hard bijten en papegaai kost hoop geld en niet alleen aanschaf maar vooral onderhoud -
voer, speeltjes, dierenarts. Ik denk het echt niet dat ik het hier het beste heb, maar ik wist waar ik aan begon
en ik heb het er voor over (desnoods gaat het ten koste van andere uitgaven) - als het nodig is.
Ik weet alles over consulten (2 stuks) en ik moet zeggen - ik heb er niks aan gehad. 5 stappen plan is niks anders dan primitieve
psychologie, zo voed je kinderen op, honden, paarden. Goed idee, maar ik wist er al alles van en meer
(een leek was ik zeker niet).
Mijn vogel was tegen mijn wil gekortwiekt door Hooimeijer. Mijn watje Aphyna, die al o! zo onzeker was raakte helemaal van slag.
Is het één van de oorzaaken waarom ze zo intensief ging plukken? Weet ik niet. Ik heb er nog steeds erg spijt van dat het gebeurde.
Ik kreeg dus een standaard praatje voor mensen die erg weinig van papegaaien weten (die ik ook tijdens zijn lezingen
al heb gehoord) terwijl ik voor een individueel geval - mijn vogel - met haar eigen geschiedenis en zo kwam. Aphyna kon al
puzzels voor 2-3 jaar oude kinderen oplossen en ik moest luisteren hoe je leert opstappen

(ze stapte al 3 jaar zonder enig aarzelen op)
en ik kon er geen woord tussen krijgen.
Erg jammer, zo een aanpak. Ben ik boos op hem, JA, voor zijn ongenuanceerheid en opervlakkige
aanpak.
Omdat ik mijn vogels weiger te kortwieken mag ik ook niet aan GRATIS

wandelingen mee doen.
Mis ik het?
(Ik heb ook overigens niks tegen kortwieken - maar het moet
individueel bekeken worden,
en dan kijken naar een specifieke eigenaar
en naar een specifieke vogel. Wel is het zo dat als mensen vogel vliegend laten ze goed moeten weten waaraan ze
beginnen, en dat weet ik heel goed).
MAAR.... Ik vind wel dat Hooimeijer erg belangrijke maatschappelijke functie heeft. Zijn fanatieke inzet tegen wildvang,
verkoop van baby-papegaaien en opleiding van mensen die een papegaai aanschaffen zonder te weten waaraan ze begonnen zijn.
Mijn respect voor zijn inzet voor zoals hij dat zelf zegt "welzijn voor papegaaien"

.
En wat en waaraan hij verdient en wat en waaraan hij dat uitgeeft weet ik niet, zoals meeste van jullie aanvallers volgens mij.
PS
Hij is trouwens geen doctor "Dr", maar doctorandus = Drs