Die Johnny. Ik zie jou ook wel eindigen met een hele kamer vol kromsnaveltjes!

Spannend hoor. Heb je alles al? Nieuwe kooi, speeltjes, voer enzo?
Echt leuk die voorbereidingen! 
Ja is echt leuk de voorbereiding!

Ja de kooi hebben we al. Sterker nog, hij ligt al een paar maandjes op zolder te wachten.

Ik heb nu een aantal speeltjes gekocht en daar komen we de eerste weken wel mee door. Een groot geval met veel houten blokken en touwknopen, een acryl speeltje met verschuifbare plaatjes, een speeltje om aan de zijkant van de kooi te bevestigen met kegeltjes. Een plastic sleutelbos en een balletje met een belletje erin. En ik heb een aantal grote houten kralen die ik aan sisaltouw ga rijgen.
Er zitten 3 stokken in de kooi, waaronder 2 voor de voerbakjes. Ik heb gisteren een slijtstok gekregen en dan wil ik ook nog een zittouw. Dat zijn dus 5 stokken/touwen. En zo'n dubbel hangring. Dat moet voldoende zijn voorlopig dacht ik. En als hij knagen leuk vindt, doen we nog een wilgentak in de kooi. maar ik ga eerst kijken hoe alles er ingericht uitziet. Want ik ben een beetje bang dat als ik niet oppas de kooi zo vol hangt dat het edelmannetje er niet meer bij kan.

Er zijn ook zoveel leuke spulletjes, moet nu eerst maar eens wachten wat mijn edelmannetje leuk gaat vinden.
De klimboom willen we zelf maken, van bezemsteel en wilgentakken. Daar willen we komende week mee beginnen.
Dan wil ik ook nog graag een tafelstandaard.
Het voer ga ik volgende week bestellen. Maar Rob zo horende krijg ik voor de eerste tijd voldoende mee.
Waar ik ook komende week mee wil beginnen is meubels schuiven. Tot manliefs grote schrik moet de boekenkast verplaatst worden

Ik kijk nu overal in kooien en winkels en bij babyspeelgoed, want ja nu mag ik he?

Wat wel een beetje jammer is dat er in mijn omgeving weinig echte vogelliefhebbers zijn. Dus mijn enthousiasme is moeilijk te delen. Maar dat doe ik dan wel hier.