Auteur Topic: Pinkey gat, ze is gevallen. Dierenarts?  (gelezen 5137 keer)

Cosch

• Gast
Re: Pinkey gat, ze is gevallen. Dierenarts?
« Reactie #15 Gepost op: november 03, 2006, 20:34:12 pm »
Ik doe het ongeveer 1x in de maand! En als er dan iets geks is, kan ik altijd nog vaker doen. Maar het is inderdaad heel belangrijk. Goed dat je het doet, want dan kun je ook zien of ze allemaal wel genoeg eten binnen krijgen enzo en of er wat is.  :thumsup:

russelltje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 04, 2006, 00:22:34 am »
Als je in gedachte houd dat vogels niet laten merken dat ze ziek zijn totdat het zo erg is, dat ze niet meer kunnen, is het niet zo raar dat veel mensen (te) bezorgd zijn.

Je weet namelijk niet of er echt wat is. Daarom is elk afwijkend gedrag belangrijk om te zien. Zodat je eventueel snel kunt ingrijpen, mocht er wat zijn. (je kunt het wel aan het gewicht zien)
Dus beter een bezoek te veel, dan te laat!

Aan het gewicht zal je idd kunnen afleiden of het goed of slecht gaat, maar dit is een indicatie die je dus alleen op een langere termijn kunt waarnemen ;)

Zoals ik al zei, goed blijven observeren. Een zieke vogel zal heus niet "schijnheilig" leuk doen (fluiten/praten/spelen) terwijl hij ziek is ;) toch?

Als je een dier aanschaft weet je dat het duur kan worden, Daar moet je rekening mee houden.
Ik bel altijd gewoon even de va gewoon voor je eigen gemoeds rust.

Blijven opserveren is ook niet altijd een optie.
Lees genoeg verhalen waar de papegaai zich gewoon gedraagt e toch ernstig ziek is of zelfs plotseling overleid aan een ziekte.

Maar idd soms met het vallen zijn ze even van het padje meestal draaien ze weer vlug bij

Ik zeg ook niet dat je moet besparen door niet naar een DA of VA te gaan, maar ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt met onze dieren dat het "probleem" de volgende dag(/week) alweer weg is.

Maar gelukkig is het met een sisser afgelopen  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 04, 2006, 07:49:21 am »
Een zieke vogel zal heus niet "schijnheilig" leuk doen (fluiten/praten/spelen) terwijl hij ziek is ;) toch?

Ja zeker wel.

Vogels zijn prooidieren. Zodra ze laten merken dat ze zwak zijn, zijn ze ten doden opgeschreven. Dus een vogel zal inderdaad schijnheilig leuk doen totdat hij niet meer kan. En dan is hij goed ziek. Dus als je goed op je vogel let, hem weegt enzo (en daar je conclusie uit trek) dan zou je misschien wat stappen eerder zijn.

Gr Corina

Dorian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 04, 2006, 18:43:28 pm »
Pink wordt sowieso altijd gewogen. En daarnaast ken ik haar goed. Het is mijn werk om altijd te observeren en afwijkend gedrag, hoe minimaal ook, op te merken.
Dat gebeurt bij Pinkebeest dus automatisch ook.
Maar ze zit prima in haar vel, zo lijkt het in ieder geval wel. Niks anders meer dan normaal.

En ondertussen is het gewoon een geweldig beest geworden. Ze is zo leuk...
Maar het wondje viel mee. Ik heb vanmorgen met haar gedouched en het viel echt reuze mee. Ik heb gezocht naar het wondje, en gevonden.
Het is dus echt maar een minischrammetje. Echt niet meer dan dat.
Ze beweegt goed, eet goed, speelt veel en zit weer normaal op haar pootjes.
En ze springt weer vol overgave overal vanaf. Alleen nu om aandacht te trekken. Haha. Hopen dat het niet nog een wondje oplevert en verder gewoon negeren. Hihi. Stomme doos is het ook.

DIkke knuf.