Auteur Topic: Gaat de gaai steeds mee?  (gelezen 2781 keer)

Valkje

• Gast
Re: Gaat de gaai steeds mee?
« Reactie #30 Gepost op: november 17, 2006, 15:32:27 pm »
kan je het niet voorstellen valkje dat het ook leuk is voor de dieren om mee te gaan ?
Dat kan ik me wel voorstellen hoor maar ik denk dat het voor de vogel zelf niet uit maakt waar die is zolang die maar bij zijn baasje is. Hoe meer tijd samen hoe beter.
Chico hadden we dit jaar eigenlijk niet willen laten knippen maar omdat ze telkens naar de vensterbank vloog en de hordeur om bij ons te willen zijn hebben we ze toch weer wel laten knippen.
Maar verder zou ik een vogel niet gauw ergens mee naar toe nemen, ik zou niet eens weten waar naar toe? Ik neem mijn hond ook niet overal mee naar toe. En bij mensen en vrienden thuis zou ik ook niet doen, die zullen daar ook niet zo van gediend zijn, lekker die poep op de grond/bank. En met boodschappen doen ook niet, lijkt me ook niet zo goed die wisselende temperaturen van buiten naar binnen.
Ik heb wel eens mensen gehad die om een valkje kwamen en hun vogels mee hadden genomen, nou dat was een ramp. Die vogels kenden de kamer hier natuurlijk niet dus die vlogen overal tegenaan, een hoop stress voor hun maar ook voor mijn vogels, nooit meer dus.

wat ik je ook nog wou meegeven is het volgende,als je buiten wil met je nieuw grijsje,vrij en niet in de kooi laat hem aub wieken ,nu heb je verdriet gehad door het overlijden van je chico,stel je voor de pijn als je vogel wegvliegt,omdat hij niet is gewiekt en je altijd zal wachten op zijn terugkeer en je nooit zal weten hoe het hem/haar vergaan is,(lees topic,er was eens...in praathuis)
dat ,valkje ,is een pijn dat ik niemand toewens,die onwetendheid
Helaas weet ik al wat dat is, ik ben 3 keer een valkje kwijt geraakt wat weg was gevlogen en een jong grasje, alle keren door onoplettendheid, maar wel verschillende situaties. En toen Chico weg was gevlogen hadden we het geluk dat we ze een straat verder op een garage hoorde omdat daar honden aan het blaffen waren anders waren we ze toen al kwijt geweest...
Dus ongeknipt zou ik ze zowieso nooit mee naar buiten nemen hoor. Maar wieken alleen is dus geen garantie. En omdat Chico 's winters natuurlijk wel mocht vliegen had ze natuurlijk ook een goede conditie en spierkracht in haar vleugels. Maar dat vind ik zelf alleen maar goed eigenlijk. Een vogel heeft toch niet voor niets vleugels dus ik vind het eigenlijk wel gezond als ze kunnen vliegen.
Maar goed, met een jong gaaitje zou het met wieken en een tuigje misschien wel kunnen/aan te leren zijn. Ik weet het nog niet.

russelltje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 17, 2006, 18:34:19 pm »
Vergeet niet dat vogels zonlicht nodig hebben voor de aanmaak van vitamine D, vogels die weinig tot niet buiten komen hebben meestal een dof/matte verendek.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: november 17, 2006, 18:54:14 pm »

Waarom doen jullie dit wel? ???

Sjakko heeft genoten deze zomer, gewwon omdat ze mee kon de honden uitlaten, mee kon op de fiets, mee kon naar het weiland!  :thumsup:Daarom doe ik het wel!

Loesje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: november 17, 2006, 19:23:30 pm »
Wij hebben een bos naast de deur en Emma vindt het heerlijk om lekker mee het bos in te gaan, en inderdaad gaaitjes hebben zonlicht nodig.