Auteur Topic: naar buiten  (gelezen 14052 keer)

Jarie

• Gast
Re: naar buiten
« Reactie #105 Gepost op: september 26, 2006, 15:15:57 pm »
daar wil ik dan wel een jong van hebben
word ik suikernonkel of zoiets  :)
is dat niet een ,sugar daddy,,? cheesy3 cheesy3

Africangrey

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: december 21, 2006, 23:56:58 pm »
Hoi, heb deze even naar boven gehaald.
Weet niet of of ik het goeie topic heb, maar ik vraag me het volgende af:
Jamie is altijd gekortwiekt geweest en ging altijd tot eind november wel mee naar buiten. Dat vond hij geweldig. lekker op de klimboom in de tuin, superleuk :thumsup:
Maar nu zijn zijn veren ineens erg snel aangegroeid en hij vliegt! Weliswaar nog niet zoals het zou moeten (hij weet nog niet goed waar te landen :)) , maar toch.
Nou heb ik het idee opgevat het zo maar te laten deze winter en in het voorjaar hem opnieuw te laten kortwieken. Het is toch te koud buiten en ik denk dat hij het vliegen in huis erg leuk vindt!
Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die het op deze manier doen en wat zijn jullie ervaringen?

Tommy

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: december 22, 2006, 01:08:45 am »
Het is niet te koud buiten voor ze hoor, maar ik heb mijn vogels de laatste tijd ook niet meer gewiekt en ook die beginnen door huis te vliegen. Ik twijfel dus ook :) Ik laat t mooi zo , en als ik ineens van mening verander.... omdat t me niet bevalt, of omdat ik ze toch mee naar buiten wil nemen is t zo weer bijgeknipt ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: december 22, 2006, 06:57:33 am »
Ik heb het ook even zo gelaten. Ook omdat er ineens zo veel groeide. Coco kon ook weer vliegen, maar nog niet zo goed en ver, dus hij knalde weer overal tegenaan. Dus ik heb het een paar weken geleden weer afgeknipt!
Was een aardig experimentje om te zien dat meneer met 2 slagpennen per vleugel, in een rechte lijn kan vliegen. Dus ik weet gewoon dat ik niet naar buiten kan met een lange pen!  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #109 Gepost op: december 22, 2006, 13:41:49 pm »
hier groeien flip zijn veren ook goed aan,hij vliegt al terug een paar meter,nog maar alleen neerwaarts maar toch hé

kheb ze vandaag nog wel een half uurtje buiten gelaten onder het afdak dat is rondom afgemaakt met plastic ,het was er 11 graden in het zonneke,dus daar konden ze dan ook weer ff tegen
marc zegt van flipke niet meer te wieken voor het pasen is,omdat dan het campingseizoen begint,maar ik weet niet of ik zo lang wachten zal,indie hij in huis de 10 meter gaat overschrijden ,laat ik hem toch bijwieken
dan heb ik een excuus om te gaan naar de VA om veertjes uit te trekken om te laten sexen maar dat vertel ik lekker niet(op voorhand)  :)
wat tuur betreft ,die mag nooit meer zo kort worden gewiekt zoals we nu hebben moeten doen om alles wat te herstellen ,want die weegt te zwaar en heeft meer vleugel nodig om zijn val te breken