Auteur Topic: naar buiten  (gelezen 14076 keer)

schoots

• Gast
naar buiten
« Gepost op: maart 20, 2006, 15:16:32 pm »
Het wordt weer lente en zomer, dus wil ik graag naar buiten. Maar, hoe doe ik dat met Nelson? Hij is eigenlijk de hele winter heel vaak uit de kooi; tussen de middag een uur, en 's middags ongeveer twee tot drie uur; 's'avonds na het eten nog ongeveer een half uur, dan gaat ie slapen. Nu wil ik hem 's middags als ik zelf buiten ben ook buiten hebben, maar dan in zijn kooi, omdat hij niet gewiekt is. Ik ben echter bang, dat hij dit niet accepteert en gaat graven om eruit te mogen. Maar ik wil ook niet verplicht naar binnen, omdat de vogel uit de kooi moet!
Hoe doen anderen dit, graag jullie advies. :elvis:

Cosch

• Gast
Re: naar buiten
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2006, 15:30:47 pm »
Lekker kortwieken!  ;)
Heeft hij veel meer plezier van. En jij ook!

En als je hem met kooi en al naar buiten doe, dan kan hij er toch niet uit? En als je geen aandacht aan het graven geeft, houd dat vanzelf op!

Gr Corina

schoots

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2006, 16:15:36 pm »
Eigenlijk vind ik het zielig om hem te kortwieken, er word hem dan wel iets unieks ontnomen, nl. het lekker rondvliegen, hoe zal hij dat dan wel niet vinden? Of alleen in de lente en zomer kortwieken en daarna lekker aan laten groeien zodat hij in de herfst en winter binnen weer lekker kan vliegen?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2006, 16:19:24 pm »
Dat is een goeie oplossing  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2006, 16:24:04 pm »
Dat zou je kunnen doen, ja. Dat is beter dan gewoon binnen laten zitten. Maar als ik naar mn eigen grijsje kijk, zou hij denk ik niet meer weten waar hij aan toe is. En zou hij er alleen maar vervelend van worden.

Kortwieken is trouwens niet zielig. In de zomer zul jij ook wel deuren openzetten toch? Dan zal hij ook altijd in de kooi moeten blijven omdat hij anders weg kan vliegen. En als het zonnetje schijnt (wat trouwens heel gezond voor hem is) moet hij ook binnen zitten.

Als hij gekortwiekt is, kan hij overal mee naar toe. Gezellig met jullie buiten in de tuin zitten. In een boompje klimmen, scharrelen in het gras, bos wandeling maken. Reken er maar op dat ze dat leuk vinden! Dan horen ze er echt bij!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2006, 16:30:48 pm »
Dat zou je kunnen doen, ja. Dat is beter dan gewoon binnen laten zitten. Maar als ik naar mn eigen grijsje kijk, zou hij denk ik niet meer weten waar hij aan toe is. En zou hij er alleen maar vervelend van worden.
Gr Corina

:elvis: Daar heb nog niet over nagedacht,want dat wilde ik eigenlijk hier ook gaan doen volgende winter.Is dat zo met de jouwe of ken je er meer die er last van hebben.

Gr,Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2006, 16:35:50 pm »
Nee ken er niet meer. Maar Coco had laatst in een keer 4 veren die doorgroeide aan een vleugel en 2 aan de andere. Hij kon weer vliegen. Onbedoeld. Hij heeft het zelfs na die 2 weekjes dat hij kon vliegen er 'moeilijk' mee gehad, toen ik het er weer afknipte. Dus zichzelf weer laten vallen omdat hij dacht dat hij nog kon vliegen enzo! Dus dat wil ik hem niet te vaak aan doen.

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2006, 16:37:05 pm »
En trouwens, in de winter kunnen ze ook mee naar buiten he! Niet te lang maar het kan wel! Dus in principe heeft hij het hele jaar er profijt van!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2006, 16:38:46 pm »
Sjakko en Orrie hebben vanmiddag anderhalf uur in de boom gezeten!! Héérlijk voor ze!! :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2006, 16:41:17 pm »
Nee oké dat snap ik Corina.
Waarom ik het met Flurry wil doen is omdat hij als hij nu zou springen
recht naar beneden valt,dus ik dacht dat het goed voor hem zou zijn
als hij een poosje een beetje kon vliegen om wat sterker te worden ofzo.
Dit is alleen een gevoel hoor  :-[ niet dat ik weet of het ook echt helpt.

De aratinga's zijn een stuk lichter dus dat gaat goed,die worden alleen wat
dominanter als ik niet wiek,maar goed,dan is het zo weer geknipt  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2006, 16:47:34 pm »
Ik zou het gewoon proberen! Je merkt vanzelf wat voor een impact dat heeft op hem, of niet!
Vind het op zich wel een hele goede reden om de vleugels heel te laten voor een poosje. Spieren ontwikkelen.
Ik zou het proberen!  :thumsup:

(is tie niet te kort gewiekt? omdat hij recht naar beneden valt)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2006, 16:48:35 pm »
En trouwens, in de winter kunnen ze ook mee naar buiten he! Niet te lang maar het kan wel! Dus in principe heeft hij het hele jaar er profijt van!

Ja ik ben met Flurry aan het wennen  :) niet langer dan vijf minuutjes in de zon  ;)
Van de va mag ie met mooi weer naar buiten alleen ben ik bang voor wind enzo
vooral in zijn situatie.

TWEETY

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2006, 08:10:35 am »
dag liefhebbers!

ik zou ook met tweety nu al naar buiten willen als het mooi weer is maar bij ons is er een ophokplicht voor pluimvee en ze hebben ons hier goed de schrik op het lijf gejaagd. ???

weet iemand hoe dat nu zit met vogelgriep voor papegaaien? :CENS
ik woon in belgie

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: maart 21, 2006, 08:20:15 am »
hoi tweety,
naar het schijnt zijn onze gaaien imuun voor de vogelgriep,dus in principe kan hij rustig mee naar buiten
doe ik met flipke ook,alleen heb ik het problleem dat flip zo blijft bibberen en beven als hij buiten komt
van de kou ?? van de opwinding ?? kweet het nie
eens terug binnen, bibberen gedaan,ksnap er nix van
corina zei dat hij op die 2 minuten onmogelijk kou kon hebben en toch bibbert hij zich uit zen pluimen  :( ???

TWEETY

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2006, 08:24:25 am »
gewoon bang of opwinding misschien?

de grote boze buitenwereld voor zo een klein diertje...
je zou voor minder gaan beven ;) ;)