Ik zou ze niet terug in de kooi zetten, agaatjes ( zeker popjes ) zijn gek op hun kooi en zullen terugzetten in de kooi niet als straf ervaren.

Ikzelf heb bijv. bijtgrage kip Blue, die na elk nestje die ze gehad heeft, weer een bijtpoging gaat ondernemen

Zodra ze bijt, zeg ik helemaal niks ( negeren! ) ik pak haar op en zet haar op de gang,( in mijn vorige huis zelfs in de wc met deksel omlaag ) ik draai me om en loop weg.
Zo kan ze niet gaan spelen, of terug naar haar kooi, ze kan dan eigelijk helemaal niks doen,
dat vinden ze niet leuk en hiermee geef je ook een heel duidelijk signaal af dat ze alles mogen, behalve bijten!
Na een klein minuutje ga ik terug en haal ik haar weer op, superenthousiast pratend tegen haar,
ik laat merken dat ik blij ben dat ze weer mee kan, want belonen kun je ( naast eten ) ook met een vrolijke stem en belonen is heel belangrijk!
Ze mag dan weer bij me zitten, alle aandacht enz... bijt ze weer...dan herhaal ik het gewoon weer.
Bij Blue ben ik nu zo ver dat het vaak 1 keer nodig is en ze het weer weet, maar in het begin bleef ik heen en weer lopen

Maar, de aanhouder wint, consequent zijn is het belangrijkste!