Dat kan ook je keuze zijn ja. Maar dan is het afwachten...je kunt wel denken dat jij hem wel even kunt opvoeden...maar de natuur van een dier verander je niet. Ze kunnen zo agresief worden dat ze van t 1e op het andere moment hun partner vermoorden. Waarom denken mensen dan dat deze agressie zich nooit op de mens zal richten?

En dat dit met opvoeden af te leren is? Aan gedrag kun je in mijn ogen heeeel veel doen...als het dier daar geschikt voor is. En dat is niet iedere kaketoe, daar zijn ze ook niet minder om vind ik hoor

...het hoort bij dat dier en laat dat dan in zn waarde. Echt, ik vind het zonde dat deze dieren nog als jong verkocht worden...zo vaak eindigt het verkeerd. De vogels die er al zijn verdienen een goed huis, maar ik vind het jammer dat kwekers ze nog aanbieden als huisdier

. Een beetje als met pitbulls en argentijnse doggen enzo...leuk hoor en ja, soms gaat het ook goed en ja, ze zijn ook lief en hebben recht op liefde, maar ze hebben weldegelijk een andere aanleg dan bv een labrador. En nee, dat zit niet altijd in opvoeding.

Mn stiefzus had bv een argentijn...mooi lief dier, goed opgevoed en hun mening was dat je als baas bepaalde hoe zo"n hond is...tot hij van t 1e op t andere moment zich in haar arm omhoog vrat

:'( En dan blijft het een argentijn, die niet loslaat! Omdat dat erin zit, naast zn lieve karakter was hij blijkbaar toch ook zo. Nou zijn die honden natuurlijk gewoon verpest door foktoestanden door de mens...maar karakteraanleg verander je dus niet altijd

Hoewel t soms natuurlijk ook wel goedgaat

Veel mensen denken dat hun kaketoe zo lief is en dat het wel kan...maar ik denk dat je niks hebt aan de mening van mensen met een niet volwassen kaketoe. Laat de tijd eerst maar bewijzen dat ze gelijk hebben

Er zijn immers heel veel mensen geweest die dat dachten en na jaren toch tot de conclusie kwamen dat ze het niet bij het rechte eind hadden en eindigen met een plukkende too of een schreeuwende of ongelukkige vogel en zelfs soms met afgebeten vingers.
Die molukken waar je het over hebt? Waarom is die niet geschikt? Heeft hij gedrags problemen? En hoe oud is hij ?

Ik vind de prijs wel wat absurd, maar voor dat geld raakt die man hem toch niet kwijt hoor

Dus als jij verlieft op hem bent....dan kan er vast iets aan die prijs gedaan worden. Misschien weet je juist bij deze hoe hij is op volwassen leeftijd?

Maar ja, je moet de beslissing natuurlijk helemaal zelf maken. Ik wil je ook beslist mijn mening niet opdringen hoor...begrijp dat goed

maar mss hoef je bij deze geen troep te ruimen kwa opvoeding? Als je een jong neemt...kun je net zo goed je eigen shit moeten oplossen na 5 jaar

Of eigen shit? nee, misschien zeg ik dat verkeerd?...misschien meer worstelen met hoe en wat het dier gewoon van nature is.
Ben je trouwens niet bang dat een kaketoe ten koste gaat van je andere gaaitjes? De kans is ERG groot dat de kaketoe de nummer 1 wil of zelfs moet zijn. Verder moet je je denk ik afvragen of je leven er geschikt voor is...is je woning geschikt kwa buren ed? Gaat er nog veel veranderen? (bv of je nog kinderen wilt of veel gaat werken etc etc ) En waarom wil je zo'n kaketoe? omhoe hij eruit ziet? of om het karakter...want bij dat karakter horen nou 1 maal dingen die niet makkelijk zijn. Hoe ze eruit zien...geweldig natuurlijk! :thumbsup:

Ja hoor, ze stelen ook mijn hart als ik ze zie

En misschien juist daarom...wil ik er geen

(behalve als hij een goed huis zoekt en kans loopt constant verkeerd terecht te komen...maar dan nog

)
Gatver...wat ben ik deprimerend he Aaran?

Ik hoop echt dat je dit niet als "tegen" opvat. Het is mijn mening, gebasseerd op wat ik gelezen en gehoord heb en ik ben echt niet te beroerd die mening bij te stellen als het anders blijkt te zijn. En ga je voor een jonge kaketoe, dan wens ik jullie ook het allerbeste en hoop ook heel erg dat het jullie lukt!

Ik ben er wel van overtuigd dat jij goed nadenkt en je er ook in verdiept. Verder heb je ervaring, dus dat is toch echt wel anders dan mensen die onbezonnen vallen voor de schoonheid en knuffelbaarheid van een jonge kaketoe

:thumbsup: