Auteur Topic: wat een schok!  (gelezen 8597 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: wat een schok!
« Reactie #15 Gepost op: november 09, 2005, 12:47:10 pm »
Ja, dat was ook in Alkmaar. (Dat is nl niet zo heel ver hier vandaan) Ik ben er bijna zeker van dat het dezelfde advertentei betreft!
Bij onze Joda is de geboortedatum een beetje onzeker (in een woonkamer geboren, moedervogel doodgegaan, mensen wisten niets met babies te doen dan afwachten, toen door een valkjeskweker gered en toen wij...). De jongen dacht 4a5 weken, ik denk 5a6 weken. Maar wat ik hiermee zeggen wil: wij moesten ook kijken en observeren hoe het ging. Na een paar dagen at Joda al gierst, maar ik bleef gewoon pap voeren. Na een paar dagen gaf ik ook eivoer en parkietenzaadjes, dat at ze ook en ik bleef gewoon 3x per dag pap geven. Joda ging gewoon uitzichzelf minder pap eten. Toen bouwde ik 1 voeding af, na een week nog 1 enz. Maar toen ze nog 1 papvoeding kreeg, nam ik de gierst weg.
Ik denk dat jij het ook maar zo moet proberen.
Sterkte!

angelique_23

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 09, 2005, 13:01:10 pm »
Bedankt voor het advies..
 ;)  :-*

Ik denk idd dat ik 3 keer per dag kleine beetjes pap geef, en ik geef gierst en de zaadjes naast hem..

Ik heb voor de zekerheid, aangezien het best een stuntpilootje is hem in een grote cavia bak gezet... Mijn gevoel zegt me dat hij ook in z'n kooi aan het stunten was en gevallen is van z'n stokje, wel niet zo hoog maar toch..  :CENS En dan kan ik gelijk goed hem in de gaten houden met het eten betreft... En hij heeft een warme kruik, want het het is best een kouwkleuntje (lijkt mij wel  :) )

Vanacht heeft hij naast m'n bed gestaan kon ik hem goed in de gaten houden.. (ben nu een soort van sombie)  

Ik had al een raar gevoel toen ik daar was..  :CENS In z'n voliere bij de aga's zat een kaalgeplukte valkparkiet (zielig  :( ) toen ik zei dat hij hem appart moets zetten zei hij waarom??
Ook zaten er kaalgeplukte aga's tja was best een zielig gezicht..  :o :( :cry: Dus ik ben denk ik toch voorgelogen..  :CENS sommige mensen  :angry:

Arme Sqeeky..

Maar gelukkig is hij ernog pfff we gaan gewoon ons best doen.. nogmaals bedankt voor het advies...  :-*

Kimz

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 09, 2005, 13:04:54 pm »
ik vind het maar niks ik zou zoiets alleen doen bij mensendie ik echt vertrouw
ik heb bij kimdat wel gedaan maar die vertrouwd mij en ik haar en met alle vogeltjes is het goed gekomen

gr kelly

Ja, haha weet je nog met bubbels :)

En angelique, veel succes met hem!

jeske5

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 09, 2005, 16:44:06 pm »

Ik had al een raar gevoel toen ik daar was..  :CENS In z'n voliere bij de aga's zat een kaalgeplukte valkparkiet (zielig  :( ) toen ik zei dat hij hem appart moets zetten zei hij waarom??
Ook zaten er kaalgeplukte aga's tja was best een zielig gezicht..  :o :( :cry: Dus ik ben denk ik toch voorgelogen..  :CENS sommige mensen  :angry:

Arme Sqeeky..

Maar gelukkig is hij ernog pfff we gaan gewoon ons best doen.. nogmaals bedankt voor het advies...  :-*

Waarom heb je hem dan toch genomen? Als je er geen goed gevoel bij had?

angelique_23

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 09, 2005, 17:07:31 pm »
Citaat
Waarom heb je hem dan toch genomen? Als je er geen goed gevoel bij had?

Toen ik hem zag was ik gelijk verliefd...  :hart: en tja dat beessie ken er ook niets aan doen.. En toen ik Sqeeky zag was het ook niet zo dat hij er slecht uitzag ofzo hij was heel druk en zat mooi in de veertjes enz.. dus tja..  Ik gaf hem het geld en wilde weg gaan... toen zei ik (schoot me ineens te binnen)  dat ik de ouders wel even wilde zien... (het was al laat en ik was moe van de reis, dus... en die man wilde ons ook weer graag snel weg hebben... kregen niet eens wat te drinken.. na de reis...  ::)  Toen zag ik pas de voliere... tja ...

Maar nogmaals ik was al te verliefd..  :hart: :-[

Ik praat niets goed, ik heb zelf gekozen voor Sqeeky en ben nog steeds heel blij met hem... of het nou wel of niet deels mijn schuld is / was... we hebben hem nu en daar zijn we ziels gelukkig mee... en tja alle zorgen, maarkt niet uit we hebben dat er graag voor over.. als hij maar groot en sterk en gezond word.. voor Sqeeky dan...  ;)

Gr Angelique

angelique_23

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 09, 2005, 17:17:35 pm »
Citaat
Tja Angelique, ik zou in jouw situatie waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.
Gr. Wilma

Bedankt...  :-[ Ik begon al te twijfelen .... hij is zo lief hij ligt nu weer met z'n kopje in z'n nekje te slapen hihi..  :hart:

angelique_23

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 09, 2005, 17:23:11 pm »
  :-[ :-*  ;)

jeske5

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 09, 2005, 17:24:50 pm »
ik bedoel het niet verkeerd hoor, ik snap het ook echt wel. zou me denk ik ook zo gevoeld hebben.
Ik bedoel het meer als waarschuwing denk ik, voor wie ook in zo'n situatie komt te zitten. Ik snap heel goed dat jullie blij zijn met sqeeky, maar ik vind dat het uiteindelijk toch beter is als niemand meer een vogel (of wat voor dier dan ook) zou kopen bij kwekers/fokkers die er niet goed voor zijn. Dan stoppen ze vanzelf met kweken/fokken. maar ja, dat is waarschijnlijk niet haalbaar.

angelique_23

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 09, 2005, 17:31:44 pm »
Citaat
ik bedoel het niet verkeerd hoor, ik snap het ook echt wel. zou me denk ik ook zo gevoeld hebben.
Ik bedoel het meer als waarschuwing denk ik, voor wie ook in zo'n situatie komt te zitten. Ik snap heel goed dat jullie blij zijn met sqeeky, maar ik vind dat het uiteindelijk toch beter is als niemand meer een vogel (of wat voor dier dan ook) zou kopen bij kwekers/fokkers die er niet goed voor zijn. Dan stoppen ze vanzelf met kweken/fokken. maar ja, dat is waarschijnlijk niet haalbaar.

Ik steun je mening helemaal, maar vaak komen ze zo over dat het een goed persoon is enz... en dan kom je thuis en dan begint de ellende... zo ook met mijn boomerhondje Tommie.. die had dus kennelhoest oormijt... enz.. en wat bleek hij was dus 6 weekjes..  :o stond met kleine letters in z'n paspoort..

En de ouders waren niet aanwezig nu weten we waarom..   :angry: Maar maar dat neemt niet weg dat het diertje geen schat is..  ;)

Vaak zijn de mensen die echt hart voor dieren hebben de dup
« Laatst bewerkt op: november 09, 2005, 17:33:26 pm door angelique_23 »

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 09, 2005, 20:00:44 pm »
Citaat
In z'n voliere bij de aga's zat een kaalgeplukte valkparkiet (zielig   ) toen ik zei dat hij hem appart moets zetten zei hij waarom??
Ook zaten er kaalgeplukte aga's tja was best een zielig gezicht..   
Ja en? Dacht je dat die man dat had gedaan? ::) of dat het direct over zou gaan als ze uit de groep zijn? ??? Ik krijg hier ERG t idee dat je deze man van alles verwijt en kwalijk neemt, terwijl hij misschien helemaal niks fout doet, ik lees hier tenminste niets raars ofzo ::). Een kale vogel ziet er zielig uit, maar hoeft verder niet minder of ziek te zijn hoor ;)

Dus ik zou zeggen hou die verdenkingen even voor je en ga met je vogel bezig, Jij nam aan dat hij zelfdstandig at toch? . ;D Ik hou er persoonlijk niet van als er te makkelijk dingen geroepen worden over slechte behandeling van dieren als er geen duidelijke voorbeelden komen ;)

angelique_23

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 09, 2005, 20:18:11 pm »
Citaat
In z'n voliere bij de aga's zat een kaalgeplukte valkparkiet (zielig   ) toen ik zei dat hij hem appart moets zetten zei hij waarom??
Ook zaten er kaalgeplukte aga's tja was best een zielig gezicht..    Ja en? Dacht je dat die man dat had gedaan?  of dat het direct over zou gaan als ze uit de groep zijn?  Ik krijg hier ERG t idee dat je deze man van alles verwijt en kwalijk neemt, terwijl hij misschien helemaal niks fout doet, ik lees hier tenminste niets raars ofzo . Een kale vogel ziet er zielig uit, maar hoeft verder niet minder of ziek te zijn hoor

Dus ik zou zeggen hou die verdenkingen even voor je en ga met je vogel bezig, Jij nam aan dat hij zelfdstandig at toch? .  Ik hou er persoonlijk niet van als er te makkelijk dingen geroepen worden over slechte behandeling van dieren als er geen duidelijke voorbeelden komen

Beetje vijandig tegen me ofzo???  ???

Die man had een voliere en ook kleinere hokken.. en als zo'n valkparkiet dus 1tje daar tussen zit is het toch verstandiger dat hij als hij enorm onder de kale plekken en het bloed zit ertussen uit te halen.. ??? Maar goed dat is mijn mening...

Alles wat je lees dat zijn meningen zoals ik het ervaar... en heb je daar moeite mee dan ga ik niet zeggen van ja maar die man is zo goed voor dieren..   ::)

En die kale aga's tja het zag er niet mooi uit, ik vind dit zielig... en als hij een beetje z'n best zou doen, waar hij dus geen zin in had merkte ik op uit z'n noncalante gedrag..  dan zouden sommige vogels toch een beetje bij kunnen komen ..

Vooral dat valkje... wat doet die daar tussen al die agressieve en broedse aga's  ???

Nogmaals mijn mening... en ervaar je dat als vervelend.. tja jammer dan..

Gr angelique

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: november 09, 2005, 20:29:32 pm »
De meeste kwekers zijn wat 'nonchalanter' en hebben een wat andere kijk op vogels dan mensen die huiskamer vogels hebben.

En eerlijk gezegd vind ik een valkparkiet tussen broedse aga's ook niet echt een briljant idee, nee.

angelique_23

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 09, 2005, 20:30:18 pm »
Oja even voor de duidelijkheid...

Heb eigenlijk geen zin in verdere discussie of **
wat dan ook...

Met sqeeky gaat het goed... hij heeft vandaag weer zaadjes gegeten uit m'n hand en pelt ze zelfs... wauw.. Ik hou me liever daar mee bezig...  dan me te moeten verdedigen ... dus ...

bedankt voor de adviezen..

Gr Angelique

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: november 09, 2005, 20:31:53 pm »
Voor mij hoef je je niet te verantwoorden, ik kan er niet over oordelen.

Ik hoop dat het met Sqeeky goed mag blijven gaan!  :thumsup:

angelique_23

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 09, 2005, 20:38:42 pm »
Ik weet niet of ik er goed aan doet, maar geef hem om 12 uur s'middags pap en dan s'middags druk bezig met zaadjes enz en heb hem om 7 uur weer pap gegeven..

Zal ik dan wachten met weer tot 12 uur morgen of zal ik vanavond nog wat geven of bezig zijn met zaadjes enz..?

Ik ben bang dat hij z'n papje te lekker en te makkelijk vind haha dan zijn zaadjes toch echt niet zo leuk en lekker om te eten??  :CENS