Auteur Topic: Harrison's in de winkel!  (gelezen 7830 keer)

Cheetah

• Gast
Harrison's in de winkel!
« Gepost op: november 11, 2005, 20:58:32 pm »
Ik hoor steeds dat de Harrison's te koop zijn in diverse dierenwinkels.

Dit klopt, een stuk of 6 dierenwinkels in Utrecht verkopen het nu ook. Sinds kort hebben ze besloten om dit soort voer ook via diverse dierenwinkels te verkopen.

Ze vragen er wel nog belachlijkere prijzen voor dan bij de dierenarts.

Africangrey

• Gast
Re: Harrison's in de winkel!
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2005, 21:08:54 pm »
Ja klopt, ook in Sliedrecht kan je Harrison in de dierenwinkel kopen.
Alleen laat de verpakking te wensen over. Zit niet in de originele verpakking, maar is verpakt in plastic zakjes, die open en bloot in de winkel liggen.
Ik weet niet of dat in Utrecht ook zo is? Lijkt me geen goede zaak, de brokjes worden er niet verser op.

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2005, 21:09:39 pm »
Pffffff, nog duurder dan de dierenartsen :o
Dan mag ik wel een lening af gaan sluiten :cry: Of natuurlijk gewoon bij de dierenarts blijven bestellen :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2005, 21:16:33 pm »
Ja, dat gaat toch niemand kopen, als het duurder is als bij de da? Ikke niet iig.!!! :P

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2005, 22:17:30 pm »
1 pond kost 16 nog iets. Dus meer dan 30 euro per kilo!!!

Echt veeeel...
Maar goed, er zullen veel mensen zijn die dit voer willen hebben maar het niet bij hun dierenarts kunnen kopen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2005, 11:38:16 am »
Nou, dat is dus onzin! Iedere dierenarts kan het bestellen, het is een kwestie van wat aandringen bij je dierenarts!

Ik betaal bij de da voor 2,25 kilo ook 48 euro, d

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2005, 18:29:32 pm »
Ik woon in Amsterdam Zuid-Oost (o.a.). De dierenarts in ''Kraaiennest'' kan het niet bestellen (zegt hij). Ik ben dus gedwongen om elke keer naar Oost te rijden het bij Doormalen te kopen voor 42 euro!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2005, 12:05:54 pm »
Dat zegt hij, maar hij zou dus moeten zeggen: Ik w

Ron

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2005, 23:40:42 pm »
De prijs voor harrisons is helemaal buiten proporties!! Dit is gewoon een slimme zet van een goed commercieel ingestelde dierenarts! Hij bouwt zijn ïmperium rustig uit door zijn naam en import product aan diverse stichtingen te lenen...in Amsterdam noemen we dat een "zakkenvuller" en dat is geen koosnaampje!  :angry:

Gelukkig zijn er tegenwoordig ook alternatieven voor de harrisons pellet die wel goed in de prijs liggen en ik hoop dat dat tot instorten van het kaartenhuis leid dat dierenarts "H" heeft gebouwd. Dan word het betere voer ook voor de minder bedeelde onder ons die hun vogels toch goed voer willen geven bereikbaar :elvis:

Ron

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: november 14, 2005, 10:44:20 am »
Helemaal mee eens,had ook al zo'n idee hierover. :angry:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2005, 10:59:18 am »
Wij geven Gino gwoon prettybird en een premium zaadmengsel zonder al te veel zonnepitten dus.
Daarbij wat groenten en fruit, eivoer met maagkiezel, af en toe een wilgentak, kippenbotje enz. Volgens ons variatie genoeg!
Laten ze opzouten met die harrison, oplichterij is het volgens mij! Gino doet het er prima op!

Cheetah

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2005, 11:46:11 am »
Wij geven Gino gwoon prettybird en een premium zaadmengsel zonder al te veel zonnepitten dus.
Daarbij wat groenten en fruit, eivoer met maagkiezel, af en toe een wilgentak, kippenbotje enz. Volgens ons variatie genoeg!
Laten ze opzouten met die harrison, oplichterij is het volgens mij! Gino doet het er prima op!

De kweker van Chico (mijn Amazone) voert ook jaren prettybird en die heeft elke jaar jonkies bij de Amazones en bij de Rose kaketoes.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2005, 11:48:31 am »
Dus? Wat is er nu zo bijzonder aan deze "goudklompjes"? ???

Ron

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 14, 2005, 12:54:09 pm »
Ze zijn "bijzonder" omdat de pellet van oa Harrisons 100% biologisch is en gemaakt met ingredienten die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie. Ecobird heeft al een tijdje ook een biologische pellet op de markt die net zo goed is en vele malen goedkoper (zo uit m'n hoofd 45 euro voor 9 kilo?). :elvis:

Pellets kunnen beter niet als enig voer gegeven worden...er is te weinig onderzoek gedaan naar de waarde op langere termijn, zo word nu gezegd dat een papegaai die op 100% Harrisons leeft onvruchtbaar zou kunnen worden.
Van Pretty Bird heb ik nog ergens een lijst met toevoegingen waar je niet vrolijk van word maar wederom is ook hier te weinig onderzoek om goed\slecht te kunnen zeggen. Wij mensen en onze andere huisdieren eten toch ook niet alleen maar biologisch eten en weten nu dat niet alle "slechte" etenswaren echte schade toebrengt. Helaas word er voor onderzoek naar de papegaaienvoeders geen of weinig geld beschikbaar gesteld wat als resultaat heeft dat onze honden bv beter getest voer krijgen dan onze vogels.

Ikzelf geef 3 merken pellets gemengd met een premium zaadmix en dan in 50\50% verhouding, hier komt natuurlijk nog het nodige fruit\groente bij en soms een gezonde snack. De Harrisons pellets zul je in mijn voer niet tegenkomen! Zoals gezegd door de prijs ervan maar ook de filosofie en de marketing die erachterstaan stuiten mij tegen de borst!
Dit is mijn persoonlijke keuze van voeren en voor mij persoonlijk de beste, anderen zullen het ongetwijfeld weer anders doen en als zij daar goede resultaten mee hebben dan is het prima!

Grt, Ron

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: november 14, 2005, 13:26:26 pm »
Ze zijn "bijzonder" omdat de pellet van oa Harrisons 100% biologisch is

Ron,

Ook dit is niet helemaal waar. Harrisons worden hoog verhit waardoor vitamines verloren gaan. Om toch het vitaminegehalte goed te houden, voegen ze chemische vitamines toe. Dit kan geen kwaad, maar bepaald dus wel dat deze goudklompjes niet 100% biologisch zijn.

Groet,

Pascal