hier nog even het laatste nieuws van JPtje , ze begint een grote boef te worden en bedelt om aan dacht .als ze over de grond kuiert dan gaat ze regel recht op mijn voeten af kijkt heel liefdelijk om hoog en begint te piepen als ik dan zacht weg loopt komt ze achter mij aan , snavel op de grond ,vleugels iets uitgezet en brrum brrrrrrum daar kom ze aan

het is een kostelijk gezicht ik meot echt weer eens de video camera uit de kast halen en dit vast leggen ook als ze even rustig zit en ze wil dan even uit vladderen , ze zit dus echt op haar kont en vladert er lustig oplus en dan zie je haar achteruit gaan al vladderent

en dan al die kleine geluidjes die er uit dat keeltje komen in alle toon soorten hoog laag lang e korte tonen het lijkt net of ze de toonladers aan het oefenen is .
zater dag gaan we naar hengelo om haar kooi op te halen ,hij is al af . The Birdman heeft hard gewerkt en daar na zal ik weer een paar foto's laten zien van kooi en speel plaats en natuurlijk JPtje die aan het leren is om alles te eten maar mevrouw heeft haar voorkeur pellets bah dat wil ik niet maar we kunnen haar foppen een beetje pap er over en ze eet ze wel , ze wil eigelijk alleen zaad en geraspe wortel , maar van daag heeft ze spercibonen gegeten en een stukje banaan , ik heb nu zo iets als je op de dag goed allerlij dinen eet incl: je pellets dan krijg je savonds een beetje zaad en dat gaat goed toen ze bij ons kwam was ze 310gram en vandaag zei de weegschaal 350 gram na een vehuizing en gewening vind ik dat geen slecht resutaat
groetjes Ann