Auteur Topic: Grijze roodstaart baby  (gelezen 18113 keer)

amacera de pera

• Gast
Re: Grijze roodstaart baby
« Reactie #90 Gepost op: november 16, 2005, 17:27:43 pm »
hoe  waar en waneer  het maakt niet uit ze heef het eindelijk goed en dat ik er voor heb moeten betaalen dat heb ik er graag voor over het is een schat . en watbetreft het bijten van de linderen heb ik niet gemerkt ze bijt ons niet en mijn kleindochter heef van middag lekker met JPtje geknuffelt samen hebben ze op de grond liggen spelen en JPtje zocht haar telkens weer op ,maar toen emmely net binnen was ging JPtje toch een beetje bang achter uit ik ben toen naarst emmy gaan zitten met jptje op m'n schoot emmely kon haar toen wel aaien nog een stapje veder JPtje op schoot bij emmely  en toen dat ook goed ging zijn ze samen op de grond gaan spelen .
birtman heeft een mooie tekening van een kooi voor haar gemaakt  en dat word een plaleisje  de kooi is dus in bestellingin de tussen tijd maken wij een soort buro waar de kooi op komt  onder het blad kom een behoorlijk diepe lade   ook van 1m/50cm zodat ze daar in een leuke speelplaats heeft  de opataande randen zijn voor JPtje erg belangrijk die zorgn er voor dat ze er niet zomaar van af kan kukelen  ze staat natuurlijk niet zo heel ztevig op haar pootjes , we zijn van middag wat speeltjes gaan kopen zoals katte balletjes en peuter autotje en nog wat speeltjes om op te hangen , ze krijgt ook een schommel , ja ja echt waar een mandje aan 4 ketinkjes met in het mand je een stuk oude handdoek ze lig er nu in te slapen dat is lekkerde dan op de grond  ,maar asl schommel vind ze ook heel leuk het word laag boven de grond op ge hanen zodat ze er makkelijk  in kan en er uit natuurijk  zo dra het klaar is volgen de Foto's .

wie heeft er een idee voor de walnoot en degelijke  ze kan ze namelijk niet met haar poot vast houden en op de grond rolt dat ding om enkan ze het nog niet opeten  , dus iedeen gevraag!11111111111111111111111111

gr Ann

charon

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: november 17, 2005, 15:21:01 pm »
Ik heb geen flauw idee wat betreft de walnoot

maar ik weet misschien nog wel een leuk speeltje voor jp-tje
Zo'n kralendoolhof voor kleine kinderen je hebt ze in allerlei maten

amacera de pera

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: november 17, 2005, 15:42:43 pm »
 nou  er is jullie wat denk werk door jptje ontnomen , wat klemmetje of zo voor mijn walnoot  die gekke poten kunnen nog wat hoor! ze legt een poot er op en gaat dan lekker knabbelen ,ze kan meer da we zouden verwachten als ze zich aan de boven kan bij haar staart wil poesen loopt ze ergens heen waar ze tegen kan steunen hang daar tegen ann en begint te poetsen  en als ze zich zelf op haar kop wil krabben dan kan haar poot niet naar haar kop maar haar kop wel naar haar poot ze gebruikt haar onderpootjes wel ook bij het lopen en klimmen alleen zit er niet zoveel kracht in komt misschien wel met wat oefeningen en massage, ze doet bijna alles wat lora en pera ook doen alleen in haar tempo en waggeld als een pingwing :thumsup: :thumsup:

gr Ann

Rika1963

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: november 17, 2005, 15:45:39 pm »
Misschien kan je iets maken van een wasknijper? Maar of daar een walnoot tussen past en blijft zitten? Of nmisschien de walnoot leggen in een klein bakje zodat hij wel zijn snavel kan gebruiken om hem te kraken maar dat de walnoot niet wegrolt, maar ik denk dat je grijsje misschien later wel zelf met een oplossing komt, slim zijn ze genoeg.

Ik heb zelf een half jaar een arm niet kunnen gebruiken en ik leerde ook vanalles hoe ik met een arm en een hand toch goed overweg kon. :)

Groetjes Rika

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #94 Gepost op: november 17, 2005, 18:09:13 pm »
Ik heb zelf een half jaar een arm niet kunnen gebruiken en ik leerde ook vanalles hoe ik met een arm en een hand toch goed overweg kon. :)

Groetjes Rika

En zo zit het precies! JPtje vindt zijn eigen weg en manieren wel hoor! Ik zou ook nooit aan een operatie beginnen! ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: november 17, 2005, 18:11:56 pm »
ik heb er hier ook een met gebroken poot en die vind zijn eigen weg ook maar ja 1 poot of 2 poten

Rika1963

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: november 17, 2005, 18:48:59 pm »
Ach ik heb een hond ( cavalier king charles ) als pup gekocht en die is al van pup af aan blind en waarschijnlijk een hersenbeschadiging door een waterhoofdje, werd mij ook langst alle kanten gezegd dat het beter was om ze in te laten slapen, nou ik ben lekker eigenwijs en het is een prima hond hoor, oke heeft aanpassingen nodig en je moet er wel rekening mee houden want ze kan niet los lopen en ze weet precies wat ik bedoel als ik "stoep"zeg dan weet ze namelijk dat er een opstakel komt, in begin viel ze nog als een met haar kinnetje op de grond namelijk. Ze is nu 4 jaar oud en nooit spijt van gehad ze heeft trouwens "normale" oogjes dus ik had niet in de gaten toen ik ze kocht dat ze blind was.

Ik heb ook een hondje als pup gekocht ( wist ik ook niet van te voren )  met zwaar HD een Boston terrier haar heb ik wel laten opereren aan beide achterpoten want zonder operatie had ze het niet overleefd van de pijn, maar er werd me ook door de fokker gezegd dat ik haar beter in kon laten slapen en een ander pupje kon uitzoeken net of je je oude fiets ook weg gooit als de band lek is....

Dus zo je ziet ik kies altijd onbewust voor stumpertjes en ben blij dat ze bij mij zijn en ze gaan niet weg nog niet voor 10 miljoen euro !!!! ;)

En mooist is met JP'tje  dat hij ook een goed thuis heeft gevonden ben ik niks bang voor en lijkt altijd wel dat die dieren waar iets mee is je meer waarderen alsof ze weten dat je het allemaal speciaal voor hen doet!!

Dus komt helemaal goed JP!!!! :thumsup:

Groetjes Rika

amacera de pera

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: november 17, 2005, 19:15:44 pm »
het komt ook allemaal goed met Jptje dagelijks haar pootjes maseren nahet badje en kleine oefeningen en misschien krijgt ze daar door war meer kracht in haar pootjes ze gebruikt ze wel met lopen alleen loopt ze een beetje als een pingwing ook met klimmen gebruik ze ze alleen grijpt ze een aantal keren mis maar ze komt wel boven in haar kooi het naar beneden gaan daar maak ik me meer zorgen over soms hangt ze aan haar snavel tot ze daar moe van wordt en laat zich  dan vallen ,als ik dat zie hou ik wel even mijn hand onder haar gat daar gaat ze dan op zitten en zet ik haar op de bodem van de kooiomte voorkomen dat ze van hoog valt hebben we een plank halverwegen de kooi gemaakt kan ze niet zo hoog klimmen maar ook niet zo hart vallen als ik even niet oplet
maar binnen kort kom haar nieuwe kooi 1m lang 50cm hoog en 50 diep  deur in het midden en voor de kooi haar speelplaats  ook 1m lang en 50 diep met een opstaande rand van 30cm zo dat ze er niet afvallt (tafel voor kooi en speelplaats worden morgen gemaakt ) ze kan dus zo van uit de kooi de speel plaats op stappen  en is het bedtijd schuiven we de speelplaats zo onder de tafel waar de kooi op staat .JPtje is een gaai die een paar aanpassingen  nodig heeft maar veder gewoon een gaai  ze is een vrolijk bijdehand grietje en wij zijn met z'n alle dol bij met haar

gr ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: november 17, 2005, 20:16:21 pm »
Heerlijk h

amacera de pera

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: november 17, 2005, 20:24:21 pm »
ja loes we zijn stapel op haar ,hans zei vanmiddag  nog lora en pedra lijken sprekend op elkaar maar er zal geen tweede als JPtje zijn,maar mocht er toch een aan komen waggelen dan is hij welkom.   ik denk dat we een groter huis moeten hebben of toch die boerderij wat zouden de gaaien een lol hebbeb op z'n grote deel

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #100 Gepost op: november 17, 2005, 20:50:43 pm »
Oh Ann, hou op!! Das mijn droom ook h

amacera de pera

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: november 18, 2005, 11:24:25 am »
samen komen we ook een heel eind maar dan moet de boerderij wel wat groter zijn :)
. camping er aan vast speciaal voor mensen met hun kromsnavels :P              gr  ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #102 Gepost op: november 18, 2005, 11:41:41 am »
Haha, nog meer dromen! Super! :a036:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #103 Gepost op: november 18, 2005, 20:24:16 pm »
Wat een heerlijk ding is JP'tje  :hart:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook even schrok, ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden ( ook ik wil dan best bijdragen mocht het nodig zijn ) maar hij zal zijn weg wel vinden.
Hij heeft het toppie bij jullie!  :thumsup:

amacera de pera

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: november 24, 2005, 19:41:53 pm »
hier nog even het laatste nieuws van JPtje  , ze begint een grote boef te worden en bedelt om aan dacht .als ze over de grond kuiert dan gaat ze regel recht op mijn voeten af kijkt heel liefdelijk om hoog en begint te piepen als ik dan zacht weg loopt komt ze achter mij aan , snavel op de grond ,vleugels iets uitgezet en   brrum brrrrrrum daar kom ze aan :) het is een kostelijk gezicht ik meot echt weer eens de video camera uit de kast halen en dit vast leggen  ook als ze even rustig zit en ze wil dan even uit vladderen , ze zit dus echt op haar kont  en vladert er lustig oplus en dan zie je haar achteruit gaan al vladderent ;D en dan al die kleine geluidjes die er uit dat keeltje komen  in alle toon soorten hoog  laag lang e korte tonen  het lijkt net of ze de toonladers aan het oefenen is .
zater dag gaan we naar hengelo om haar kooi op te halen ,hij is al af . The Birdman heeft hard gewerkt en daar na zal ik weer een paar foto's laten zien van kooi en speel plaats  en natuurlijk JPtje  die aan het leren is om alles te eten maar mevrouw heeft haar voorkeur  pellets bah dat wil ik niet  maar we kunnen haar foppen een beetje pap er over en ze eet ze wel  , ze wil eigelijk alleen zaad en geraspe wortel  , maar van daag heeft ze spercibonen gegeten en een stukje banaan , ik heb nu zo iets als je op de dag goed allerlij dinen eet incl: je pellets dan krijg je savonds een beetje zaad  en dat gaat goed toen ze bij ons kwam was ze 310gram en vandaag zei de weegschaal 350 gram na een vehuizing en gewening vind ik dat geen slecht resutaat

groetjes Ann