Ik ben dus nu inderdaad bezig Joda over te zetten op pellets. En dat valt niet mee.
Omdat ik onzeker ben, volg ik het schema van Nutribird (heb ik houvast). Maar nu staat daar niet op wanneer je ze fruit/groente moet geven. Joda krijgt dat elke dag, dus ook op een pelletdag. Is dat goed?
Op een pelletdag proeft ze alle groente!

Maar waar ik me zorgen over maak: de ochtend na een pelletdag (nu 2x) zit ze dik en donzig te zijn, ook op mijn hand. Terwijl ze normaal sochtends gewoon glad en slank is. Is dit normaal?
Op de dag pellet met zaadjes (nu ook 2x) wil ze direct achter haar zaadbakje aan als ze ziet dat ik die in de kooi hang, terwijl ze normaal gesproken zo lang mogelijk uit de kooi bij mij wilde blijven. Is dat ook logisch?
En om mijzelf gerust te stellen ben ik haar vanmorgen gaan wegen, voor het eerst, zodat ik in de gaten kan houden dat ze niet afvalt. Tot mijn schrik zag ik dat ze 36 a 38 gram weegt, terwijl ik hier overal lees dat ze zo'n 50 gram moet wegen!

Is ze na 2 pelletdagen al zo afgevallen, of is het logisch omdat ze nog maar 3,5 maand is? Of kan het nog komen door haar slechte start? (moederloos nestje, half verhongerd en toen pas door een kweker van andere vogeltjes gered?)
Steuntje in de rug hard gewenst...