Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48220 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Extremisme De moderne Papegaai??
« Reactie #105 Gepost op: november 17, 2005, 23:26:58 pm »
 ;D  ;D   ;D   ;D   ;D

Kennis van papegaaiensoorten hebben ze ook niet.

Onder Nieuws van de stichting staat een verhaal van een Geelkuif kaketoe. Wat voor een foto plaatsen ze erbij? Die van een Rose Kaketoe  :o.

;D  ;D   ;D   ;D   ;D

grijsje80

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: november 17, 2005, 23:28:51 pm »
 ;D ;D ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #107 Gepost op: november 17, 2005, 23:29:03 pm »
ok ik begrijp het, ik ben er niet geweest en ken die dr hooymeier ook niet. maar ALS  ie dat dat inderdaad heeft gezegd vind ik dat ook niet correct, er zuller er heust wel een paar tussen zitten die wel het beste met de gaaien voor hebben

Een paar? Ik denk dat er een kleinere groep is die het "verpest" voor de grotere groep.

grijsje80

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: november 17, 2005, 23:31:10 pm »
tja ik kan geen getallen noemen natuurlijk , maar zoals bij alles blijft een negatieve ervaring langer hangen dan een positieve! jammer genoeg

Wickingh

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: november 17, 2005, 23:33:34 pm »
;D  ;D   ;D   ;D   ;D

Kennis van papegaaiensoorten hebben ze ook niet.

Onder Nieuws van de stichting staat een verhaal van een Geelkuif kaketoe. Wat voor een foto plaatsen ze erbij? Die van een Rose Kaketoe  :o.

;D  ;D   ;D   ;D   ;D

Hai Pascal,

dat is op te lossen met de 5 stappen en het geven van Harissons,  ;)

mvg Frank

grijsje80

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: november 17, 2005, 23:36:48 pm »
hoi frank,
ik ben niet bekend met die  5 stappen, wel over gelezen natuurlijk, maar ik maak er uit op dat jij er niet mee eens bent? mag ik weten waarom niet als dat zo is? en over die pellets?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #111 Gepost op: november 17, 2005, 23:37:04 pm »
Hai Pascal,

dat is op te lossen met de 5 stappen en het geven van Harissons,  ;)

mvg Frank

Hahhaa. Pas maar op dan. Geen vijf stappen voor jouw rose's. Voordat je het weet heb je 4 bonte boertjes in je voliere.  ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: november 17, 2005, 23:40:35 pm »
hoi frank,
ik ben niet bekend met die  5 stappen, wel over gelezen natuurlijk, maar ik maak er uit op dat jij er niet mee eens bent? mag ik weten waarom niet als dat zo is? en over die pellets?

Hai,

nee sorry dan begrijp je me verkeerd, ik heb nooit gezegd of beweerd dat de 5 stappen niet deugen.
Wel verwonder ik me er over dat bij elk probleem, door de mensen van de SMP dit wordt gezegd, alsof er niet ergens anders oplossingen te vinden zijn.
Ook zeg ik niet dat harissons slecht is, wel veel te duur en ook daar is een goed en veel goedkoper alternatief voor,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: november 17, 2005, 23:42:24 pm »
Hahhaa. Pas maar op dan. Geen vijf stappen voor jouw rose's. Voordat je het weet heb je 4 bonte boertjes in je voliere.  ;D

Hai Pascal,

ik zal in het vervolg, goed tellen 4 of 6 stappen ok , maar nooit meer 5 ,je zou dat maar meemaken.

mvg Frank

grijsje80

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: november 17, 2005, 23:43:04 pm »
ok dan had ik je verkeerd begrepen sorry. ik geef mijn grijze roodstaart ook die pellets, het werd ook door mijn dierenarts geadviseerd ( natuurlijk handel is handel ) en vind het ook erg vervelend dat er zo'n duur prijskaartje aan hangt, maar als je zo'n grote baal met meerdere deelt is het te doen toch?

Wickingh

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: november 17, 2005, 23:49:19 pm »
ok dan had ik je verkeerd begrepen sorry. ik geef mijn grijze roodstaart ook die pellets, het werd ook door mijn dierenarts geadviseerd ( natuurlijk handel is handel ) en vind het ook erg vervelend dat er zo'n duur prijskaartje aan hangt, maar als je zo'n grote baal met meerdere deelt is het te doen toch?

Hai,

daar is niets mis mee hoor  :thumsup: , maar als je 18 van die eters in huis[bij wijze van spreken] hebt, dan kies ik toch maar voor de goedkope en ook goede pellet [scheelt mij op jaar basis ca. 2000,= euro].
Mijn ideeen hoeven niet die van een ander te zijn of te worden, maar ik ben nu meerdere keren tegen mensen van de SMP aangelopen, met naar ik meen toch iets minder verstand van papegaaien dan ik. Helaas heb ik moeten constateren dat die mensen anderen hun gedachte goed proberen op te dringen, daarom maak ik de vergelijking met Jehovah-getuigen.
Prima dat die mensen op hun manier willen geloven, maar..........dring mij dat gedachte goed niet op,

mvg Frank

grijsje80

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: november 17, 2005, 23:55:00 pm »
ik laat me ook zeker geen dingen opdringen. ik lees en leer veel dingen op verschillende sites, en "pik"het gene eruit wat mij interresseerd! ik sta overal voor open op het gebied van papegaaien en wil daarom ook graag alle voor en tegens van alles horen. en ik begrijp dat het een te dure bezigheid is als je die pellets moet voeren aan meerdere gaaien ! ik vind het voor 1 al erg duur haha

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #117 Gepost op: november 17, 2005, 23:56:00 pm »
Prima dat die mensen op hun manier willen geloven, maar..........dring mij dat gedachte goed niet op,

Juist  :thumsup: Dat zeg ik ook altijd tegen telfonische verkopen. Ik zeg dan dat ik niet meer lastig gevallen wil worden door hun in de toekomst en dat ik zelf wel contact opneem wanneer ik iets van hun wil kopen.

Je mag best jouw manier van opvoeden demonstreren en uitdragen. Maar sta ook open voor andere methodieken. Er leiden ten slotte ook meerdere wegen naar Rome  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: november 18, 2005, 00:01:36 am »
ik laat me ook zeker geen dingen opdringen. ik lees en leer veel dingen op verschillende sites, en "pik"het gene eruit wat mij interresseerd! ik sta overal voor open op het gebied van papegaaien en wil daarom ook graag alle voor en tegens van alles horen. en ik begrijp dat het een te dure bezigheid is als je die pellets moet voeren aan meerdere gaaien ! ik vind het voor 1 al erg duur haha

Hai ...,

dat is de juiste instelling, oren en ogen open houden en proberen te leren van elkaar.
Ook ik leer nog steeds en sta er best voor open om naar de mening van een ander te luisteren, zolang ik maar wel het idee heb dat er een mogelijkheid is tot discussie.
De SMP mag best vertellen hoe ze er over denken, maar de toonzetting stoot mij juist af,meer of minder zeg ik niet,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: november 18, 2005, 02:26:10 am »
Hallo,

wat ik wel jammer  :(  vind, dat de leden van de SMP, zich niet hebben laten gelden nav de oproep van Aaran, dan hadden we iig een weerwoord gehad,

:( g Frank