Auteur Topic: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??  (gelezen 48230 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Extremisme Stichting De moderne Papegaai??
« Reactie #150 Gepost op: november 20, 2005, 12:12:23 pm »
Hai ,

Harissons wordt verhit en gedompeld in vitamines en zijn desondanks maar beperkt houdbaar
Ecobird wordt alleen geperst en is veel langer houdbaar.

Eco wordt hier op maat gelevert [12 verschillende soorten],omdat iedere papegaaiensoort een andere behoefte heeft, is dat voor mij vanwege de verschillende soorten die ik houd wel zo prettig.
De Harrisons die naar Nl gehaald wordt is maar in een paar variaties beschikbaar, maar in de VS is daar geloof ik wel een completere variatie beschikbaar.
Als je contact op neemt met www.ecobird.nl krijg je de info wat er precies in zit vanwege de verschillen in verhoudingen ga ik hier verder niet te diep op in,

mvg Frank

Heb je pagina 4 van dit topic al gelezen?

Wickingh

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: november 20, 2005, 12:16:06 pm »
Heb je pagina 4 van dit topic al gelezen?

Hai Loes,

natuurlijk omdat eco een nederlands produkt is staat daar niets over bij, maar bedankt voor de link,

mvg Frank

PS sterker nog heb daar zelfs gepost

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: november 20, 2005, 12:18:15 pm »
Ik heb 6 maand Harrissons gevoerd, en zit nu 1 jaar op Eco bird, bij mijn gaaien merk ik geen verschil.
En net wat Wickingh zegt, er is bij Eco veel meer varitatie in soorten vogel verkrijgbaar

Wickingh

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: november 20, 2005, 12:22:41 pm »
[quote author=Aaran

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: november 20, 2005, 12:34:00 pm »
Hallo..

Mijn grijsje heeft 7 jaar Nutribird gekregen, van baby af en aan. Nu sinds 1 jaar Harrison's.
Alle nieuwe veren hebben een veel dieper kleur. De grijze zijn "blauwer" en de rode zijn roder.
Ook hebben ze veel meer glans.
De ochtend ontlasting is veel compacter.
Dit zijn de verschillen welke ik tot nu toe heb kunnen merken..

M

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #155 Gepost op: november 20, 2005, 12:36:13 pm »
Netals dat gaaien die op zaad leven, pas na 30 jaar overlijde, maar feitelijk al h

Binkie Yoe

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: november 20, 2005, 12:38:24 pm »
Niet mijn eigen uitspraak, maar dat van vele dierenartsen...
Leuk als daar idd veel reacties op komen dan...hihiihi ::)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #157 Gepost op: november 20, 2005, 12:40:33 pm »
Leuk als daar idd veel reacties op komen dan...hihiihi ::)
en die dierenartsen verkopen zeker allemaal pellets waar ze zelf flink aan verdienen. ::)

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in de bladen en op internet van kwekers die geprobeerd hebben pellets te voeren maar daar door bijv. zeer tegenvallende kweekresultaten weer snel vanaf gestapt zijn.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #158 Gepost op: november 20, 2005, 12:45:59 pm »
[quote author=Aaran

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #159 Gepost op: november 20, 2005, 12:49:13 pm »
even voor (mijn?) de duidelijkheid?.

We hebben het hier nog steeds over de Stcihting de Moderne Papegaai? En die geven dus alleen Harrisons pellets of staat dat los van een Moderne Papegaai en dwalen we af naar een topic alleen over pellets (want daar zijn er al genoeg van meen ik)?

Nanda

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: november 20, 2005, 12:53:19 pm »
Hahaha, volgens mij zijn harrison en st. de Moderne papegaai onlosmakend met elkaar verbonden en wel door het feit dat DE Dr H. hier voorstander van is.........(of het alleen maar erg goed vind voor zijn portemeknip ;) )

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #161 Gepost op: november 20, 2005, 12:54:05 pm »
Volgens mij is dit een onderdeel ervan. Waarom er zo op die Harrisons wordt gehamerd, en willen wij hier laten zien dat er ook andere mogelijkheden zijn, maar misschien zit ik fout?  ???

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #162 Gepost op: november 20, 2005, 12:56:49 pm »
Nou, ik ben Dr. S en ik geef mijn parkietensoorten gewoon verschillende zaadmengelingen aangevuld met van alles en nog wat.

Ze doen het er prima op en halen op de tentoonstellingen de hoogste punten! (en dat op zaad  ;D)

ps. ik vermoed dat Frank stiekem ook een Dr. aan het worden is  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: november 20, 2005, 13:01:23 pm »

Hai,

vele of Dr.H?? Ik werk samen met 2 dierenartsen tw. Hedwig v/d Horst en Cornelissen en beide zeggen dat eco een zeer goed alternatief is voor Harissons.
Dr.H. doet aan belangen verstrengeling door zijn zelf geimporteerde pellet , aan te prijzen als de enige goede.
Hij wordt daar behoorlijk beter van, met woekerprijzen.
Ik zeg woekerprijzen, omdat prettybird in de VS ongeveer evenveel kost als harissons terwijl hier in Nederland de prettybird aanzienlijk goedkoper is.Over de kwaliteit van prettybird heb ik niet gelijk een mening,aangezien ik er zelf nooit mee gewerkt heb.
Nu noem je Nutribird, tja daar heb ik idd mijn bedenkingen over Pascal[lo] van dit forum , kwam vorige week met Japie een zeer leuke en actieve grijze bij me, en die heeft 2 problemen A hij plukt en B de ontlasting is absoluut niet in orde [bruine stinkende korrelige poep].Pascal heeft van mij Eco meegekregen en ik ben er van overtuigd dat Japie er zeker op vooruit gaat.

In de kwekerswereld is er weinig aanhang voor de pellets te vinden, ik denk om een aantal redenen.
De lange termijn effecten zijn niet bekend, wel komen er berichten binnen waar, na een aantal jaar gebruik van ALLEEN pellets de kweekresultaten een jaar of 3-5 verbeteren, maar daarna dramatisch verslechteren.
Ook zal er mee spalen dat er een bepaald soort conservatisme heerst onder de kwekers [ wat de boer niet kent dat eet tie niet].
Volgens mij en mijn gelukkig meedenkende Vogelartsen ligt de waarheid in het midden.
Pellets goed, maar in combinatie met!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik voer pellets/zaad in de verhouding 50-50, daarnaast krijgen ze allemaal een bak vol fruit/groente, eivoer, eventueel een voedingssupplement als Breedmax.
Tegenwoordig ook stuifmeelpollen voor de verbetering/verfraaiing van het verenpak.Ook mogen tractaties als walnoten niet worden vergeten. Bedenk zelf eens of jij je hele leven op astronautenvoer wilt leven?? Gezond absoluut, maar heb jij dan elke dag zoiets van ha ik ga lekker zitten eten?? Ik denk dat het welzijn in het koppie van de gaai ook is gediend met een dagelijkse variatie,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: november 20, 2005, 13:07:36 pm »
Nou, ik ben Dr. S en ik geef mijn parkietensoorten gewoon verschillende zaadmengelingen aangevuld met van alles en nog wat.

Ze doen het er prima op en halen op de tentoonstellingen de hoogste punten! (en dat op zaad  ;D)

ps. ik vermoed dat Frank stiekem ook een Dr. aan het worden is  ;)

Hai George,

het grote verschil is , ik zeg niet dat eco de enige weg naar een gezonde lekker ouderwetse papegaai is, maar een mogelijke weg.
Ook heb ik [helaas] geen aandelen of persoonlijke belangen in dit produkt, sterker nog als de fabrikant van Eco hier alleen maar komt om zijn produkt aan te prijzen en de andere de grond in te boren zal ik hem daar op wijzen.
Tevens ben ik wel bereid om te luisteren naar de mening van een ander en zal ik tegen niemand zeggen je moet het zo doen, hooguit ik vind het verstandig om het zo te doen,

mvg Frank