Hoi allemaal
Ik vind het zo gek niet dat SMP hier de discussie niet aangaat, hoe kun je een standpunt verdedigen dat riekt naar extremisme en geen andere manier van handelen toelaat of zelfs maar als mogelijkheid erkent.
Mensen die hun standpunt zover doorvoeren dat ze een lezing van anders denkenden (bv T de Moor wiens lezing aangepast moest worden!) willen verstoren en daardoor eigenlijk ook censuur toepassen! Dit is voor mij ontoelaatbaar!!
Ik pak dan ook elke gelenheid aan om mijn mening en de feiten zoals die er liggen te verdedigen of te veroordelen, jawel veroordelen! Ik meen dit te mogen zeggen omdat er gewoon feiten bestaan die dit rechtvaardigen, even diepere blik in de SMP.....
Laten we het even over de lachende 3'de hierin hebben, een slimme zakenman die toevallig ook een bekend vogelsarts is (ooit was dit misschien andersom). Hij LAAT een stichting oprichten en verbind zich aan deze stichting (SMP) als "adviseur"..hij kan niet anders want dan zou hij een commercieel belang in een stichting hebben wat bij wet verboden is.
Maarja, dit is nu eenmaal zo en daar verander je niks aan want dit zal onkent worden. Vervolgens laat je die stichting als doelstelling hebben het opvangen en herplaatsen van papegaaien waar afstand van word gedaan. Aan die herplaatsing stel je de eis dat de vogel Harrisons pellets MOET eten en verplicht je gedragstherapie te volgen bij Hooimijer...zeer lucratief voor de heer Hooimijer! En de vogel?..die is verdoemd tot een leven van het alleen Harrisons eten..geen variatie of "bezig" zijn met eten. We kunnen niet meer kroelen met onze vogels of onze genegenheid delen zoals vele dat al jaren en jaren doen....dat past niet in de opvattingen. Hij noemt hobbykwekers (jawel..mensen zoals jij en ik!!) openlijk "sukkels" in zijn lezing!! Dus wij die niet leven van onze hobby maar met liefde, geduld, en kennis onze kuikens groot brengen en voorbereiden op een mooi en vooral sociaal leven binnen een gezin of met natuurbroed voor verdere kweek zijn de sukkels???
Mensen denk toch na!! Dit is toch onacceptabel en op z'n zachts gezegd beledigend zoniet puur onbeschoft en kleinerend!
Nu ben ik persoonlijk niet snel onder de indruk van deze praktijken maar er staan blijkbaar toch mensen die zich laten indoctrineren achter de opvattingen van Hooimijer

Even duidelijk...ik veroordeel niet zijn 5 stappen plan, ook die aanpak werkt zoals andere aanpakken ook werken en hetzelfde resultaat halen.
Maar dit gaat verder als de 5 stappen...bekijk het hele plaatje en dan is er toch maar 1 conclusie mogelijk? De feiten zijn er, Hooimijer verrijkt zich schaamteloos aan de Harrisons, verrijkt zich verder door middel van stromannen die een stichting oprichten en naar zijn pijpen dansen. Vervolgens de concurentie zoveel mogelijk uitschakelen met behulp van zeer de twijfelachtige praktijken die je de stichting laat uitdragen.
Op vele forums vind je de verhalen van goedgelovige mensen die bij Hooimijer terecht kwamen en er financieel een poot uitgedraait zijn en vervolgens "niet thuis" kregen als ze hun twijfel willen uiten.
Eigenlijk wilde ik even alleen een korte reactie geven in dit topic maar het is een betoog geworden....maarja..de feiten lagen er voor het oprapen en ik draag die uit! Dit zijn feiten die niet ontkend kunnen worden...dat zijn notarieel vastgelegde doelstellingen. De doelstelling en de samenwerking tussen SMP en Hooimijer kunnen toch geen toeval zijn???
Nogmaals, gebruik je "boerenverstand" en trek je eigen conclusie, ik zal me met hand en tand verdedigen tegen deze praktijken en als er 1 persoon door een topic als dit gaat nadenken vind ik het al geslaagt!! Dank aan Frank voor het starten van deze discussie (eenzijdge discussie door het weglopen van de SMP hierin!!! laf en nogmaals laf!) Ik en vele andere staan met open vizier klaar om de discussie aan te gaan!
Mvg. Ron