Auteur Topic: Frustratie  (gelezen 2715 keer)

Cheetah

• Gast
Frustratie
« Gepost op: januari 07, 2005, 19:17:28 pm »
Het valt mij op dat jodie soms in ene heel druk beweegt, al zijn veren schud, en dan wilt schreeuwen.
Soms rent hij ook een stuk.
Kennen jullie dit gedrag?

Groetjes
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2007, 18:49:49 pm door Loes »

Aaran

• Gast
Re: Fustratie
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2005, 21:00:31 pm »
Tjeetje cheetah moeilijk om jou vraag te beantwoorden met zo'n weinige informatie.

Wat doe jij op de moment dat Jodi dit doet, is dit iets wat Jodi leuk vind?

Cheetah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2005, 22:37:22 pm »
Het lijkt alsof hij iets aan het zoeken is.
Het zelfde doet hij ook als ik beukensnippers of krant in zijn kooi zet.
Gaat hij heel wild erin lopen graven.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2005, 09:04:03 am »
misschien is het enthousiasiasme ???

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2005, 09:10:56 am »
Volgens mij zie ik dat gedrag hier ook wel eens. Is er een aan het spelen of iets aan het slopen en dan wordt er ineens geschreeuwd en gefladderd (en gehakt op het speeltje). Ik heb altijd het idee dat ze dan reageren omdat ze iets niet voor elkaar krijgen, frustratie inderdaad.

En dat zomaar ineens komen aanrennen dat zie ik vaak bij Favo als ze op de leuning van de bank loopt (ik vind het altijd een lachwekkend gezicht een rennende gaai  :D). Ik heb het idee dat het dan een uiting is van enthousiasme of opwinding.

Groeten,

Barbara

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2005, 14:40:35 pm »
Ja, heel vaak gaat ie ook op zijn bek bij het rennen, maar hij blijft het maar doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2005, 15:07:14 pm »
Ja boosheid en frustratie. Sjakko doet het ook wel eens en schreeuwt er dan inderdaad bij. Jodie is nog jong dus zal ook wel gaan schreeuwen erbij. Ik vind het altijd leuk!!  :D Die oerschreeuw!

Jarie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2006, 11:07:40 am »
Worden die beestjes bij jullie ook zo bang als je aan het stoffen ben en hierbij dan dicht in de buurt komt bij de kooi?
Jarie raakt totaal in paniek, ik fluit en doe net of  ik het niet ziet, maar ondertussen staat ie wel helemaal in de starthouding om weer te gaan vluchten(springen,vallen,bloeden)het koude zweet breek me uit.
Wat kan je hier nou toch aan doen, hoe maak ik hem duidelijk dat er niets aan de hand is? Grt.Mar

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2006, 11:11:06 am »
ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij doet tweety dat al twee jaar.  ik babbel en fluit maar ze blijft het doen,
niet opgeven en negeren is de boodschap. of minder poetsen ;) ;D

gr san

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2006, 11:19:24 am »
gewoon een vogel met ADHD  :P

Jarie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2006, 14:10:00 pm »
Nou das lekker, sta ik hier te beven , en mijn huis word steeds viezer :P fijn he zo,n vogeltje....
Gewoon negeren dus..........ik ga een fluitje kopen(krijg kramp van dat gefluit) en rimpels.....maar dat is weer een ander verhaal... ::)

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2006, 13:38:22 pm »
Jarie, ik zou echt niet weten wat je eraan kunt doen....
ADHD is niet makkelijk he?

Nee geintje....
Serieus, ik weet het niet.
Pink vindt het namelijk absoluut geen probleem.
Maar de eerste keer dat we gingen zuigen zat zij op de grond. Als ze wilde vliegen kon ze in ieder geval niet neerstorten...  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 27, 2006, 14:03:04 pm »
hahaha! Je moet het inderdaad bljiven negeren. En net doen alsof er niks aan de hand is. Grijsje kunnen erg moeilijk doen met dat soort dingen. Maar uiteindelijk zullen ze toch merken, dat ze er niks mee bereiken.
Succes!

Jarie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 27, 2006, 21:29:04 pm »
Het zijn wel heel verschillende vogels dan kakatoe,s he  ;)die grijsjes...ik vind Jarie op de dag zo kalm en relax( als ik niet poets dan ha ha) :Pterwijl die witkuiffen veel drukker en speelser zijn.....of komt t omdat Jarie al 7 jaar oud is?Nou ja hoe dan ook,ik hoop dat zijn angst snel over gaat( ik wil zo graag kroellennnnnn!!!!! :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 27, 2006, 21:53:48 pm »
Ja grijsjes kunnen heel rustig zijn. Maar ze kunnen ook buien hebben dat ze weel heel speels zijn. Ik heb laatst  toevallig 2 filmpjes neer gezet (in filmpjes) over dat mijn Coco zo aan he tgek doen was!

Is Jarie gekortwiekt? Wat dat kan ook schelen in het tam maken he?