Auteur Topic: Het 5 stappen plan in praktijk !!!  (gelezen 22549 keer)

Cheetah

• Gast
Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Gepost op: september 19, 2005, 23:59:35 pm »
Zoals sommige van jullie al weten was ik zondag (11 september 2005) naar Jefta gegaan.
Omdat mijn papegaaien wat problemen hadden, had Jefta voorgesteld om er even naar te kijken en het leek ons er gezellig om elkaar te ontmoeten.

Jodie begint eenkennig te worden, alleen mijn vader en ik kunnen alles met haar doen en zij moet niks van vrouwen hebben en Dino weigert op te stappen.
Een ander groot probleem is, dat Jodie van alles schrikt.
Over dat schrikken heb ik wel eens met Jefta en andere mensen over gediscussieerd. Dat schrikken is normaal zei ik. Elke dier schrikt, dat is een overleving instinct. De ene tijger is ook agressiever dan de andere. Je kunt en mag geen enkele papegaai, dier of mens over 1 kam scheren, zei ik altijd.

Ik vond het eigenlijk wel raar dat men soms zo over vogels dacht, dat het robotten waren die je zelf ging programmeren.
Dit kon ik niet begrijpen. En heb hier dan ook veel met anderen over gediscussieerd.

Alles wat Jefta op het diverse forums zei, heeft hij bewezen. Ik moet eerlijk zeggen, af en toe dacht ik dat hij echt onzin sprak (over bijvoorbeeld dat de vogels in het wild niet schrikken), maar ook dat heeft Jefta bewezen da t hij daar gelijk in heeft.

Eenmaal aangebeld bij Jefta, deed hij heel spontaan open. Ik kreeg meteen het gevoel dat dit een goede mens is. Het zelfde gold ook voor zijn vrouw, beiden zijn erg spontaan, aardig en heel gastvrij.

Nadat mijn zusje en ik ons voorgesteld hadden, zei ik:

Plumeau

• Gast
Re: Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2005, 06:51:14 am »
Echt bijzonder dat hij twee vogels die hij nooit eerder had ontmoet zo snel door heeft en kan trainen!  :thumbsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2005, 08:47:46 am »
Wauw wat een verhaal. Geweldig om te lezen.
 :thumbsup:
En ik denk dat de 5 stappen theorie zo gelijk een perfect is uitgelegd! En de gedachte erachter en wat het met de vogels doet!

Het zal voor jou wel een hele omschakeling zijn he? Om nu anders met je vogels om te gaan!
Maar dat gaat je vast allemaal lukken!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2005, 09:02:50 am »
Super! Prachtig verhaal Ashvin. Bedankt dat je het zo uitgebreid neergezet hebt! Ik heb altijd in Jefta geloofd! Er zijn maar weinig mensen die zich de theorie zo totaal eigen gemaakt hebben en in staat zijn het uit te voeren! :thumbsup:

« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 11:38:38 am door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2005, 10:07:16 am »
Prachtig! Aplaus! :thumbsup:
Je hebt het heel mooi geschreven Cheetah en Jefta...geweldig gedaan zeg! :-*

Ik vind het heel leuk om te lezen dat mensen zo open staan voor elkaars ideeen en er ook echt van durfen te leren. En Jefta, dat jij dit op deze manier deelt met mensen, dat is zo fijn...dit kan niet anders dan een grote liefde voor gaaitjes zijn ;)

Hier zullen heel veel mensen en vogels iets aan hebben :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2005, 10:14:37 am »
Prachtig! Aplaus! :thumbsup:
Je hebt het heel mooi geschreven Cheetah en Jefta...geweldig gedaan zeg! :-*

Ik vind het heel leuk om te lezen dat mensen zo open staan voor elkaars ideeen en er ook echt van durfen te leren. En Jefta, dat jij dit op deze manier deelt met mensen, dat is zo fijn...dit kan niet anders dan een grote liefde voor gaaitjes zijn ;)

Hier zullen heel veel mensen en vogels iets aan hebben :-*

Jefta heeft zeker een grote liefde voor gaaitjes.. en is altijd bereid zijn kennis over te dragen. Hoe vaak ik al niet een uitnodiging van zijn kant heb zien staan op het forum aan iemand die problemen had.. Helaas zien we hem niet veel meer hier. Hij zegt, dat we alles al weten, dat hij weinig toe te voegen heeft...  ???

Jefta

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2005, 10:22:01 am »
nouwww. loes.. ik zeg niet dat jullie alles al weten en ik zeg ook niet dat ik weinig toe te voegen heb...
ik zeg ook niet dat ik alles weet...
wat ik tegen jou zei is dat het forum op mij onpersoonlijk over kwam.. en dat hier idd al een paar mensen zaten die antwoorden kunnen geven die behoorlijk in de richting komen..
maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de gedachte gang achter het 5 stappenplan begrijpen want anders zou iedereen zo met papegaaien om kunnen gaan.. en blijkbaar is dat nog enigsinds vreemd!!! hahahaha... verder doe ik niets speciaals toch?? ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2005, 10:27:03 am »
Ik vind het erg jammer dat Jefta hier minder komt. Want ik weet zeker dat we nog niet alles weten!
Maar ik snap het wel hoor!  ;)

Gr Corina

Jefta

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2005, 10:31:02 am »
Echt bijzonder dat hij twee vogels die hij nooit eerder had ontmoet zo snel door heeft en kan trainen!  :thumbsup:

het gaat ook niet om die specefieke 2 vogels.. alle kromsnavels zijn wat dit soort dingen hetzelfde... in de basis dus... en elk spycjisch probleem kan je oplossen door het 5 stappen plan op de juiste manier te gebruiken..

gr Jefta

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2005, 10:38:43 am »
nouwww. loes.. ik zeg niet dat jullie alles al weten en ik zeg ook niet dat ik weinig toe te voegen heb...
wat ik tegen jou zei is dat het forum op mij onpersoonlijk over kwam.. en dat hier idd al een paar mensen zaten die antwoorden kunnen geven die behoorlijk in de richting komen..
maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de gedachte gang achter het 5 stappenplan begrijpen want anders zou iedereen zo met papegaaien om kunnen gaan.. en blijkbaar is dat nog enigsinds vreemd!!! hahahaha... verder doe ik niets speciaals toch?? ;)

Ik vind van niet! Ik heb ook bij Hooimeijer een consult gehad en een aantal lezingen gevolgd. En er zit gewoon zoveel in, waar je wat mee kunt. Maar het is zo jammer dat er op een of andere manier zo'n tegenstand gekomen is tegen Hooimeijer. En het lijkt ook wel alsof dat gewoon niet weg gaat! Ook al zijn er positieve berichten zoals van jou, van Ashvin, van Janina, misschien ook wel van mij!
Het gevoel wat mensen bij Hooimeijer hebben, wil gewoon niet beter worden! Ondanks al die positieve berichten!

En dat vind ik zo ontzettedn jammer!

Gr Corina

Jefta

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2005, 10:56:40 am »
idd....
alles wat ik doe met dino en jodie en alle andere vogels die hier komen... heb ik zelf ook geleerd van hooimeijer.. dus als mensen het leuk en goed vinden wat er met jodie en dino gebeurt.. moeten ze het ook wel goed vinden wat hooimeijer doet...
ik heb dit echt niet aan mezelf geleerd hahahaha

confronteren met de waarheid botst gewoon soms.. als mensen denken de juiste theorie te hebben gevonden en het blijkt niet zo te zijn>??? snap ik wle hoor.. zou zelf ook vol onbegrip en tegenstribbeling reageren...

gr Jefta

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2005, 11:19:24 am »
Ik geloof absoluut dat Hooimeijer goede ideen heeft ;)
Maar ik denk dat veel mensen er moeite mee hebben om in geval van twijfel eerst een berg geld neer te leggen.
Vaak lees je toch, ga maar naar Hooimeijer, en ja, als je daar over twijfelt is het natuurlijk heel fijn als je kennis kunt maken met zijn technieken zonder dat je daarbij je bankrekening moet plunderen. :)

Ik vind het dus heel goed van Jefta dat hij zijn kennis deelt! :thumbsup: Daar heeft iedereen baat bij, ook Hooimeijer ;)

Jefta

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2005, 11:35:54 am »
Ik geloof absoluut dat Hooimeijer goede ideen heeft ;)
Maar ik denk dat veel mensen er moeite mee hebben om in geval van twijfel eerst een berg geld neer te leggen.
Vaak lees je toch, ga maar naar Hooimeijer, en ja, als je daar over twijfelt is het natuurlijk heel fijn als je kennis kunt maken met zijn technieken zonder dat je daarbij je bankrekening moet plunderen. :)

Ik vind het dus heel goed van Jefta dat hij zijn kennis deelt! :thumbsup: Daar heeft iedereen baat bij, ook Hooimeijer ;)

tja daar zit wel iets in... maargoed.. je mag ook wel wat over hebben voor je gaaitje toch???
zeker als dat wat je met je geld koopt het beste is wat je kan geven!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: september 20, 2005, 11:37:44 am »
Het punt is denk ik dat je de vijf stappen beter begrijpt als je het in de praktijk hebt gezien, zoals Ashvin nu bij Jefta. Maar niet iedereen heeft een Jefta in de buurt om het te laten zien en dan moet je toch naar Hooimeijer. en dat kost geld. Maar ja, wat heb je er voor over als je problemen hebt met je gaai? Veel mensen leren al voldoende van het forum om in de praktijk te brengen. Maar hoe lang zit Ashvin al niet op verschillende forums? Dit was blijkbaar toch een eye-opener! :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2005, 11:41:32 am »

Wat je zei, kwam op mij echt over alsof je niets toe te voegen had, dat zei je trouwens ook letterlijk, maar natuurlijk weet niemand alles, ik zeker niet! Wat betreft het onpersoonlijke van het forum, ik was al weer vergeten dat je dat gezegd had, nu weet ik het wel weer. Ik begreep en begrijp er nog steeds niks van...  ;D