Auteur Topic: Het 5 stappen plan in praktijk !!!  (gelezen 22617 keer)

Koko

• Gast
Re: Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Reactie #75 Gepost op: december 19, 2005, 21:32:20 pm »
nou kijk das mooi dat het nog steeds redelijk tot goed gaat, hier was ik gewoon effe benieuwd naar.

heb ik nog 1 vraag, je zegt iedereen kan haar nu aanhalen (wat is het nut hier van ?)
ben erg benieuwd, mijn menning is het zijn vogels die wij tam maken als mensen ze dan aan willen halen, nemen ze maar een kat of zo lijkt me.

Ik heb er 2 1 vindt het prima, niet altijd dit laat hij dan ook merken, nou ja dan niet denk ik dan.
bij de ander zou ik zo naar de eerste hulp kunnen :)

Groetjes
Boudewijn

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: december 19, 2005, 21:40:34 pm »

en dan nog 1 vraagje, hoe gaat het thuis nu met ze, en daar bij bedoel ik de gaaien die al een tijdje geleden bij Jefta zijn geweest.

Het is inmiddels 1,5 jaar geleden dat ik geweest ben, en het gaat nog steeds hartstikke goed. Het is waar wat Jefta zegt, hij is zo klaar met de vogel, de eigenaar duurt iets langer.  :cool:
Maar als je er voor open staat en het zelf ook consequent volhoudt.... :thumsup: dan heb je alleen maar plezier van ze, en de vogels nu ook van mij  ;D
Doe je er verder niks mee, dan val je zo terug en de vogels ook.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #77 Gepost op: december 19, 2005, 21:48:24 pm »
heb ik nog 1 vraag, je zegt iedereen kan haar nu aanhalen (wat is het nut hier van ?)
ben erg benieuwd, mijn menning is het zijn vogels die wij tam maken als mensen ze dan aan willen halen, nemen ze maar een kat of zo lijkt me.

Ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar niemand raakt zonder toestemming mijn gaaitjes aan, aaien al helemaal niet. Maar opstappen onder elke omstandigheid leer ik ze wel en ik vind dat ze bij mijn moeder ook moeten opstappen, ik noem maar wat.
En aga

Jefta

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: december 19, 2005, 21:58:48 pm »
helemaal mee eens!! onder elke omstandigheid opstappen.. wanneer ik dit wil!!

gr jefta

Koko

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: december 20, 2005, 02:49:19 am »
helemaal mee eens!! onder elke omstandigheid opstappen.. wanneer ik dit wil!!

gr jefta

jezus zeg (wanneer ik dit wil) lekker dominant zeg
ik vindt dit zeer respectloos voor je gaai, als je dan de theorie van dr H wil doen, deze heeft het wel steeds over respect voor je gaai.
ik vindt dit verre van respect

doe jij ook altijd wat jouw opgedragen wordt?

Groetjes
Boudewijn

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #80 Gepost op: december 20, 2005, 06:48:12 am »
eeuh volgens mij denk hooijmeijer er hetzelfde over.
en waarom zou het respectloos zijn bij een hond doe je toch precies hetzelde.
Ik vind het raar dat het bij een hond normaal geacht word en bij je gaai niet.

Je hoeft ook niet persoonlijk te worden. Je weet niet hoe jefta met zijn volgens om gaat en hoe hij zelf is dus daar heb je niet over te oordelen. En wat ik zondag gezien heb hoe hij ermee omgaat  :thumsup: :thumsup:
beetje jammer dat dat hier gebeurd
« Laatst bewerkt op: december 20, 2005, 06:54:08 am door wesly »

Cosch

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: december 20, 2005, 08:55:10 am »
Ben het er absoluut mee eens dat je gaai moet opstappen wanneer jij dat wil.
Ook voor zn eigen veiligheid.
Ik heb Coco ook geleerd op te stappen wanneer ik wil. En laatst was ik blij dat ik dat gedaan heb.
Toen was het nog mooi weer en waren we naar de hei en in een keer zag ik een hond aankomen, die de vogels zag!
Dus ik kon Coco snel laten opstappen en opstaan. Als dat niet had gekunt zou ik eerlijk gezegd niet weten of dat goed gegaan was!

Gr Corina

Koko

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: december 20, 2005, 09:52:45 am »
eeuh volgens mij denk hooijmeijer er hetzelfde over.
en waarom zou het respectloos zijn bij een hond doe je toch precies hetzelde.
Ik vind het raar dat het bij een hond normaal geacht word en bij je gaai niet.

Je hoeft ook niet persoonlijk te worden. Je weet niet hoe jefta met zijn volgens om gaat en hoe hij zelf is dus daar heb je niet over te oordelen. En wat ik zondag gezien heb hoe hij ermee omgaat  :thumsup: :thumsup:
beetje jammer dat dat hier gebeurd

hoi Wesley

toevallig heb ik 1 x een bij een komst van Dr H bij gewoond (dit was op de drive inn) hij had het constant over respect, en ik heb het woord dominant niet gehoord in combinatie met hij moet doen wat je zegt.

dus ik vindt het verre van respectloos voor je gaai
Overigens ook een hond luistert niet altijd, en daar bij vindt ik een hond en gaai een erg groot verschil, maar ja wie ben ik

dat ik Jefta persoonlijk zou (aanvallen) lees je verkeerd ik vraag alleen wat

Groetjes
Boudewijn

Koko

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: december 20, 2005, 09:55:31 am »
Ben het er absoluut mee eens dat je gaai moet opstappen wanneer jij dat wil.
Ook voor zn eigen veiligheid.
Ik heb Coco ook geleerd op te stappen wanneer ik wil. En laatst was ik blij dat ik dat gedaan heb.
Toen was het nog mooi weer en waren we naar de hei en in een keer zag ik een hond aankomen, die de vogels zag!
Dus ik kon Coco snel laten opstappen en opstaan. Als dat niet had gekunt zou ik eerlijk gezegd niet weten of dat goed gegaan was!

Gr Corina

een gaai op de grond zou altijd direct opstappen, omdat ze in een kwetsbare positie zitten daar bij zijn ze in een vreemde omgeving en doen ze inderdaad wat jij zegt, dus zo bijzonder is dat niet

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: december 20, 2005, 10:06:07 am »
Ok, heb je ook gelijk in.  ;) Maar toch vind ik het belangrijk dat hij netjes opstapt! Natuurlijk hoef je dat niet te misbruiken. Maar in situaties als hieronder is het heel handig. En ook als hij terug moet naar de kooi wil je niet eerst 20 minuten achter hem aanvangen! Met het gevolg dat het ook weer stress voor het beestje is.

Straks met mn nieuwe gaai zal dat ook het eerste zijn wat ik ga oefenen!

Gr Corina

Koko

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: december 20, 2005, 10:27:55 am »
kijk wat ik er mee bedoel is dit.

die 2 van mij zitten heel de dag los, op de kooi, daar hangt het vol met stokken en speeltjes, in de kamer staat een speelboom, buiten ook.

als ik nu kom om ze op te laten stappen om iets met ze te gaan doen (bijv fietsen) en 1 wil niet opstappen, nou dan niet.
zet dan eerst de enne op de fiets, loop nog effe wat te rommelen probeer het na 5 min nog eens wil hij dan nog niet, nou oke dan blijft hij maar thuis(hij zal op dat moment geen zin hebben toch moet ik hem dan dwingen?) lijkt me niet meestal weet de achterblijver, niet hoe gauw hij dan op moet stappen :), dit doet hij dan wel uit vrij wil

dit noem ik respect hebben, en dat hebben ze dan ook voor mij

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: december 20, 2005, 10:49:56 am »
Ik denk dat het woord dominant verkeerd is. H. predikt dat de vogel respect voor jou moet hebben en andersom. Uiteraard stapt hij uit vrije wil op, anders zou hij het niet doen! Ik vind het ook heel handig dat Sjakko altijd opstapt, dat is ook

proppertje

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: december 20, 2005, 11:02:00 am »
ik heb honden (heel veel ) en twee gaaien  en ik roep ze gwoon  dan komen ze ook ,
proppertje kan vliegen en dat blijft ook zo  maar als ik hem ergens moet hebben ga ik daar staan en ik roep  en hup ik heb proppertje
de stok oude coco  kan niet vliegen (heeel zielig voor een vogel ) maar ik kreeg hem zo , opstappen kan hij ook niet met die jichtbeentjes  dus daar steek ik een verhaal tegen af en dan pak ik hem op ,verders vraag ik dingen aan ze  ik zeg nooit dat ze moeten  :)misschien gaat het daarom zo goed ?
hetzelfde doe ik het met de honden  werkt ook prima !

groetjes heleen

Jefta

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: december 20, 2005, 13:45:29 pm »
jezus zeg (wanneer ik dit wil) lekker dominant zeg
ik vindt dit zeer respectloos voor je gaai, als je dan de theorie van dr H wil doen, deze heeft het wel steeds over respect voor je gaai.
ik vindt dit verre van respect

doe jij ook altijd wat jouw opgedragen wordt?

Groetjes
Boudewijn

hahaha lijkt me duidelijk dat ik dit niet zo bedoel zoals jij dit nu opvat!!!
en als je me kent weet je dat er niet meer respect bij kan bij mij!!!
het is juist vanuit respect dat ik zo met gaaitjes omga!!
please oordeel niet te snel!!

gr jefta(niet jezus) ;)

Jefta

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: december 20, 2005, 13:53:29 pm »

hoi Wesley

toevallig heb ik 1 x een bij een komst van Dr H bij gewoond (dit was op de drive inn) hij had het constant over respect, en ik heb het woord dominant niet gehoord in combinatie met hij moet doen wat je zegt.

dus ik vindt het verre van respectloos voor je gaai
Overigens ook een hond luistert niet altijd, en daar bij vindt ik een hond en gaai een erg groot verschil, maar ja wie ben ik

dat ik Jefta persoonlijk zou (aanvallen) lees je verkeerd ik vraag alleen wat

Groetjes
Boudewijn

ik ben daar ook geweest en ik heb dat verhaal al vele malen gehoord!!!
maar ik ga echt niet respectloos met mijn papegaaien om!!! en ik vind het ook best lef hebben dat je dat gelijk denkt te kunnen waarnemen!!

en het verhaal wat jij schrijft over als de vogel niet wil kom ik later wel terug!!!
als jij H er graag bij wil halen!!
die zegt dat een vogel altijd moet opstappen wanneer het baasje dit wil...
hij zegt dat we niet in de situatie moeten komen waarin wij een probleem hebben ipv de vogel...
hij zegt dat als wij een probleem hebben.. zoals jij in dit soort situaties.. dat de vogel de situatie bepaald en dus de baas is over wat er gebeurd en wat jij doet!!!
en hier ben ik het voor de volle 100% mee eens.. en dit getuigd allemaal juist van enorm veel respect!!
ik denk dat jij het woord respect erkeerd opvat...
in dit geval betekend dat niet!!! ik respecteer de wil en mening van de vogel en laat hem maar alles doen en aangeven wat hij wil..
nee ik respecteer de vogel en doe met heb wat ik denk dat beste voor hem is!!!
een een vogel onzeker maken door je hand ervoor te houden en niet door te zetten als hij niet opstapt in geen respect hebben..

snap je wat ik bedoel>>>
en nogmaals.. je kan niet oordelen over mij of ik respect heb of niet...
so be easy on your judgement please!!

gr jefta