hoi Wesley
toevallig heb ik 1 x een bij een komst van Dr H bij gewoond (dit was op de drive inn) hij had het constant over respect, en ik heb het woord dominant niet gehoord in combinatie met hij moet doen wat je zegt.
dus ik vindt het verre van respectloos voor je gaai
Overigens ook een hond luistert niet altijd, en daar bij vindt ik een hond en gaai een erg groot verschil, maar ja wie ben ik
dat ik Jefta persoonlijk zou (aanvallen) lees je verkeerd ik vraag alleen wat
Groetjes
Boudewijn
ik ben daar ook geweest en ik heb dat verhaal al vele malen gehoord!!!
maar ik ga echt niet respectloos met mijn papegaaien om!!! en ik vind het ook best lef hebben dat je dat gelijk denkt te kunnen waarnemen!!
en het verhaal wat jij schrijft over als de vogel niet wil kom ik later wel terug!!!
als jij H er graag bij wil halen!!
die zegt dat een vogel altijd moet opstappen wanneer het baasje dit wil...
hij zegt dat we niet in de situatie moeten komen waarin wij een probleem hebben ipv de vogel...
hij zegt dat als wij een probleem hebben.. zoals jij in dit soort situaties.. dat de vogel de situatie bepaald en dus de baas is over wat er gebeurd en wat jij doet!!!
en hier ben ik het voor de volle 100% mee eens.. en dit getuigd allemaal juist van enorm veel respect!!
ik denk dat jij het woord respect erkeerd opvat...
in dit geval betekend dat niet!!! ik respecteer de wil en mening van de vogel en laat hem maar alles doen en aangeven wat hij wil..
nee ik respecteer de vogel en doe met heb wat ik denk dat beste voor hem is!!!
een een vogel onzeker maken door je hand ervoor te houden en niet door te zetten als hij niet opstapt in geen respect hebben..
snap je wat ik bedoel>>>
en nogmaals.. je kan niet oordelen over mij of ik respect heb of niet...
so be easy on your judgement please!!
gr jefta