Auteur Topic: welke vogels  (gelezen 1382 keer)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
welke vogels
« Gepost op: november 25, 2005, 12:26:43 pm »
ik heb een voliiere met daarin wat grasparkieten en wat valkparkieten wat zou ik er nog meer bij kunnen zetten zelf dacht ik aan bourkes kakariki splendid turquasine. heeft iemand wat tips

eddykiprich

• Gast
Re: welke vogels
« Reactie #1 Gepost op: november 25, 2005, 12:32:21 pm »
die vogels die jij noemt die kunnen allemaal, zelf zou ik niet snel voor de splendid kiezen omdat dat de zwakste is van het gezelschap.

ER-Merinda

• Gast
Re: welke vogels
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2005, 09:59:45 am »
Als je op dit moment nog neophema's erbij wilt zetten moet je heel goed kijken waar ze vandaan komen.
Zitten ze in een gesloten stal of zelfs verwarmd, en moeten ze bij jou buiten wonen, NIET doen dan!

Dit gaat je geheid je vogels kosten. Komen ze al van buiten is het geen probleem.
Met splendid parkeiten moet je goede bedenken waar je ze zet. Deze soort kan er doorgaans niet goed tegen als je ze telkens blijft verplaatsen.

De turquoisine parkeit is de meest felle van de neophema's en dit kan wel eens een gevechtje opleveren als de ruimte niet groot genoeg is. Zelf geprobeert om 1 kpl. Eleganten, 1 kpl. Turquoisine en 1 kpl. Bourkes in een ruimte van 1x3,5m te zetten. Totdat ik de turquoisine wegnam kwam niemand tot broeden. Constant jagen.