Auteur Topic: tips??  (gelezen 2652 keer)

coco

• Gast
tips??
« Gepost op: november 26, 2005, 02:41:34 am »
Zit met een persoonlijk dillema, tis nl zo dat in ergens in januari mijn pedicuresalon open is welliswaar achter het huis dus ben wel in de buurt maar coco zal veel alleen zijn aangezien ik al halve dagen buitenshuis werk en er verder bijna niemand thuis is. nou had ik bedacht dat ik misschien een standaard in de praktijk zet waar coco op kan zitten en bij me in de buurt is maar daaraan kleven weer nadelen en 1 hele grote daarvan is : DE HYGIENE!!! wat vinden jullie hiervan even een hele eerlijke mening en dan niet in het voordeel van coco maar eerlijk want niet iedereen is natuurlijk een gaaien liefhebber wat zou je van je pedicure vinden als blijkt dat ze een papegaai in haar praktijk heeft staan???  ???

Nanda

• Gast
Re: tips??
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2005, 09:28:14 am »
Persoonlijk zou het mij niets uitmaken of er een papegaai bij de pedicure staat. Maar ja, dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk....... ;)

ik denk meer dat het afhankelijk is van je klantjes, wie houd ervan, wie is er allergisch voor enz......

Maar is het geen optie om wat tijd vrij te plannen tussen je klantjes door, zodat je tussendoor wat aandacht aan je vogel kan geven?

Misschien kun je er in het begin voor kiezen om je vogel niet in je salon te zetten, maar eerst veel te vertellen aan je klanten. Je zou wat foto's op kunnen hangen, waardoor je vaak toch gesprekken krijgt over je vogel. Je kunt ze dan ook je dilemma voorleggen, en dan merk je vanzelf hoe ze erover denken. Klinkt het allemaal positief zou je natuurlijk je gaai in  je salon kunnen zetten.

Ik wens je in elk geval succes met je salonnetje (en eigenlijk ben ik een beetje jaloers.......ik zou dat ook zo graag willen ;) )

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2005, 09:50:49 am »
Ik denk dat het voor je bedrijfsvoering en de hygieneregels niet slim is. Ik heb een aquaterrazaak gehad en een tattooshop wilde een slang in de zaak hebben in een groot terrarium. Een terrarium is een veel meer afgesloten iets, een slang verliest geen donsveertjes en geen wit vederstof. En toch kreeg hij al waarschuwingen van overkoepelende organisaties op het gebied van hygiene in dergelijke zaken om het niet te doen.

Een papegaai maakt veel meer troep dan een terrarium. En dan denk ik nog niet eens aan het vederstof op beeldschermen. Wat denk je van zaadhulsels op de vloer?

Als je in de praktijk een andere ruimte heb, bv een lunchkamer of andere kantoorruimte waar jij wel veel, maar de klanten niet zouden komen,  zou ik het nog overwegen. Maar persoonlijk denk ik dat veel klanten het niet zullen waarderen. Helemaal niet als de gaai 'vrij' zit op een standaard. Er zijn mensen echt bang voor vogels en papegaai-achtigen hebben dat afschrikkende nog sterker dan bv een kanariepietje.

Ik denk dat ik voor de optie: meer tijd vrij maken voor de vogel en die lekker thuis laten zou kiezen. Als je een dierenzaak of een kantoorachtig iets had gehad, had ik gezegd: doe maar, maar bedrijven waar hygiene in het spel is, daar zou ik mijn twijfels bij hebben.

marry

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2005, 13:26:58 pm »
een vrindin van mijn dochter haar vader werkte op het ziekenhuis en had daar inderdaad een kantoor waar een papagaai stond. dat bleek geen probleem te zijn terwijl een ziekenhuis wel heel precies is met regels. ik zou het navragen bij de wetswinkel hoe het in elkaar zit. die geven je gewoon gratis advies en zoeken het precies voor je uit wat wel mag en niet ;) en onwijs veel plezier met je nieuwe zaak  :thumsup: vanharte gefeliciteerd :-* gr marry

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2005, 13:30:42 pm »
Ik denk dat ik het bij de pedicure niet zo erg zal vinden. Maar bijvoorbeeld bij de tandarts minder!

Gr Corina

Pascalle

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2005, 22:07:07 pm »
Ik persoonlijk zou dat wel heel erg leuk vinden. Maar als ik kijk naar wat de mensen in mijn omgeving ervan zouden vinden, dan denk ik niet dat die personen het zo op prijs zouden stellen. Veel mensen die bij ons op bezoek komen vinden het niet allemaal even leuk dat Gijs los is. Ook al zit hij dan op zijn kooi, ze vinden het een beetje eng. En voor de hygiene lijkt het mij ook iets minder....
Maar het idee om inderdaad een foto op te hangen etc om te kijken wat de mensen ervan vinden is wel een goede!

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2005, 22:27:55 pm »
Tja,

de hygiene he????
Wat kan dat arme beest allemaal oplopen, schimmels ,kalknagels ed pfffffffff,

??? g Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2005, 23:09:36 pm »
Een hond wordt ook soms meegenomen naar het werk en dan zou een gaai niet kunnen wegens hygiene? Een hond likt nog wel aan zijn .....laat ik het netjes houden voor een keer dan......

Ik vind zelf geen probleem hoor een gaai in je praktijk, bij ons in het bejaardenhuis staat ook een gaaitje en de mensen zijn er echt dol op.

Enne wat denk je van sommige mensen kwa hygiene van hun voeten, nou ik ken er die mogen van mij hier hun schoenen niet uitdoen en dan ligt het misschien niet aan de hygiene maar meer aan de reuk ervan ;D

Ik zeg gewoon een gaai is zeer oke in je praktijk !!!

Groetjes Rika

Nanda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 27, 2005, 00:10:18 am »
Tja,

de hygiene he????
Wat kan dat arme beest allemaal oplopen, schimmels ,kalknagels ed pfffffffff,

m  ??? g Frank

Kalknagel is een schimmel ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 27, 2005, 02:02:03 am »
Kalknagel is een schimmel ;)

Ok Nanda,

hier ben jij de expert,  ;D

;D g Frank

coco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 27, 2005, 03:26:04 am »
ik had graag wat van jullie citaten willen citeren maar aangezien ik niet weet hoe het werkt mijn volgende comentaar : ja hahaha idd zielig voor coco al die schimmels die hij kan opdoen en ja heb mijn klantenkring al bevraagt en de een zegt helemaal geweldig een gaai in de praktijk en de andere helft zegt nou nee ivm de hygiene dat kan niet en hij maakt zoveel lawaai (is die wel gelukkig??gebrek aan aandacht?? cry: ) maar net wat ik al dacht wat jullie reactie is dat ik beter nog ff kan wachten om coco bij mij neer te zetten en eerst ff de boel verkennen en afwachten dus conclusie bij deze is eerst ff afwachten wat mijn clienten ervan vinden en dan alleen bij de aardige clienten de standaard tevoorschijn halen en hem op zijn kooi zetten als er nieuwe klanten zijn(dan heeft hij toch de onverdeelde aandacht een aantal xren per dag  eerst hun reactie afwachten ik denk dat ik het dat voor elke partij goed heb ingeschat ofniet .... en bedankt voor jullie reacties en felicitaties want het is toch een groot dilema ofniet?? trouwens kalknagels komen alleen voor bij mensen op leeftijd en ja meestal is het een schimmel waar je over praat ( maar is idd niet goed voor mijn arme coco)dus dat compenseert weer ach mensen das weer zo'n antwoorrd die ik zelf ook al bedacht had net als bij de psych je moet er zelf achter komen hihihi :elvis:

Nanda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 27, 2005, 09:47:44 am »
eerst ff afwachten wat mijn clienten ervan vinden en dan alleen bij de aardige clienten de standaard tevoorschijn halen

trouwens kalknagels komen alleen voor bij mensen op leeftijd en ja meestal is het een schimmel waar je over praat (

Dus alleen mensen die geen geen bezwaar hebben tegen je papegaai zijn aardig :o

Wat vind jij "mensen op leeftijd" ?
Bij ons in de praktijk krijgen we namelijk heel regelmatig mensen met schimmelnagels en onze populatie patienten bestaat voornamelijk uit mensen tussen de 25 en 40 jaar :CENS

coco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 28, 2005, 23:40:02 pm »
achjoh nee zo bedoel ik het niet hoor :-[  haha al mijn klanten zijn wel aardig maar ik bedoelde eigenlijk dat ik misschien evt bij mensen die ik wat beter ken en waarvan ik weet dat die er zeker geen bezwaar tegen hebben maar je ziet alleen aan deze berichten al hoe verdeelt de meningen zijn dus tja maar ik probeer een goede oplossing te zoeken voor coco misschien dat er mensen zijn die een tip hebben waarvan ik zeg van ja dat is het (ik heb trouwens niet zo'n erg grote salon iig geen kantoorruimte helaas)dus ik kan natuurlijk ook denken van krijg allemaal wat ik zet coco erneer en bevalt het je niet dan ga je toch lekker naar een ander ;) maar dat lijkt me ook geen optie haha want tis wel mijn werk en vind het toch ook wel prettig om een inkomen te hebben :)  ps er staat toch al genoeg waar ik wat aan heb en over kan nadenken :thumsup:
« Laatst bewerkt op: november 29, 2005, 00:09:21 am door coco »

coco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 28, 2005, 23:52:28 pm »
ik bedoelde trouwens dat een kalknagel geen schimmelnagel is maar wel vaak zo wordt genoemt kalknagels daarintegen komen vaak bij oudere mensen voor sorry (ps werk je in een pedicure praktijk nanda?)
« Laatst bewerkt op: november 29, 2005, 00:05:29 am door coco »

amacera de pera

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 29, 2005, 20:37:56 pm »
 ja leuk je papegaai in de praktijk voor mij geen bezwaar maar als ik hoor hoe die leuke machientjes van die schelle geluidjes kunnen maken , en jij dat de hele dag al hoort hoe vind jij het dan als je papegaai dat tijdens jou vrije uurtjes heerlijk zit na te doen, die geluiden zijn echt irietant mijn vogels reageren er direkt opals mijn voeten een grote beurt krijgen

kalknagels daarintegen komen vaak bij oudere mensen voor  ]quote   

je word bedankt ik voelde mezellf geen 18 meer maar ook niet oud :CENS :o maar ik heb wel een kalknagel.  wat nu ???

gr ann
« Laatst bewerkt op: november 29, 2005, 20:50:52 pm door Ann »