Auteur Topic: Kwekersbond voor papegaaien??  (gelezen 1378 keer)

Wickingh

• Gast
Kwekersbond voor papegaaien??
« Gepost op: november 26, 2005, 10:26:24 am »
Hai,

mijn vraag is, zou er belangstelling zijn voor een kwekersbond, die met kwaliteitseisen komt voor papegaai die gekweekt worden voor in de huiskamer of om nieuwe kweekkoppels samen te stellen?

mvg Frank

« Laatst bewerkt op: november 26, 2005, 10:31:26 am door Wickingh »

Cosch

• Gast
Re: Kwekersbond voor papegaaien??
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2005, 10:35:43 am »
Ik neigde naar het recept voor papegaai!  ;)
Maar heb toch maar serieus geantwoord. Maar ik heb gekozen dat het me niet echt kan interesseren. Omdat kweken met 1 mannetje niet gaat!  ;D

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2005, 10:38:46 am »
Hai Corina,

maar als je nu een gaai zou aanschaffen, zou je het dan doen bij iemand die aan bepaalde kwaliteitseisen zou voldoen? Die door zo'n bond zouden zijn opgesteld.

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2005, 10:45:39 am »
Ja dat denk ik wel! Zou meer vertrouwen geven, bij mij!

Gr Corina

marty

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2005, 12:23:25 pm »
Er zijn al diverse vogelbonden die het zelfde voorstaan, alleen onder de kwekers zitten rotte appels en die zal je bij een andere bond ook houden. ik heb niet gestemd omdat mijn antwoord er niet bij staat.  Marty

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2005, 19:28:19 pm »
Ik zie zo'n bond toch wel als een must.
Alleen ben ik bang dat het moeilijk haalbaar is.
Hoe wil je de eisen gaan controleren? Om de rotte appelen uit te bannen die willen profiteren van "de goede naam"
Dat is het best haalbaar wanneer de bond niet te groot wordt. Maar het gevolg daarvan is dat je waarschijnlijk niet genoeg bekendheid krijgt om werkelijk iets mee te bereiken.....

Maar ik vind het zeker een goed initiatief en iets om over na te denken ;)

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2005, 23:00:24 pm »
Ik had hier al wel gestemd (optie 4), maar ik zal nu nog even mijn motivatie erbij tikken.
Want het belang voor huiskamereigenaren is denk ik dat de markt doorzichtiger wordt. Voor veel beginners is het moeilijk om een betrouwbare kweker te vinden en die mensen belanden dan helaas bij een dierenwinkel/papegaaienspeciaalzaak. En ik weet dat dat ook een kwestie van vooronderzoek doen is, maar zelf heb ik helaas ook die fout gemaakt. En nu zou ik het wel anders aanpakken, maar als ik destijds had geweten dat er een kwekersbond was, dan had ik zeker wel contact opgenomen. En als die kwekersbond dan ook veel accent legt op het voortbrengen (wat een woord) van sociale, flexibele papegaaien, denk ik dat veel dieren- en mensenleed voorkomen kan worden.

Ik vind dit een mooi, positief initiatief. (en als ik als kweek-leek nog ergens mee kan helpen, hoor ik het graag)
Ik heb gezegd  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2005, 09:53:57 am »
Helemaal mee eens! Ik zie dit ook als zeer positief. Er moet dan ook v