JP-tje begint steeds levendiger te worden , als eerste zit ze smorgens al te piepen als ze hoort dat ik uit bed bed , zo van he he dat zal tijd worden ik verrek van de honger . en eten kan ze. toen ze kwam woog ze 310 gram wat ik toch wel erg weinig vond en nu 3weken later weegt ze 338 gr ze eet nu smorgens pellets wel een beetje voor geweekt anders wil ze het nog niet smiddags krijgt ze eikachtvoer met groente en fruit erdoor en savonds een beetje zaad als ze teminste het andere ook goed gegeten heeft ander neem ik b.v haar middag prakje en doe daar een heel klein beetje zaad door en dat krijgt ze dan weer (en ook al fop ik haar zo ze eet het op )
haar dagelijkse badje met een pootjes massage vind ze heerlijk ook haar nieuwe kooi valt goed in de smaak bij mevr: niet altijd heeft ze zin op in de speelplaats te spelen , als ik haar daar in zet gaat dan ze soms meteen naar het trapje om weer te rug te klauteren ,ook als ze op de grond is zit gaat ze wel eens om hoog zitten kijken zo van mag ik terug ,maar een beetje beweging kan geen kwaad ze moet toch haar pootjes blijven oefenen ook het klauteren tegen het gaas is een goede oefening zowel voor haar poten als voor haar nek spieren. ze gebruikt haar snavel voor veel meer dingen dan lora en pedra , het is voor JP-tje ook een hulmiddell bij het lopen, haar staart en snavel daar zoekt ze haar evewicht mee . heerlijk vindt ze het om op de grond te zitten en dan lekker wapperen met de vleugels ze begrijp alleen nog niet waarom ze dan achter uit gaat . ook al is het met een omweg ze komt waar ze wezen wil en als een pingwing waggelt ze achter mij aan
dit week end zijn we begonnen met Reiki ( baad het niet dan schaat het zeer zeker niet) op deze manier willen we zien of JP-tje wat meer kracht in haar poten kan krijgen zo dat ze ook wat rechter op kan lopen zonder omte vallen .
Misschien dat er onder jullie mensen zijn die denken Reiki?

? dat kan JP-tje toch niet helpen!!! en misschien hebben die wel gelijk ,
Allleen heeft het mij wel geholpen om van mijn krukken en rolstoel af te komen, terwijl de dokters zijden dat ze er niets meer aan konden doen en ik het maar beter kon acsepteren om het leven makkelijker voor mezelf te maken . O ja ik weet het ik ben een hele grote eigewijs maar juist daarom loop ik nu weer niet zonder pijn maar wel zonder krukken en de rolstoel staat in de schuur .ik red mezelf met de rolator , en die is nog makkelijk ook met de papegaaien.
Rei staat voor Universele en
Ki staat voor levens energie en ik denk dat JP-tje die levens energie best kan gebruiken ik wil hier niet gaan zeggen dat ze weer normale pootjes zal krijgen , maar als ze er een klein beetje gemakkelijker door zou gaan lopen zou het toch heerlijk zijn voor haar . ik hoop op een beetje meer kracht in haar pootjes .
Mijn zorgverzekeraar vergoed deze behandelingen niet dat deden ze ook niet voor mij ,dus zeker niet voor JP-tje Ha Ha Ha
degene die mij behandeld heeft (dat is een vriendin van me ) heeft tekennen gegeven JP_tje kosteloos te willen behandelen , .
ook bij dieren zijn met Reiki al goed al goede resultaten behaald, misschien heeft JP-tje er ook wat aan.
ik hou jullie op de hoogte. groetjes Ann