Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38409 keer)

Hartjes_pipo

• Gast
Re: JP-tje krijgt pit
« Reactie #135 Gepost op: januari 02, 2006, 10:07:41 am »
Wauw, je zou haast jaloers worden op JP'tje, met zulke baasjes.
Ik hoop dat je heel erg veel plezier met hem mag hebben.
Dat heb je echt verdiend, en JP'tje helemaal.
Ook nog even bij deze, allemaal een  HEEL gelukkig en gezond 2006
 :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: januari 02, 2006, 16:54:04 pm »
vandaag heb ik weer wat geleerd , volgens mij kunnen gaaien vieze beken trekken :) , ik gaf lora en pedra een stukje muslie en natuurlijk ook JP-tje   heerlijk vinden die twee groenen dat maar JP_tje pakte het aan haar boven snavel trok zij iets op schude met haar kop en gooide de muslie weg  :P  dat kopie deed me denken aan de kinderen toen ze voor het eerst een groente hapje kregen echt zo van gesie wat geef je me nou? dit is smerig zeg dat hoef ik niet :) van nijd :angry: wou ze ook geen rozijntje .

gr ann

amacera de pera

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: januari 08, 2006, 15:28:32 pm »
JP-tje begint dingen na te doen van lora en pedra zo begint ze allerlij geluidjes na te bootsen  het gaat nog niet erg duidelijk maar we herkenen  er al we een paar het klakken met de tong kan ze al heel geod en van daag kregen we voor het eerst kus geluidjes van haar en als lora fluit maakt ze een kombinatie van piepfluit geluid op de zelfde toon hoogte als lora .
JP-tjes gewicht blijft een beetje staan op 340 maar ze is een stuk groter geworden ze klimt langs het gaas en zit vrij goed op de takken , haar zeg maar goede poot daar knijpt ze nu ook wat met haar teentjes om je hand .
af en toe glijd ze nog wel van haar tak af doordat de slechte poot dan weg schuift ,daar meer zit ze nog op haal elleboog maar over 6 weken als ze de goede poot goed heeft kunnen oefenen en zich daar ook goed mee vast kan houden dan laten we de ander poot recht zetten . nu al gaat er een wereld voor haar open ze klimt en klauwterd van beneden naar boven en terug niet altijd ze laat zich ook wel voorzichtig zakken of kukkelt naar beneden daar om vind ik het fijn dat haar kooi niet te hoog is dat kan ze terminste niet van ver vallen
a.s. week gaat ze voor een week naar mijn dochter samen met lora en pedra (daar zijn ze in goede handen) wij mijn man en ik gaan er een weekje tussen uit naar barcelona alles is goed geregelt als er wat zou zijn dan kan jennifer naar de vogel arts in den haag en d.a.feld weet er van ,die arts kan altijd bellen en navraag doen wat de voor geschidenis is van JP-tje
allemaal de groetjes en jullie horen weer van mij na 18 januari

gr ANN
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2006, 17:45:36 pm door Ann »

jeske5

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: januari 08, 2006, 16:39:34 pm »
Prettige vakantie!  :-*

goffini

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: januari 08, 2006, 17:29:53 pm »
lieve ann
een hele fijne vakantie.
hep je nog contact gehad met de eigenaar van die andere grijze roodstaart ?

liefs anja

amacera de pera

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: januari 08, 2006, 17:42:04 pm »
lieve ann
een hele fijne vakantie.
hep je nog contact gehad met de eigenaar van die andere grijze roodstaart ?

liefs anja
   ja daar heb ik contact mee gehad  ze moesten een keer  in den haag zijn en zijn toen hier ook op de koffie geweest hum papegaai heeft geen voetjes meer en kan zich heel goed reden tussen de andere .ik hou contact met ze om ervaringen uit te wisselen

gr Ann

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #141 Gepost op: januari 08, 2006, 18:21:00 pm »
Hey Ann,leuk weer eens wat te lezen over JP  :thumsup:
Hele fijne vakantie toegewenst!Geniet er lekker van :a036:

amacera de pera

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: januari 08, 2006, 18:48:25 pm »
Hele fijne vakantie toegewenst!Geniet er lekker van :a036:
  ik zal het proberen ,ik heb al tegen hans gezegt dat ik niet meer weg ga zonder JP_tje je weet maar nooit wat er gebeurt , in het vervolg gaan we met de caravan en gaat ze mee,  dit reisje was al geboekt en in een hotel en met die bus reis mag ze niet mee .dus al met al ga ik met gemende gevoelens , we zullen kijken hoe het bevalt :CENS de gaaien zijn in goede handen dat scheelt

gr Ann

goffini

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: januari 08, 2006, 19:39:46 pm »
  ja daar heb ik contact mee gehad  ze moesten een keer  in den haag zijn en zijn toen hier ook op de koffie geweest hum papegaai heeft geen voetjes meer en kan zich heel goed reden tussen de andere .ik hou contact met ze om ervaringen uit te wisselen

gr Ann

leuk om te horen dat je ervaringen uit wisseld  :thumsup:
xxx aan jptje
gr anja

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #144 Gepost op: januari 08, 2006, 19:44:04 pm »
de gaaien zijn in goede handen dat scheelt

Nou,gewoon lekker gaan genieten dan! :-* ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #145 Gepost op: januari 08, 2006, 20:55:15 pm »
Probeer ervan te genieten en veel plezier.
                                                 :-*

fred

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: januari 09, 2006, 15:20:59 pm »
Hallo Ann,,

Heb alle 16 pagina's doorgelezen en ik schrok vreselijk van wat dat arme diertje allemaal al heeft moeten doorstaan.Het is wel duidelijk dat de 'verwondingen' niet spontaan zijn ontstaan.  Ik vind het geweldig dat er in ons kleine kikkerlandje mensen zijn die zich zo inzetten zoals jullie het doen (natuurlijk ook de geweldige vogelarts).

Ik hoop dat kleine JP in de toekomst op 2 schattige 'voetjes'  kan staan.

karin

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #147 Gepost op: januari 15, 2006, 23:03:55 pm »
ik heb de topic ook net eens volledig doorgenomen..ik kan enkel dit zeggen

:wow:

en dikke proficiat voor zulke goede zorgen..
daar kunnen velen een puntje aan zuigen.

Pluisje

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: januari 16, 2006, 00:15:56 am »
Ik ben nieuw en ik heb ook pas net het hele topic doorgelezen.
Beste Ann, diep respect voor jullie doorzettingsvermogen en liefde.  :-*
Ik hoop dat juliie van jullie vakantie genieten.
Groetjes, Pluisje

amacera de pera

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: januari 21, 2006, 14:08:30 pm »
Gossie zeg wat is het hier koud , zoals jullie zien ben ik weer terug ,we hebben een fijne vakantie gehad.op de heen weg in frankrijkhebben we een behoorlijk pak sneeuw gehad even dacht ik dat we naar de wintersport gingen maar bij ons hotel  in lorret de mar   was het heerlijk weer zo tussen de 18 en 20 graden   we zijn  langs de hele costa brava geweest en  hebben daar verschillende vissers dorpjes bezocht en naar een botaniche tuin geweest , in een van die dorpen zijn we omhoog de bergen in gegaan  daar was een klooster met een prachtige katedraal met de zwarte madonna   veder zijn we in barcelona geweest daar is zoveel te zien dat onze vakantie eigenlijk nog te kort was prachtige gebouwen en natuurlijk moesten de mannen naar het stadion   ,savond zijn we naar een flamingo avond gegaan  kort om we hadden een druk progamma en gingen savonds moe maar voldaan naar ons bed.  het was een heerlijke 10 dagen  maar ik was ook wel weer blij thuis te zijn (alleen hier is het zo koud )gisteren hebben we de vogels weer opgehaald  , zij hebben  het ook naar hun zin gehad bij jennifer en peter het eerste wat ik zag was dat JP-tje gegroeit was ,ze liep daar vrolijk in het rond tewijl lora en pedra op hun kooi zaten ,een kopje koffie was niet makkelijk te drinken daar gaf lora ons niet de tijd voor ze ging heen en weer tussen hans en mij  pedra bleef op de kooi maar had het grootste woord en JP-tje zat op de punt van mijn schoen te bedelen omeen knuffel en die was zij echt niet te kort gekomen de boef ze heeft goed gegeten en zelfs 10 gram aan gekomen  ook maakt ze alweer  wat meer geluidjes en ze bebruikt haarrecht gezette poot heel goed op de vloer loopt ze met gesprijde tenen  en op de stokzit ze netjes met twee teentjes naar vooren en twee naar achter  als je haar wil pakken stapt ze netjes op en houd zich toch al wel stevig vast met dat pootje alles is dus goed gegaan ze zitten allemaal weer in hun eigen kooi .
  hier nog een paar fotos van JP-tje vinden jullie ook niet dat ze groot is geworden

gr Ann